Kovo 8 d. išvakarėse tokie pasiūlymai kaip virusas pradėjo plisti feisbuke.
Paskyroje „Gėlės urmu“ individualią veiklą vykdantis gėlių pardavėjas Patrikas Pečkovskis pasidalijo tokiu įrašu (kalba netaisyta):
„Nori, kad pavydėtų vaikinas? Draugės? Specialiai Jums mes turime nuostabų pasiūlymą – 101 baltų metrinių rožių puokštė (vertė 200€) Jūsų fotosesijai!
Po kurjerio atvykimo Jus turėsite 10 minučių pasidaryti tiek nuotraukų bei selfių, kiek tik sugebėsite. Konfidencialumą garantuojame! 10 minučių fotosesija su 101 rože kainuoja vos 15€!“.
Automobilių nuomos bendrovei atstovaujantis Garry Sebul, pasidalijo tokiu įrašu (kalba netaisyta):
„Nori, kad tau pavydėtų draugės?! Nori turėti gražiausias nuotraukas Facebooke ir Instagrame su didžiausia rožių puokšte, net jei neturi draugo ir nė vienas vyras nėra tavęs vertas?!
Vis dėlto DELFI kalbinti įrašų autoriai pripažino, kad tokie skelbimai yra pokštai.
„Nesitikėjau tokios reakcijos, galvojau, kad žmonės tiesiog pasijuoks, pasilinksmins. Tai nebuvo rimta idėja, tikrai nebuvo minties važiuoti ir nuomoti rožes. Nemaniau, kad tikrai tai ką nors rimtai sudomis. Tai buvo keliama reklaminis triukas prieš kovo 8 d., kad žmonės susidomėtų, nes tai neįprasta, keista.
Ir daugeliui pasidarė įdomu, ar yra tokių, kurie melo būdu pasinaudos tokia paslauga ir parodys kitiems, kad štai vaikinas man padovanojo“, – pasakojo fotosesija su baltomis rožėmis viliojantis P. Pečkovskis.
Jis stebėjosi, kad pasirodžius skelbimui netrukus atsirado merginų, kurios rimtai susiviliojo pasiūlymu:
„Esu labai nustebęs, bet tikrai atsirado žmonių. Kai kurie net rimtai nustemba – kodėl taip pokštaujat, kodėl taip darote. Neseniai skambino mergina, sakė, noriu užsakyti rožių nuomą mamos gimtadieniui, kad išsinuomotų 10 min. o vėliau galėtumėte pasiimti.
Sakau, atsiprašau, panele. Čia reklaminis triukas, skirtas visiems pakelti nuotaiką, kad žmonės nebūtų niūrūs ir negatyvūs, kad visi pasijuoktų ir visiems būtų gera. Panelė nustebo: o kodėl jūs taip darot? Buvo šokas, nes tikrai dauguma klausia juokaudami. Be šios panelės, buvo kelios kitos jaunos merginos, kurios irgi rimtai pasidomėjo, reagavo ir norėjo užsisakyti“.
Pašnekovas patvirtino, kad įrašu socialiniame tinkle tik reklamuoja vykdomą individualią veiklą. Jis pripažino nesvarstęs, ar galėtų sulaukti valstybės institucijos dėmesio dėl klaidingos reklamos.
Paklaustas, kaip jaustųsi, jeigu jo paties mergina pasinaudotų panašia paslauga ir feisbuke publikuotų nuotraukas su didele rožių puokšte, P. Pečkovskis sakė:
„Geras klausimas. Prajuokinote. ...Jeigu mano panelė nusifotografuotų nusipirkusi tokią paslaugą? Na, padaryčiau išvadą, kad jai reikia dažniau dovanoti gėles. Jeigu merginos priverstos pirkti tokią paslaugą, kad pasirodytų prieš kitas, vadinasi, arba nėra vaikino, arba jis nėra pats geriausias“.
Tiesa verslininkas patvirtino, kad bent vienas dalykas jo įraše yra tikras – baltos rožės žiedą jis pardavinėja po 2 Eur.
Panašią paslaugą siūlantis Gary Serbul pripažino, kad jo įrašas irgi pokštas, tačiau jis realiai verčiasi automobilių nuoma:
„Iš tikrųjų pastebėjau vakar Rusijoje taip reklamavosi gėlių įmonė ir nusprendžiau padaryti ką nors panašaus. Na, čia daugiau juokai, bet esant norui, galime įgyvendinti tokį pasiūlymą.
Automobilio nuoma mažiausiai kainuoja 60 Eur. Taigi kaina ir prasidėtų nuo tokios sumos. Be abejo, už tokius pinigus būtų galima įdėti ir gėles“.
Anot verslininko, daugelis į įrašą reaguoja su humoru, bet esą yra ir piktų žmonių, kurie nesupranta, kad pokštas. Kol kas užsakymo pagal paskelbtą įrašą jis tikino dar negavęs.
„Manau, ir patį skelbimą suformulavau, kad skambėtų kaip pokštas – vardinė rankinė, kvepalai – visa tai ir skamba kaip poktas. Būtų kvaila iš to tikėtis komercinės naudos, tiesioginių pardavimų“, – sakė jis.
Konkurencijos tarybos Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Ieva Račickaitė informavo, kad vadovaujantis Reklamos įstatymu, reklama laikoma klaidinančia, jeigu ji turi klaidinančios komercinės veiklos požymių.
Pavyzdžiui, vartotojams atsisakoma parodyti reklamuotą produktą arba priimti to produkto užsakymą, pristatyti jį per protingumo kriterijus atitinkantį laiką, arba vartotojams rodomas netinkamos kokybės produkto pavyzdys ketinant reklamuoti kitą produktą.
„Jūsų nurodytu atveju vartotojas, pamatęs pasiūlymus, gali suprasti, kad teikiamos fotosesijos paslaugos. Vis dėlto, jeigu reklaminės veiklos subjektas nesuteikia minėtų paslaugų, bet iš tiesų reklamuoja fotosesijos paslaugas turėdamas tikslą reklamuoti kitą produktą (jauko pateikimas ir produkto pakeitimas), pavyzdžiui, „rožių pasiūlyme“ reklaminės veiklos subjektas galimai reklamuoja savo veiklą – rožių pardavimą, o „automobilio pasiūlyme“ – „BMW“ automobilio nuomos paslaugas, tokiu atveju reklama galėtų būti laikoma klaidinančia“, – komentavo specialistė.
Jos teigimu, Konkurencijos taryba įvertins šį atvejį savo iniciatyva ir priims sprendimą, ar pradėti tyrimą, ar išsiųsti įspėjimą atitinkamiems reklaminės veiklos subjektams.
Moterys, kaip vertinate tokį pasiūlymą? Ar nuotraukos su gėlių puokštėmis socialiniuose tinkluose Jums daro įspūdį? Kokia Jūsų nuomonė – ar vyrai moterims turi dovanoti gėles, dovanas? Pasidalinkite mintimis el.p. pilieciai@delfi.lt su prierašu „Dovana“.