Pajūris vasaromis dirba, žiemomis ilsisi
Kaip pasakoja Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos (LVRA) prezidentė Evalda Šiškauskienė, permainingi orai dažnai yra kaip loterija, joje lauko kavines ar terasas turintiems verslininkams pasiseka arba ne.
„Jeigu šalta ir lyja, tai būna ypač didelė bėda tiems verslininkams, kurie yra laimėję konkursus ir moka didelius pinigus už lauko kavinių įrengimą. Žinoma, nuo šito niekas nėra apsaugotas, ir telieka kliautis, kad orai bus geri“, – sako E. Šiškauskienė.
Pašnekovės teigimu, vasaros sezonas būna ypač pelningas pajūryje veikiantiems verslininkams. Jie per trumpą lietuvišką vasarą sugeba užsidirbti visiems metams į priekį, kadangi šaltuoju metų laiku pajūrio rinką apima štilis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Swedbank“ Smulkių verslo klientų ir rinkodaros departamento vadovas Aivaras Janušauskas sako, kad vėsūs ir lietingi šios vasaros orai smulkiųjų verslininkų pelno nesumažino: „Manau, kad lietuvių verslininkai yra užgrūdinti permainingų vasaros orų, kurie yra dažni mūsų šalyje. Tad ir ši vasara, negailinti poilsiautojams lietaus, smulkiesiems verslininkams nebuvo staigmena.
„Swedbank“ duomenys rodo, kad antrąjį šių metų ketvirtį elektroninių kortelių skaitytuvų apyvarta išaugo 10 mln. eurų, lyginant su pirmuoju ketvirčiu. Tai reiškia, kad ir vietos poilsiautojai, ir turistai, kurių skaičius vasarą išauga, mėgaujasi atostogų pramogomis nepaisydami oro sąlygų“.
Populiarėjanti verslo niša – butai turistams
„Pastaruoju metu vis labiau populiarėja butų nuoma, užimtumas būna labai geras. Per vasaros sezono piką jaučiamas viešbučių trūkumas, ypač, jei vyksta didelio masto renginiai, pritraukiantys minias svečių. Tuomet surasti nakvynę būna itin sudėtinga“, – teigia E. Šiškauskienė.
Anot LVRA prezidentės, vasaromis apgyvendinimo įstaigose dažniausiai ilsisi lietuviai, o ši tendencija ypač džiugina.
„Kuomet po krizės neliko turistų iš Rusijos, galvojome, kad, klientų prasme, bus duobė. Tačiau stebint geopolitinę padėtį matome, jog niekas nenori keliauti toli, todėl rinką užpildė ir artimiausi kaimynai – lenkai ir latviai. Taip pat atostogauja emigrantai su giminėmis“, – pasakoja E. Šiškauskienė.
„Esant dideliems klientų srautams svarbu nepamiršti didinti ir aptarnaujančio personalo kiekio. Juk jeigu vieno patiekalo žmogus bus priverstas laukti valandą, jis tiesiog gali atsistoti ir išeiti bei pasiskųsti kitiems. Be to, kai kurie smulkūs verslai ne visada turi galimybę atsiskaityti ne tik grynaisiais, bet ir kortele, o tai daliai klientų taip pat gali sukelti nepatogumų“, – dažnas sezoninio verslo daromas klaidas vardija A. Janušauskas.
Gręžiamasi į kokybę
E. Šiškauskienė teigė, kad dėl konkurencijos vasaros sezono metu pastebimai išaugo kavinių bei nakvynę siūlančių vietų aptarnavimo lygis.
„Noriu ypač pasidžiaugti augančia kaimo turizmo sodybų kokybe. Jose ir aplinka būna kruopščiai prižiūrėta, ir paslaugų lygis puikus. Jei anksčiau pakelėse esančiose lauko kavinėse buvo tik plastmasinės kėdės, tai dabar situacija pasikeitė į gerąją pusę. Konkurencija duoda gerą impulsą. Be to, prieš dvejus metus sumažintas PVM viešbučiams leido atpalaiduoti lėšas reinvesticijoms“, – sako LVRA prezidentė.
„Swedbank“ Smulkių verslo klientų ir rinkodaros departamento vadovas taip pat teigė pastebėjęs vis didesnį smulkiojo verslo rodomą dėmesį aptarnavimo kokybei.
„Vasarą poilsiautojai nori visiškai atsipalaiduoti ir gauti kokybiškas paslaugas. Nesvarbu, ar tai būtų ledai iš vagonėlio prie jūros ar atostogos su draugų kompanija kaimo turizmo sodyboje. Vis dažniau suvokiant vakarietiškos aptarnavimo kultūros svarbą laimi ir vartotojai, ir pats verslas“, – neabejoja A. Janušauskas.