Šiandien vaikinas kviečiamas į renginius ir seminarus su garsiausiais pasaulio verslininkais, o pasidalinti savo sėkmės istorija sutiko su Londone įsikūrusia pardavimų įmone „Teespring UK“. Tai vienintelė Europoje esanti tokio pobūdžio įmonė, leidžianti organizacijoms ir privatiems asmenims kurti įvairius grafinius marškinėlius ir juos platinti klientams.
Dar nuo vaikystės domėjęsis kompiuteriais ir po mokyklos į Škotijos Glazgo universitetą studijuoti programavimo atvykęs Tomas jau tada svajojo apie kitokį gyvenimą, nei dauguma programuotojų. Nesižavėjęs mintimi apie darbą nuo 9 iki 17, vaikinas netrukus ėmė nerimauti: „Atėjo momentas, kai pradėjau abejoti dėl ateities, nežinojau, ką veiksiu po universiteto, tik buvau tikras dėl vieno dalyko – samdomas darbas įmonėje – ne man“.
Įkvėpė „Volstryto vilkas“
Tomas pasakoja, kad didysis jo gyvenimo lūžis įvyko 2014 m. sausio 15 d., kuomet pažiūrėjo filmą „Volstryto vilkas“, kuriame pasakojama dešimtojo dešimtmečio Amerikos finansų įžymybės Džordano Belforto istorija. Iš karto po to pradėjęs domėtis akcijų pirkimu ir pardavimu, Tomas sužinojo apie internetinį marketingą. Ieškodamas informacijos, rado ir daugybę sėkmės istorijų, kurios įkvėpė naujai pradžiai: „Pasakiau sau, kad jei gali šie žmonės, galiu ir aš. Nusprendžiau tiesiog pasišvęsti marketingui ir gyventi tokį gyvenimą, kokio norėjau. Jau tą naktį buvau užtikrintas, kad man pasiseks“.
Nuo tada, pirmuosius du mėnesius, kasdien mažiausiai po 8 valandas praleisdamas prie kompiuterio, Tomas analizavo marketingo subtilybes, kol atrado sėkmingą verslo modelį – naudojantis socialiniu tinklu ieškoti pirkėjų ir pardavinėti įmonės gaminamus marškinėlius, jiems sukuriant įvairaus dizaino logotipus.
Paklaustas, su kokiais didžiausiais sunkumais teko susidurti, pradedant verslą, Tomas atsako, kad labiausiai gąsdino informacijos stoka. „Žmogus labiausiai bijo to, ko nežino, – sako jis. – Kol nesi uždirbęs didelių pinigų, tol netiki, kad tai įmanoma padaryti. Tam, kad taptum milijonieriumi, turi galvoti, kaip milijonierius.“
Pradėdamas verslą Tomas neturėjo daug pinigų. Antrame kurse atradęs internetinį marketingą, tuo metu dirbo parduotuvių auditoriumi, tačiau darbo grafikas nebuvo pastovus, tad ir atlyginimo buvo mažai. Šių pinigų užtekdavo sumokėti už buto nuomą, bet išlaidas maistui smarkiai ribojo – per savaitę išleisdavo ne daugiau kaip 15 svarų (19 eurų). Likusius pinigus, iki 30 svarų (38 eurų) per mėnesį, jaunasis verslininkas teigia investuodavęs į reklamą. To pakako,teigia jis, kad įgytų reikiamus marketingo pradmenis.
Gyvendamas Škotijoje pragyvenimui Tomas užsidirbdavo ir kitais būdais: dirbo padavėju pakistanietiškame restorane, įvairiose vietose plaudavo indus, po 12 val. per dieną rinkdavo šiukšles hipodrome.
