„Rinkodarininkai ėjo paskui įsimylėjėlių šventės atėjimą ir jos šventimą. Lietuvoje po nepriklausomybės atkūrimo gyventojams nelabai patiko ta sena sovietinė tapatybė ir sovietinės šventės. Natūraliai reikėjo ieškoti visų vakarietiškų švenčių ir naujų dalykų.

Valentino diena prigijo natūraliai, ją pradėjo švęsti jauni žmonės. Jos pradžia buvo natūralus noras švęsti kitokias šventes nei sovietmečiu, tuo labiau, kad leidžia švęsti įsimylėjėlių šventę, kaip faina, kaip gerai, taip ji atsirado, o verslininkai prie to pradėjo taikytis vėliau bandydami išspausti kažkokią naudą“, – pasakoja rinkodaros specialistas Linas Šimonis.

Populiarėja SPA centrai

L. Šimonio teigimu, rinkodarininkai apie Valentino dieną žmonėms primena, tačiau tikrai nėra šios šventės varomoji jėga: „Jaunesniems žmonėms yra natūraliai atsiradęs noras švęsti šią dieną“.
Valentino diena

Pašnekovo teigimu, Lietuvoje nėra daug įmonių, kurių strategiją atitiktų Valentino dienos koncepcija, todėl nors ir bando išnaudoti Vasario 14-ą apyvartai padidinti, tačiau dažnai tos akcijos didelės naudos neatneša.

„Valentino diena labiausiai pasinaudojo įvairūs viešbučiai, SPA centrai. Jiems tai gana artima, padaryti šventę įsimylėjėliams“, – sako L. Šimonis.

Iš tiesų, atsivertus restoranų ar viešbučių interneto puslapius, praktiškai visuose galima rasti specialių pasiūlymų Valentino dienai.
Linas Šimonis

„Per Valentino dieną labai populiarūs yra viešbučiai ne Vilniuje, žmonės nori išvažiuoti į Druskininkus, Birštoną, kurie yra nelabai toli. Be abejo, populiariausi yra viešbučiai su SPA procedūromis. Viešbučiai tuo pasinaudoja, iškart siūlo ir šventinę vakarienę, ir procedūrų kompleksą, ir vėlyvesnį išvykimą.

Manau, tai tikrai gražus paketas, kurio pilnai žmonėms užtenka. Žinau, kad jaunimas bando susitarti, kad galėtų kitą dieną ateiti į darbą šiek tiek vėliau. Tokių paslaugų populiarumas yra labai didelis“, – pasakoja Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.

Pašnekovė pastebi, kad Valentino dieną jaunimas linkęs švęsti vis daugiau, o populiarumo augimas pastebėtas praėjusiais metais. E. Šiškauskienė spėja, kad tai galėjo lemti kelios priežastys.

„Galbūt taip yra dėl geopolitinės padėties, saugumo, žmonės pradėjo mėgti pasilepinti procedūromis, masažais, druskų voniomis mūsų artimuose kurortuose. Pernai tai labai pasijautė, bijojome, kad bus mažai rusų, o viskas užsipildė lietuviais ir latviais“, – tikina E. Šiškauskienė.
Evalda Šiškauskienė

Asociacijos prezidentės nuomone, žmonėms dažnai tiesiog reikia impulso švęsti, todėl Valentino diena yra puiki proga, kuria verslininkai pasinaudoja.

Romantiška nakvynė dviem su vakariene ir SPA paslaugomis per Valentino dieną vidutiniškai kainuoja apie 100 eur., pigiausiai nakvynę su pasibuvimu pirtyje siūlo poilsio kompleksas esantis Anykščiuose, ten tai atsieis 63 eur.

Smulkieji bando įsiteikti originalumu

Valentino dieną bando išnaudoti ir smulkieji verslininkai, tiesa, tokių, kurie siūlytų paslaugas skirtas tik Valentino dienai rasti nepavyko.

Įmonės „Printgrama“ vadovas pasakoja, kad jų siūlomų personalizuotų dovanų populiarumas prieš Valentino dieną išauga. Ši įmonė siūlo galimybę nuotraukas atspausdinti ant įvairiausių daiktų.

