Kaip parodė JAV nacionalinės mažmeninės prekybos federacijos (National Retail Federation) atlikta apklausa, dauguma žmonių vis dar nespėjo įsigyti visų suplanuotų šventinių pirkinių, rašo ourquadcities.com.

Pagal apklausos rezultatus, 90 proc. žmonių vis dar nėra nupirkę visų suplanuotų dovanų. Dalis respondentų, apie 10 proc., paskutiniam dovanų pirkimui žada paskirti gruodžio 23 dieną.

Paklausti, kodėl pasirinko būtent šią dieną, dažniausiai respondentai atsakė, jog laukia paskutinės minutės, nes niekaip nesugalvoja, ką nori nupirkti.

Kad ir kokia priežastis, dėl kurios žmonės laukia paskutinės minutės, verslininkams – tai visai naudinga praktika, rašoma portale. Paskutinės minutės dovanoms pirkėjai smulkiuosius verslininkus renkasi ne atsitiktinai, mat pas juos galima rasti ne tik gerų kainų, bet ir originalių, išskirtinių daiktų.

„Praėjęs savaitgalis buvo tikrai įtemptas. Mes visada siūlome nemokamą dovanos įpakavimą ir dėl to dalis klientų ateina būtent čia“, – portalui ourquadcities.com sakė kavos baro „The Rubby Slipper“ portalo ir rinkodaros vadybininkė Victoria Perez.

Kad savaitgalis prieš Kalėdas neša milžinišką pelną patvirtino ir kitos parduotuvės „The full kit“ įsikūrusios Davenporte atstovas Mitchellis Dettmanas. Jis teigė, kad net pametė pirkėjų, užsukusių į parduotuvę skaičių.

„Buvo puiku. Neabejotinai daug geriau nei mes tikėjomės. Buvo tiek pirkėjų, kad parduotuvėje net susidarė spūstys“, – sakė verslininkas. Jis įsitikinęs, kad specialūs pasiūlymai ir nuolaidos – puikus būdas patraukti pirkėjų dėmesį. Anot verslininkų, daugiausiai pirkėjų dėmesio sulaukė unikalūs daiktai, kuriuos paprastai sunku surasti, jie negaminami masiškai.

Daug smulkiųjų verslininkų JAV prieš šventes prailgina savo darbo laiką. Pavyzdžiui abi tekste minėtos parduotuvės veiks ir Kūčių vakarą. Verslininkai tikina, kad taip daroma tikintis, kad atsiras pirkėjų laukusių visiškai paskutinės minutės ir nepasirūpinusių dovanomis anksčiau.

Paskutinės minutės laukia ir lietuviai

Ne mažesnis darbymetis ir verslininkams Lietuvoje. Savaitgalį prekybos centruose įsikūrusiose mugėse pirkėjų srautas buvo itin didelis, o norintiems įsigyti amatininkų dirbinių ar skanėstų teko netrumpai stovėti eilėse.

Keli DELFI kalbinti prekybininkai pripažino, kad tokio antplūdžio nebuvo jau seniai, vos spėja suktis. Turbūt stebėtis tokia situacija neverta mat dar lapkričio pabaigoje „Swedbank“ užsakymu atlikta gyventojų apklausa parodė, kad lietuvių įpročiai nesikeičia – jie vis dar nusiteikę dovanas pirkti paskutinę akimirką.

Kaip parodė tyrimas, ir šiemet, ir 2012 metais daugiau nei pusė apklaustųjų teigė kalėdinėms dovanoms iš anksto netaupantys. Tokį lietuvių įprotį jau ne vienerius metus kritikuoja asmeninių finansų ekspertai, tarp jų ir „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto vadovė Odeta Bložienė. Ji atkreipia dėmesį, kad finansine prasme šventėms ruoštis vien iš einamųjų lėšų nėra racionalu: „Suruošti šventinį stalą, supirkti dovanas ir pramogauti iš vieno mėnesio pajamų – neprotinga. Taip elgdamiesi gyventojai, ypač gaunantieji mažesnes pajamas ar turintys finansinių įsipareigojimų, rizikuoja po švenčių patirti nepatogumų ar įsiskolinimų“. Kad sveikinimams skirtus pinigus kaupia tam tikrą laiką iki švenčių, teigė apie trečdalis apklausos respondentų. Dar dešimtadalis jų pinigų šiam tikslui netaupo, tačiau dovanomis pradeda rūpintis iš anksto.

Nors respondentai taip pat atskleidė džiugią tendenciją dalį dovanų pirkti smulkiojo verslo parduotuvėse, tačiau pirmą vietą vis dar užima prekybos centrai. Lapkričio pabaigoje atlikta kalėdinių dovanų pirkimo įpročių apklausa taip pat rodo, kad lietuviai dažniausiai dovanas perka prekybos centruose – taip teigė beveik trys ketvirtadaliai (73 proc.) apklausos respondentų. Po jų rikiuojasi smulkiųjų verslininkų krautuvėlės, turgūs ir mugės.

„Žinia, kad bent trečdalis lietuvių artėjančioms šventėms apsiperka pas smulkiuosius vietos verslininkus, išties džiugina. Jie dažnai gali pasiūlyti originalių ir vienetinių daiktų ar skanėstų. Be to, apsipirkdami mažose vietos krautuvėlėse ar mugėse, gyventojai palaiko ryšius su vietos bendruomene ir skatina vietos smulkųjį verslą“, – komentuoja O. Bložienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (56)