„Žmogus ateina apsipirkti, o apsipirkdamas jis išalksta. Čia yra skirtingų virtuvių, yra ir kinų, ir tradicinė lietuviška, ir indiškų patiekalų, ir Peru virtuvė. Čia – tankus pramoninis rajonas, yra labai daug darbo vietų, pietauja nemažai žmonių“, – sako prekybos miestelio „Urmas“ rinkodaros vadovas Jonas Plenta.
„Šią freską nufotografavome ir nusiuntėme karalienei, pakvietėme ją čia apsilankyti. Gavome atsakymą iš karališkųjų rūmų, jie padėkojo ir pasidžiaugė“, – pasakoja J. Plenta.
Pašnekovas atskleidžia, kad į turgų dažnai kviečia įžymių žmonių, atvykę jie nustemba. Pavyzdžiui, dar praėjusiais metais apžvalgininkas Andrius Užkalnis DELFI portale negailėjo prekybos miesteliui gerų žodžių.
Į dar prieš Antrąjį pasaulinį karą Anglijoje pagamintus medinius autobusus turėjau progą įlipti ir aš. „Tarp kitko, iš Anglijos jie atvažiavo savo eiga“, – atskleidžia J. Plenta ir aiškina, kad šie autobusai yra būtini norint sukurti miestelio dvasią.
„Čia visa koncepcija kilo natūraliai. Kadangi visi pastatai statyti dar sovietiniais laikais, čia buvo įvairių bazių, vaisių ir daržovių, tekstilės ir kitų deficitinių produktų. Šiuo praėjimu ėjo geležinkelis, tik jis panaikintas.
Dar sovietiniais laikais, apie 1978-uosius metus, šiuose pastatuose buvo įsikūrusi Kauno miesto bazė, iš jos prekės būdavo paskirstomos po aplinkinius rajonus, o nomenklatūra galėjo atvykti ir įsigyti deficitinių prekių. Dabartinį vaizdą sukūrusios rekonstrukcijos prasidėjo maždaug prieš dešimtmetį ir tebesitęsia iki šiol.
„Pavyzdžiui, greitu metu bus atidarytas tam tikras ugdymo, kūrybinių dirbtuvių centras. Jaunimui, kuris domisi įvairiausiais dalykais, ruošiame vietą, kur galėtų susirinkti, paklausyti įvairių savo srities profesionalų. Šią veiklą vykdysime labdaringai“, – pasakoja J. Plenta.
Kaip vieną iš pagrindinių dabartinio turgaus bėgų pašnekovas įvardija trumpą darbo laiką – nuo pirmadienio iki penktadienio čia galima apsilankyti nuo 9 iki 18 val.
„Dirbantys žmonės gali apsilankyti tik savaitgaliais, ir tomis dienomis srautai būna dvigubi. Planuojame, kad ateityje sudarysime galimybę dirbantiems žmonėms apsipirkti po darbo. Dabar neapsisprendėme, iki 19-os ar 20-os valandos dirbsime, bet tai bus“, – sako miestelio rinkodaros vadovas.
Investicijų reikia didelių
Turguje įsikūrusios „Gardžios mėsos krautuvėlės“ savininkas Marius Damavičius pasakoja, kad verslą čia pradėjo prieš 8 mėnesius, tačiau nežino, kiek ilgai dar užsibus, nes planuoja veiklą perkelti į miesto centrą. Tačiau turgų jis įvardija kaip puikią vietą pradėti verslą.
Anksčiau vyras užsiėmė automobiliais, vežė juos iš Italijos ir pardavinėjo Lietuvoje. Vėliau nusprendė prekiauti įvairia apdorota mėsa, įdarbino maisto technologą, šis išrado savo receptų. „Visame Kaune nėra tokio skonio, kokį kuriamemes“, – tikina verslininkas.
Pašnekovas atskleidžia, kad pirkėjai lieka patenkinti, tačiau neretas paburba dėl per didelių kainų. Vis dėlto pats M. Damavičius teigia, kad perka tik gerą lietuvišką mėsą, prieskonius importuoja iš Vokietijos, o jo pelnas tikrai nėra puikus.
Jo teigimu, investicijų pradėti tokį verslą, kad ir turguje, reikėjo nemažų. Pirminis planas buvo apsieiti su 20 tūkst. Eur, tačiau ši suma pakilo iki 30 tūkst., o ir to dar negana.
Saldainių verslą su vyru iš Turkijos čia įkūrusi Dovilė Atas taip pat pripažino, kad, nors ir įsikūrė turguje, investuoti reikėjo didesnę nei 10 tūkst. Eur sumą.
„Pasirinkome turgų, nes tai buvo vienintelė vieta, kur buvome priimti šiltai ir pamatėme, kad galime save realizuoti be baimės. Kadangi visiškai nieko nežinojome apie verslą, mums reikėjo pagalbos. Čia ją radome, pasijutome drąsiai, kaip namuose“, – pasakoja jauna verslininkė.
Į turgų grįžta emigrantai
„Mes jiems skiriame įvairių patalpų, siūlome įvairiausių variantų. Jiems tai kaip tam tikras verslo inkubatorius. Kituose verslo objektuose susaistoma labai ilgomis nuomos sutartimis ir kitais dalykais, o pas mus šiek tiek lanksčiau.
Mes juos konsultuojame rinkodaros klausimu, kaip pritraukti klientus. Mūsų komanda taip pat padeda išspręsti kitus, komercinius, klausimus. Verslininkai ateina su viena idėja, paskui ją transformuoja. Juk jokia paslaptis, kad idėjos kartais ir nepavyksta įgyvendinti“, – sako J. Plenta.
„Matoma tokia tendencija, kad jaunuoliai, pabuvę užsienyje, pasisėmę idėjų ir patirties, bando čia pradėti ieškoti savo nišos tiek paslaugų, tiek prekių pardavimo srityje. Jie visiškai kitaip žiūri į klientą, kliento aptarnavimą ir atsiveža kitokių prekių.
Kai kuriais atvejais čia atvyksta mūsų esamų nuomininkų atžalos. Jau daug metų pas mus vieni prekiavo drabužiais, jų sūnus grįžo ir atidarė kitos koncepcijos parduotuvę, dabar konkuruoja su tėvais“, – pasakoja J. Plenta.
Pašnekovas sako, jaunų verslininkų atėjimas džiugina, nes pagal tyrimus ir pagrindiniai jų pirkėjai nėra senjorai, didžiausią srautą sukuria 26–34 metų amžiaus moterys.
„Jaunoji karta, ta, kuri auga, nenori būti kaip visi. Jie nenori masinio vartojimo produktų. Jie nori išsiskirti, turėti savitą stilių, turėti savitą aprangą, nes prekybos centruose yra tas pats, tie patys prekių ženklai. Taigi butikai, dėvėtų prekių parduotuvės ir kitos vietos gali pasitarnauti“, – sako J. Plenta.