DELFI redakcija gavo skaitytojos Julijos laišką, kuriame ji stebisi tuo, kaip prekybininkai naudojasi klientų, neturinčių alternatyvaus pasirinkimo, situacija ir už dovanos supakavimą prašo „protu nesuvokiamų sumų“.
Už nuotraukų rėmelio įpakavimą - 18 eurų
Pirkėja buvo sukrėsta dėl dovanų pakavimo kainos Vilniaus prekybos centre esančioje papuošalų ir dovanų parduotuvėje „Im deco“.
„Kai paklausiau, kiek kainuos įpakuoti dovaną, man atsakė – 18 eurų. Kas labiausiai stebina, pardavėja šią sumą įvardijo tokiu ramiu tonu, lyg mokėti 62 litus už tokią paslaugą būtų įprastinė praktika. Ši suma buvo didesnė nei mano dovanos vertė. Ir aš tikrai ne dramblį atnešiau įpakuoti, tai buvo vidutinio dydžio foto rėmelis. Argi tai ne absurdas?“ - klausė ji.
Pasidomėjus, kodėl reikia mokėti tiek daug, klientei buvo paaiškinta, jog jei dovaną ji būtų įsigijusi toje pačioje parduotuvėje, kurioje norėjo pakuoti, pakavimo kaina būtų dvigubai mažesnė – 9 eurai (31lt).
Pirkėja dovanojo nuotraukų rėmelį su jame įrėmintomis senovinėmis nuotraukomis. Pats rėmelis klientei kainavo 10 eurų, kurį ji pirko foto prekių parduotuvėje. Senovinių nuotraukų reprodukcijos į gimtadienį skubančiai moteriai atsiėjo 5 eurus. Todėl suma, kurią jai pasiūlė susimokėti už standartinės formos dovanos pakavimą buvo pribloškianti.
„Geriau jau nešti nepakuotą“ – nuomonę apie tokią kainą išreiškė moteris. Pasak DELFI skaitytojos, net ir 9 eurai už dovanos pakavimą yra nepagrįstai didelė suma.
„Toks jausmas, kad prekybininkai naudojasi tuo, kad kainos pervestos į eurus skamba „nekaltai“. Juk kas būtų išdrįsęs garsiai ištarti „Jums šios dovanos įpakavimas kainuos 62 litus“?“ - neslėpė nuostabos ji.
Kadangi pasiūlytos paslaugos kaina netiko, skaitytoja nusprendė pasidomėti kainomis kitose to paties prekybos centro parduotuvėse. Apsilankiusi „C&D style“ dovanų ir interjero aksesuarų salone, už tos pačios dovanos pakavimą pardavėja paprašė 6 eurų. Palyginus ši suma jau pasirodė ganėtinai menka, todėl mokėti ji sutiko.
DELFI nusprendė palyginti, už kiek galima įpakuoti tą patį daiktą skirtingose vieno prekybos centro parduotuvėse, kur ši paslauga yra teikiama. Buvo pasirinktas panašaus dydžio rėmelis, kokį pakuoti nešė skaitytoja.
Apsilankius minėtoje parduotuvėje „Im deco“, sėkė lygiai toks pats atsakymas – 18 eurų. Pasidomėjus, kodėl tokios kainos, pardavėja išdėstė tą pačią istoriją, jog jei daiktas pirkas kitoje parduotuvėje – jam taikomas dvigubas antkainis. Pasidomėjus, kiek šioje parduotuvėje kainuoja pigiausias dovanos pakavimo variantas, paaiškėjo, kad 4 eurus.
Apsilankius „C&D style“ už rėmelio įpakavimą paprašė 10 eurų, paminėjo, jog vyniojimo popierius bus šilkinis. Tačiau tai yra 4 eurais daugiau, negu dovanos pakavimas kainavo DELFI skaitytojai Julijai. Mažiausią sumą pasiūlė šventinių prekių parduotuvė „Pin Pin“ , kurie paprašė 4 – 5 eurų.
Paaiškino, kodėl taip brangu
„Im deco“ vadovės Kristinos Aleknienės teigimu, dovanos kaina nėra laužta iš piršto. Tai atitinka kokybės ir kainos santykį.
„Dovanų pakavimo paslaugai skiriame didelį dėmesį t.y. nuolat tobulinami darbuotojų pakavimo įgūdžiai , itin daug dėmesio skiriame pakavimo popieriaus paieškai, kokybei, ornamentikos parinkimui, detalėms t.y. juostelės, pakavimo būdams, deriniams, sezoniškumui.“
K. Aleknienė vardino, kas įeina į dovanų pakavimo kainą ir kodėl ji yra tokia, kokia yra.
„Pakavimo kainos struktūrą sudaro daug sudedamųjų: lipni juostelė, kaspino juostelė, nuolat atšimpančios ir dėl to keičiamos žirklės, pagalbinės saugos nuo dūžių medžiagos, kai tai reikalinga ir pan., bei kompetetingo darbuotojo darbo laiko sąnaudos. Įvertinama išties didelė pakavimo medžiagų išeiga dėl prekių dydžių ir formų skirtumų, nuomos kaštų procentinė dalis. Tam, kad darbuotojas būtų pasiruošęs teikti šią paslaugą, mokymasis užtrunka daugiau nei mėnesį. Tad šios paslaugos savikaina yra, patikėkite, tikrai labai aukšta.“
Taikomas dvigumas antkainis yra pilna kaina, o kaina per pusę – savikaina
„Pirmas dovanų pakavimo paslaugos kainų lygis nurodytas mūsų parduotuvėse ir yra šios paslaugos savikaina su PVM, todėl šias kainas ir taikome tik pirkėjams, perkantiems prekes Imdeco parduotuvėse ir pageidaujantiems jas supakuoti kaip dovaną. Tai darome sąmoningai, norėdami suteikti mūsų, „Im deco“ klientams papildomą lojalumo vertę. Pakuojant kitų parduotuvių prekes, taikomas koeficientas *2 t.y. suteikiama paslauga pilna jos vertės kaina, “ – kainų skirtumus paaiškino K. Aleknienė.
Nesibodi klientų pretenzijų
K. Aleknienė teigė, jog abipusiai nedvejojant ir dalinantis informacija, kokia ji bebūtų, galima priimti geresnius sprendimus, nes būtent taip ir mokomasi, tobulėjama.
„Kliento pastabos, pastebėjimai, nuvilti lūkesčiai mums yra labai svarbūs – iš jų mes mokomės, tobuliname procesus, aptarnavimo kultūrą bei informacijos pateikimą. Parduotuvės vadovė net išreiškė norą susisiekti su nusivylusia klientė, kad galima būtų jai tiesiogiai atsakyti į jos pretenziją ar priekaištą.
Esate patyrę ką nors panašaus? Norite papasakoti, su kokiomis prekių, paslaugų kainomis ar aptarnavimu teko susidurti jums? O gal dirbate aptarnavimo srityje, ir galite papasakoti apie tai, kokius klientus tenka sutikti? Savo mintimis galite dalintis el. paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Aptarnavimas“ arba žemiau. Įdomiausius pasakojimus ar patirtis publikuosime.