„Pagrindinis tikslas – stiprinti smulkųjį šalies verslą. Kai matuojame, ar akademija sėkminga, tai darome per realų pokytį versle. Neužtenka tiesiog pravesti kelis seminarus: išgirstame ir einame toliau dirbti darbų taip, kaip anksčiau. Sakome, kad sėkminga tada, kai verslas pasiima pamokas, žengia pirmą, antrą, trečią žingsnį ir eina toliau, daro pokytį. Tas realus apčiuopiamas pokytis versle ir yra galutinis mūsų tikslas“, – sako projektą inicijavusio „Swedbanko“ atstovė Rasa Verkauskaitė-Kazanskienė.
Jau įgyvendintas pirmasis projekto etapas, anot pašnekovės, vertas mažiausiai valandos pasakojimo – ji sako, kad tiek reikėtų laiko pasidalyti rezultatais ir įspūdžiais, mat naudos turėjo visi dalyviai.
„Pirmieji žingsniai, ką visi dalyviai išsigrynino, – nebūtina visko daryti pačiam; net ne tai, kad nebūtina, tiesiog ne visada viską gali padaryti patys. Kalbant apie užduočių paskirstymą – pačiam užsiimti rinkodara ar paskirti tai rinkodaros specialistui? Ar pačiam vesti apskaitą, ar pavesti kitam? Už keliasdešimt eurų tai padaro specialistai. Lieka laiko, galima jo skirti tam, kad augtume. Kalbant skaičiais, net keli verslai sako, kad jų pardavimo pajamos pasidėjo 17, 35 ir net 40 procentų vien susistygavus, išsigryninus, kur nori eiti“, – praktinę naudą įvardija pašnekovė.
Kandidams į akademijos dalyvių sąrašą, pasak R. Verkauskaitės-Kazanskienės, keliamas klausimas – kokius iššūkius jie nori spręsti. Kaip atskleidžia pašnekovė, dažniausiai girdimas atsakymas, kad smulkieji verslai tikisi daugiau reklamos. Akademijos dalyviai kviečiami savo veiklą analizuoti iš penkių skirtingų kampų: lyderystės, procesų valdymo, rinkodaros ir pardavimo, finansų valdymo ir personalo valdymo. Tuomet atsiveria kitas įmonės įkūrėjų požiūris.
„Tada, kai pasižiūri plačiau, paaiškėja, kad problema – ne apskritai rinkodara, o tai, jog nevyksta procesai, prastai valdomi finansai, personalas. Mes pakviečiame dalyvius atsiriboti nuo įsitikinimo „kur mano problema?“ ir pasižiūrėti iš visų pusių, paieškoti, kur yra tikroji problema. Tam naudojame Kanados „System Business Coach“ metodologiją, kuri padeda struktūrizuotai pasižiūrėti į savo verslą. Ir kad tai neliktų tik teorija, pasitelkiame išties patyrusių verslo praktikų – šiais metais jų dešimt, tai vidutinių ir stambių verslų atstovai. Jie pasidalina savo įžvalgomis ir realiomis pamokomis, kaip sprendė tokius iššūkius savo versle. Dar vienas atradimas po pirmos akademijos – smulkiojo verslo atstovai galvoja, kad iššūkiai, su kuriais susiduria savo versle, yra labai unikalūs ir niekas kitas to nesprendžia. Akivaizdu: ar mes esame maži, ar dideli, iššūkiai – tie patys“, – realią akademijos „Kiekvienas gali“ naudą įvardija banko atstovė.
R. Verkauskaitė-Kazanskienė pasakoja, kad, pasak vieno stambaus verslo atstovo, išrašę sąskaitas verslai turi pasirūpinti ir tuo, kad gautų įmoką. Moteris sako, kad ši tiesa vienodai svarbi ir didelio, ir mažo verslo atstovui, tad mentoriai smulkiojo verslo akademijoje – itin vertingi praktiniai patarėjai.
Viena mentorių projekte, „Rait group“ generalinė direktorė Dovilė Končak, sako, kad su akademijos organizatoriais juokavo: jei nežinos, kam priskirti verslą, ji pasiruošusi priimti į savo globą.
„Atstovauju rinkos tyrimų kompanijų grupei, natūralu, kad rinkos tyrimai aktualūs visiems verslams. Tai – vienas kampas, apie ką aš galėčiau konsultuoti ir padėti. Kaip ir minėjo Rasa, esu perėjusi visus etapus – bandymą viską daryti pačiam, sutvarkyti visas problemas... Manau, galėsiu pasidalinti savo įžvalgomis, patirtimis, kad smulkieji verslai galėtų „peršokti“ tam tikras problemas ar situacijas, su kuriomis aš susidūriau, arba greičiau jas išspręsti. Tai susiję ir su finansais, ir su procesų valdymais, ir personalo klausimais“, – sako D. Končak.
Registracija į akademiją „Kiekvienas gali“ prasidėjo lapkričio 15 dieną ir yra atvira iki lapkričio 27 dienos.
„Kreiptis dėl dalyvavimo gali visos daugiau nei dvejus metus veikiančios smulkiojo verslo įmonės, kurių pardavimo pajamos – mažiau kaip 2 milijonai eurų. Gali dalyvauti visi sektoriai, jokių ribojimų nėra. Visi dešimt mentorių – iš labai labai skirtingų sričių, kad galėtume pakonsultuoti ir įsigilinti į kuo skirtingesnių dalyvių verslų situaciją“, – R. Verkauskaitė-Kazanskienė kviečia smulkiuosius verslininkus registruotis portale www.delfi.lt/apps/kiekvienas-gali.