„Neseniai atlikta „Swedbank“ apklausa parodė, kad šiandien 8 iš 10 lietuvių galvoja apie savo nuosavą verslą arba jį jau turi, tačiau visgi yra nemažai veiksnių, kurie pristabdo mūsų šalies gyventojus nuo verslo kūrimo. Svarbiausią vietą tarp šių veiksnių užima biurokratija“, – pranešime spaudai cituojama banko Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė.

Startas – beveik be biudžeto

Ketverius metus drabužius ir avalynę kurianti dizainerė ir prekių ženklo „Atsikeli ir varai“ savininkė Aušra Šeduikytė prisipažino kažkada pati bijojusi biurokratinių kliūčių, todėl kurį laiką verslą plėtojo su individualios veiklos pažyma ir atidėliojo bendrovės kūrimą.

„Kreipiausi į žmones, kurie užsiima bendrovių kūrimu, kad jie man įsteigtų įmonę, o pati galėčiau koncentruotis į tai, kas man patinka ir ką norėčiau daryti. Kai pradėjau kurti savo drabužių liniją, pinigų daug neturėjau, dėl to stengiausi daryti viską pati arba naudodama mažiausius išteklius“, – sako dizainerė, ir priduria jog šiandien jai sunku suvokti, kaip viską pavykdavo atlikti su itin mažu biudžetu.

Biurokratijos baimę pavertė galimybe

Algimantas Variakojis, „Verslo angelų fondo“ partneris, pastebi, kad kai kada biurokratinės kliūtys kaip tik gali tapti įkvėpimu verslui.

„Kai aš registravau savo pirmąją įmonę 1992 m., tai užtruko du mėnesius, bet aš pamačiau verslo galimybę. Tuomet už atitinkamą mokestį nusprendžiau padėti kitiems išspręsti šį klausimą – žmonėms įmonę įregistruodavau per vieną dieną“, – kalba įmonės partneris.

Algimantas Variakojis

Su kliūtimis, trukdančiomis plėtoti verslą, teigė nesusidūręs ir iš kanapių pagamintų maisto produktų prekių ženklo „Hempus“ atstovas Dovydas Juškys. „Aš manau, kad tai iniciatyvos klausimas – jeigu tau reikia, tikrai viską pasidarysi“, – teigė D. Juškys.

Įmonės atstovas labiausiai jų verslui padedančiu dalyku įvardijo įvairias parodas, kuriose galima pajusti rinkos pulsą ir pagal jį planuoti savo verslo veiksmus.

Baisiausia – neįgyvendinta idėja

Dar viena iš priežasčių, atbaidančių lietuvius nuo savo verslo kūrimo, dažnai yra įvardijamas kapitalo trūkumas. Tiesa, pasak ekspertų, tikint savo idėja pinigų rasti galima visada.

„Reikia pačiam susirinkti komandą arba ateiti su idėja, gal mes pasiūlysime komandą, parašysime finansinius planus, bet tokiu atveju turėtų būti unikali idėja. Privalu suprasti verslą pinigų kalba, tačiau reikia ir spindinčių akių. Jeigu žmogus pats netiki idėja, kaip aš galiu į ją dėti savo pinigus?“, – aiškina A. Variakojis.

Investuotojo teigimu, plėtojant verslą svarbu neatmesti ir idėjos apie verslo partnerį, turintį ne tik finansinių išteklių, bet ir galintį pasidalyti praktiniais patarimais. Be to, galvojant apie savo verslą ypač svarbu būti drąsiam ir dalintis savo turimomis idėjomis.

„Kalbėkime apie savo idėjas ir problemas garsiai, ir atsiras žmonių, kurie jas išgirs. Aišku, kas nors gali idėją pasiskolinti, bet man baisiau klausytis, kai žmogus pamato sėkmingai įgyvendintą idėją ir sako pats ją turėjęs prieš penkerius metus, bet jos neįgyvendinęs dėl kapitalo trūkumo ar biurokratinių kliūčių“, – teigia A. Variakojis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)