Kita vertus, pastarųjų metų statistiniai duomenys rodo, kad mažiau nei 10 proc. šeimos verslų pasaulyje išgyvena iki trečios kartos.

Su kokiais iššūkiais susiduria giminystės saitais susietų žmonių kuriamas verslas? Kokios jo aktualijos, plėtros galimybės ir kryptys Lietuvoje bei pasaulyje? Apie tai padiskutuoti kviečia VU Tarptautinio verslo mokykla (TVM), pirmą kartą Lietuvoje organizuojanti konferenciją apie šeimų verslą „Versli šeima 2016“, rašoma TVM pranešime spaudai.

Atrodytų, kad šeimos verslą valdyti daug paprasčiau – jame dirba artimieji, kurie yra gerokai lojalesni nei įprastai samdomi darbuotojai, iš kartos į kartą perduodamas verslo vystytojai jau turi pakankamai patirties nuspręsti, kaip geriau pasielgti skirtingose situacijose ir pan. Tačiau kaip užtikrinti tinkamą valdymą, nustatyti hierarchiją, į aukščiausias pareigas paskirti tuos žmones, kurie išties turi reikiamų savybių ir patirties, o ne tuos, kurie yra artimiausi? Galų gale, kaip užtikrinti sėkmingą ateities scenarijų, jeigu šeimos nariai nerodo iniciatyvos perimti tiek metų vystytą verslą arba pačiam verslo kūrėjui nesinori užleisti savo vietos?

Pasak VU TVM l.e.p. direktorės Birutės Miškinienės, idėja pradėti kalbėti apie šeimos verslo aktualijas kilo įvertinus, kad pakankamai didelė dalis verslą studijuojančių studentų yra iš šeimos verslų.

„Atliepdami gana stiprų lietuvių norą kurti savo verslą, norime tiesiog paskatinti Lietuvos šeimas ne tik svajoti, bet ir jo imtis. Siekiame į vieną vietą suburti įvairias puses – šeimos verslo savininkus, konsultantus ir ekspertus – bei bendromis jėgomis paieškoti atsakymų ir galimų sprendimų, susijusių su šeimos verslo kūrimu, valdymu ir plėtra. Tikimės, kad ši konferencija, bus pirmoji šeimos verslų skatinimo iniciatyva, kurią planuojame vystyti ir toliau“, - sako B. Miškinienė.

Su psichologiniais šeimos verslo valdymo iššūkiais konferencijoje supažindinsianti psichoanalitikė Rema Židonienė, paklausta, kurį – šeimos ar ne šeimos – verslą valdyti paprasčiau, teigia, kad nėra vienareikšmio atsakymo.

„Yra šeimų, kurios gana gerai tarpusavyje sutaria. Tokių šeimų nariai – tarsi orkestras, kur kiekvienas žino, kokiu instrumentu groti, ir kada savo kūrinio dalį pradėti. Visgi, yra šeimų, kurios neturi klausos – kiekvienas mano, kad žino, kaip turi būti, ir kito negirdi. Tokiame koncerte ilgai neišbūsi“, - sako R. Židonienė.

Jos teigimu, būtent dėl laukiančių iššūkių prieš pradedant šeimos verslą, svarbu gerai išsiaiškinti, ko iš jo tikimasi.

„Pravartu visuomet savęs paklausti – kam man to reikia, kokia to prasmė. Nuo atsakymo, kurį sau pateiksite, priklausys, ar verta tai daryti. Jei norite kurti verslą su fantazija, kad jį sukūręs tapsite laimingesnis, labiau pasitikintis savimi, nes būsite svarbus, įtakingas, pastebimas, turtingas, kiti pavydės ir gerbs, tuomet šių savybių ne ten ieškote. Statusas, pinigai, įsivaizduojama galia nepadaro žmogaus laimingo“, - teigia psichoanalitikė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)