„Per Valentino dieną populiariausi produktai yra šokoladas, pagalvės ir magnetukai. Realiai, pas mus už maždaug 10 eurų galima nusipirkti įdomų produktą antrajai pusei“, – sako įmonės vadovas Dmitrijus Čukanovas.

Vienas gana netradiciškas įmonės siūlomas produktas – šokoladas su nuotrauka. „Yra tokia technologija, naudojant valgomuosius miltelius yra atkartojamas vaizdas ant šokolado. Tai yra valgoma, jis imituotas kaip pieniškas šokoladas. Esu iš klientų girdėjęs, kad tai geras produktas, bet iš kitos pusės jį labai gaila valgyti“, – sako D. Čukanovas.
Šokoladas su nuotrauka

Tuo tarpu pramogų agentūra „Vaiduokliai“ siūlo meilės dieną atšvęsti aktyviai. Nusipirkusi 40 eur. kainuojantį bilietą pora gali sudalyvauti orientaciniame žaidime. „Tiems, kurie vietoj banaliojo ėjimo į kino teatrą, mieliau renkasi išbandyti ką nors naujo! Žadame daug įspūdžių, azarto ir, žinoma, romantikos. Žaidimas vyks Vilniaus širdyje- senamiestyje“, – tokiais žodžiais pristatoma ši pramoga.

Įmonės vadybininkas Valdemaras Jančevskis pasakoja, kad jie siūlo ir paprastą ekskursiją po Vilnių poroms, kurios nori švęsti ramiau.

„Šiuo metu orientaciniame žaidime mes turėtume apie 8 poras. Iš tikro, didelių lūkesčių neturėjome, bet susidomėjimas buvo. Jau anksčiau turėjome orientacinį žaidimą, bet pagalvojome, kaip galėtume jį padaryti dviem žmonėms. Žinojome, kad galime pritraukti Valentino dieną žmonių, tai ir nusprendėme taip ištraukti žmones į miestą. Taip pat siūlome ramesnę ekskursiją, jos principas panašus, poros kartu su gidu vaikšto po Vilniaus miestą“, – sako V. Jančevskis.

Išlaidauti nelinkę

Praėjusiais metais „Maxima“ užsakymu atliktoje apklausoje paaiškėjo, kad Valentino dieną Lietuvoje švenčia 66 proc. žmonių, tačiau jie išlaidauti nėra linkę, didžioji dalis apklaustųjų dovanoms šią dieną skyrė nuo 11 iki 50 eur.

Pigu.lt“ rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė sako, kad jų pirkėjai Valentino dienos dovanoms vidutiniškai išleidžia 10 eur.
Giedrė Vilkė

„Prieš Valentino dieną suaktyvėja prekyba, tai nėra Kalėdos, kuomet pardavimai šokteli tris kartus, bet kai kurioms prekių kategorijoms tai galima pavadinti Kalėdomis. Eilę metų neišstumiama dovana yra kvepalai, nes tai tiek vyrams, tiek moterims tinkanti dovana.

Tuomet pardavimuose išryškėja tokios prekės kaip patalynės komplektai, naktinukai ar kitos originalios dovanos: puodeliai, meškiukai, žvakelės, tokios malonios smulkmenos. Ypatingai ši šventė daro įtaką prekių suaugusiems pardavimams“, – sako G. Vilkė.

Pašnekovė priduria, kad lietuviai vis labiau švenčia Valentino dieną, o ir išlaidos šiai šventei auga, lyginant su praėjusiais metais jos išaugo 10 proc. Tačiau G. Vilkės nuomone, prekybininkai Valentino psichozės nekelia dėl vienos paprastos priežasties.

„Valentino dienos psichozės tikrai nebandome sukelti. Rinkodarininkai daro vienokį ar kitokį veiksmą stebėdami vartotojus. Reikėtų pastebėti, kad Valentino diena nėra visuotinai švenčiama šventė ir tai nėra sena šventė.

Dėl to akcentuoju, kad tam tikros kategorijų prekyba tikrai suaktyvėja ir pamaloninti savo antrą pusę renkasi vis daugiau žmonių kiekvienais metais. Bet nėra šventė, kuri labai ypatingai skatina pardavimus. Nes švenčiant šventę nebūtina dovanoti kokį nors daiktą, dažnai tai būna kokia smulkmena“, – sako G. Vilkė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (191)