Mylimą augintinį – žydraakį Sibiro haskį – įsigijęs vilnietis Robertas Andriuška negalvojo, kad ilgainiui draugystė su šunimi įkvėps imtis nuosavo verslo. Tačiau netrukus aktyvus laisvalaikis su keturkoju bičiuliu peraugo į šį tą daugiau.
Augindamas šunį R. Andriuška pastebėjo, kad žmonės dažnai nežino, kuo užsiimti su augintiniu, kaip kartu smagiai praleisti laiką, todėl panoro keisti situaciją. Šiandien jaunas vyras vadovauja parduotuvei Vilniuje „Sled Dogs Baltic“ bei internetinei parduotuvei „Edog.lt“, o laisvą laiką skiria šunų mylėtojų klubo veiklai.
Idėją padiktavo šuo
Kad aktyvus laisvalaikis su augintiniu yra tinkama niša verslui, R. Andriuška pastebėjo prieš penkerius metus. Kartu su savo šuniu vyras laiką visad leisdavo aktyviai, todėl nuolat reikėjo specialios įrangos, maisto, papildų, galų gale – plėsti žinias.
„Ėmęs domėtis supratau, kad Lietuvoje ši sritis nėra išplėtota. Tuo metu žmonės dar nemokėjo žvelgti į šunį kaip į partnerį, su kuriuo galima daug ką nuveikti. Kilo noras požiūrį keisti – skatinti šeimininkus laisvalaikį leisti drauge su augintiniu smagiai, įdomiai ir abipusiai naudingai“, – pasakoja verslininkas.
Anksčiau R. Andriuškai jau buvo tekę vadovauti spaudos verslui, tačiau atėjus krizei bendrovės veikla nutrūko. Sunkumai nesusilpnino ryžto bandyti vėl, juolab kad ir patirties jau buvo. Tad įmonę įkūrė nepaisydamas to, kad laikotarpis tuo metu buvo ne itin parankus.
Misija – keisti požiūrį
Vilnietis ragina į geriausią žmogaus draugą žiūrėti kitaip bei skatina laisvalaikį su šunimi leisti aktyviai.
„Pirmiausia ėmėme prekiauti augintiniams skirtu maistu, papildais bei įranga. Įsikūrėme vos 15 kv. m patalpose, taip pat įkūrėme internetinę parduotuvę. Tuo metu nebuvo lengva: žmonės ne iškart suprato, ką ir kodėl siūlome. Vyravo požiūris, kad šuo turi būti „savo vietoje“ – viso labo gulėti bute ar būdoje, jį reikia išvesti pasivaikščioti, jis turi loti, jei jo pareiga saugoti.
Dabar žmonių požiūris keičiasi, į šunį žiūrima kaip į partnerį, kompanioną, komandos draugą, su kuriuo galima kartu bėgti, važiuoti dviračiu, kurį galima kinkyti į roges ar paspirtuką, drauge dalyvauti sportinėse varžybose, socialiniuose projektuose, keliauti, kopti į kalnus“, – sako R. Andriuška.
Pagalius į ratus kaišiojo ir finansai – kurti verslą vyras ryžosi neturėdamas tvirto finansinio pagrindo, tačiau drąsa ir sumanumas neleido užsistovėti vietoje.
Klientai tapo draugais
Šiandien R. Andriuška savo parduotuvėse siūlo įsigyti visko: nuo šaldančių lemenių gyvūnams iki žaislų ar nameliui augintiniams. Šias prekes veža aibė tiekėjų iš JAV ir Europos šalių.
Neseniai klientams vilnietis pristatė ir visiškai naują paslaugą – dovanų dėžutę. Keturkojų šeimininkams siūloma „užsiprenumeruoti“ dėžutę su staigmena augintiniui. Šioji adresatą pasiekia kas mėnesį, o joje – siurprizai keturkojui: žaislai, skanėstai, net gėrimai.
Internete skelbiama, kad tokia dovana augintiniui kainuoja 29 eurus į mėnesį. Keturkojį galima nustebinti ir gimtadienio proga: tai kainuos 33 eurus.
Maža to, šeimininkų ir augintinių santykius R. Andriuška puoselėja ir laisvalaikiu: įsteigė klubą, kuris užsiima dresūra, organizuoja pramogas, renginius.
„Yra žmonių, kurie įsigyja šunį, tačiau nežino, ką su juo veikti. Tada šuo tiesiog kuria netvarką namuose, su juo nesusitvarkoma, ir ilgainiui tiesiog šuns atsisakoma – atiduodama į prieglaudą. Vykdydami klubo veiklą imamės socialinės iniciatyvos: norime parodyti, kiek daug galima nuveikti su šunimi.
Dažniausiai žmonės susidomi – tai tampa jų hobiu. Neretai įsigyja ir antrą augintinį. Siekiame įtraukti visus šeimos narius. Kiek džiaugsmo vaikams suteikia laimėtas pirmasis medalis bėgime su šunimi... Taip nuo mažens ugdomas tinkamas požiūris į augintinį ir sveiką gyvenseną“, – sako vyras.
Tai šeimyninis verslas, tad R. Andriuška plėtoja jį kartu su drauge. Jiedu aiškiai pasidalijo atsakomybes: vyras rūpinasi šuniškais reikalais, o kolegė – katiniškais. „Kol kas abu viską suspėjame. Kai nespėsime, gretas plėsime. O dabar... Jei kur užtrunkame ir negalime savo dėmesio klientui skirti iškart, pakviečiame jį kavos. Per tą laiką tikrai spėjame apsisukti“, – sako R. Andriuška.
Pasak verslininko, būtent šiltas, draugiškas santykis su klientais, visiškas atsidavimas mėgstamam darbui ir yra jo verslo sėkmės paslaptis: „Daugelį klientų galime vadinti draugais. Jie žino, kad gali mums skambinti bet kada, ir mes visada noriai padėsime išspręsti kiekvieną problemą. Norint išsiskirti rinkoje, pranokti konkurentus, palaikyti ryšį su klientais yra būtina. Kadangi esame maža įmonė, negalime skirti pinigų reklamai tiek, kiek norėtųsi. Tačiau galime nuoširdžiai padėti, konsultuoti, prisiimti atsakomybę už siūlomas prekes, paslaugas, suteikti garantijas.“
Vilniečio valdomoje internetinėje parduotuvėje kainos svyruoja nuo kelių eurų už žaislą keturkojui augintiniui iki treniruotėms skirto bėgimo takelio šunims už beveik 700 eurų.
Drąsina dvejojančius
Kalbėdamas apie ateitį vyras tikina nematąs reikalo atidarinėti parduotuves kituose miestuose – Lietuvos rinka tam per maža, be to, norimas prekes galima įsigyti internetu. Tačiau užmojų turi – kuria planus, susijusius su Latvijos ir Estijos rinkomis.
O tuos, kurie svarsto apie nuosavo verslo galimybę, R. Andriuška skatina nedvejoti: „Dabar kurti verslą lengviau nei prieš penkerius metus, kai pradėjome mes. Šiandien yra daug būdų gauti finansavimą, atsiranda vis naujų galimybių, gerėja sąlygos. Manau, daugelis tiesiog bijo, kad nepasiseks, ir tai juos stabdo. Tačiau sėkmė mėgsta drąsius! Tad neverta nusiminti, jei nepasisekė kartą, antrą... Tiesiog reikia eiti savo svajonės link.“