„Dirbdamas žinojau, kad tai yra laikina, todėl ieškojau kažko daugiau. Marketingui iš karto pajutau didžiulę aistrą; prireikė pastangų, kad per daug neatitrūkčiau nuo mokslų. Tai labai sunku padaryti, kai tave įtraukia sėkmė“, – atvirauja studentas, trečiame kurse kartais per dieną uždirbdavęs 500-1000 dolerių (435-870 eurų).
„Kurį laiką dirbau vienas, bet sulaukęs finansinės sėkmės supratau, kad lengvesnius darbus galima perleisti kažkam kitam, o sau pasilikti svarbiausius. Pirmas žingsnis buvo pasisamdyti pilnu etatu dirbantį dizainerį, kuriantį daug geresnes iliustracijas nei aš. Taip pat turiu asistentą, atsakingą už komunikaciją socialiniuose tinkluose. Jei nori plėstis, reikia samdyti žmones“, – darbo patirtimi dalinasi verslininkas.
Išleido daugiau nei 100 tūkst. JAV dol.
Kalbėdamas apie šį verslo modelį, Tomas sako, jog sunkiausia yra sukurti ilgalaikį pajamų šaltinį – į rinką paleisti nuolat pelną nešančią prekę. Pasak vaikino, bene svarbiausia savybė šiame darbe yra atsidavimas ir nuolatinis domėjimasis rinkos pokyčiais.
„Kiekviena naujiena - tai galimybė, kurią reikia išnaudoti, o ne bijoti“, – sako pašnekovas, verslą vystantis tik užsienio rinkoje. Tomo teigimu, lietuviai vengia siųstis prekes internetu iš užsienio – priešingai nei prancūzai ar vokiečiai. Nors bendradarbiaudamas su kai kuriomis Europos įmonėmis jis sulaukė nemažo pasisekimo, vis tik, tikina jis, labiausia išlaidūs yra amerikiečiai, dėl to JAV rinka yra didžiausia pasaulyje. Naudodamasis įmonės „Teespring“ paslaugomis, studentas ir sulaukė pirmosios sėkmės.
Per dvejus metus prekių reklamai socialiniame tinkle Tomas išleido daugiau nei 100 tūkst. JAV dolerių (87 tūkst. eurų). Jis priduria, kad neprisirišti prie į reklamą investuojamų pinigų yra dar vienas iššūkis, tačiau „agresyvūs“ pinigai daro pinigus, tad tam, kuris jaudinsis dėl kiekvieno cento ir bijos investuoti, tai visada bus didelė kliūtis.
Svarbiausia – įsivaizduot
Birželį universitetą baigsiantis Tomas ketina plėsti savo verslą ir samdyti daugiau darbuotojų. „Taip pat nekantrauju investuoti į akcijas ir didžiąja dalimi uždirbtų pinigų paremti naujus verslo projektus – neabejoju, kad jaunimas turi genialių idėjų. Ketinu investuoti ir į nekilnojamąjį turtą, be to, su draugais vieną dieną norime išpildyti seną svajonę – Vilniuje įkurti sporto centrą“, – verslo idėjomis dalinasi Tomas.
Savo didžiausią tikslą jis ketina pasiekti per ateinančius dvejus metus. „Noriu pasiekti 100 tūkst. JAV dolerių pelną per mėnesį. Tikiu, kad tai įmanoma – tai įrodo įkvepiančios kitų žmonių sėkmės istorijos“, – neslepia Tomas.
Pasakodamas apie atrastą gyvenimo sėkmę, Tomas tikina besijaučiantis ramus dėl savo ateities. „Finansinės laisvės nebuvimas apriboja protą ir nulemia, apie ką galvojame – aš nuolat mąstydavau apie tai, kad sumokėjęs už nuomą, neturėsiu už ką valgyti. Dabar ne tik esu finansiškai nepriklausomas, bet ir turiu daug daugiau laiko sau, pradėjau galvoti apie didesnius dalykus ir tai, ką noriu pasiekti gyvenime, atsirado didesnis pasitikėjimas savimi“, – džiaugiasi Tomas.