Patirtimi, kaip suvaldyti verslo procesus, kad verslas taptų sėkmingu, D. Liulys pasidalino pranešime, kurį skaitė „Swedbank“ organizuojamos smulkaus verslo akademijos „Kiekvienas gali“ dalyviams ir „Delfi“ skaitytojams.

Dabar jau ne tik Lietuvoje išplėtotą internetinės prekybos verslą D. Liulys pradėjo su partneriu nedideliame kabinete. Nuo nulio abu kūrė elektroninę komerciją, bandė išplėtoti, mokėsi iš savo klaidų, o šiuo metu įmonėje jau dirba apie 1000 darbuotojų.

„Esame daugiau nei dvigubai didesnis žaidėjas elektroninėje prekyboje nei bet kuris, esantis šiose rinkose. Mūsų grupę sudaro penkios interneto parduotuvės, veikiame Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, o nuo šių metų – ir Suomijoje, – nueito kelio rezultatu dalijasi „Kiekvienas gali“ lektorius.

D. Liulys sako, kad jų darbas padėjo išsiaiškinti, jog privalu paisyti kelių taisyklių bet kuriame versle, norint išlaikyti klientus, o jei pirmą prekę pirko iš Jūsų, tai dar nėra pasiekimas. Pasiekimas yra tuomet, kai klientas grįžta dėl savo teigiamos patirties, o ją sukuria greitas prekės pristatymas, pateisinti kliento lūkesčiai, susiję su pačia preke, ir suteiktas patogumas.

„Šiuo metu turime apie pusantro milijono pirkėjų, kurie nuolatos perka iš mūsų prekes. Mes turime vykdyti klientui duotus pažadus. Šiame versle yra trys kertiniai procesai: prekių asortimento valdymas, sandėliavimas ir pristatymas. Žmonės internetu pirmą kartą perka dėl kainos, bet kitus kartus lemia tai, kaip jie buvo aptarnauti, kokia jų pirkimo patirtis, kaip jautėsi paties proceso metu. Labai svarbu, kad klientas gautų tai, ką užsakė, ir laiku, nes labai dažnai žmonės planuoja savo veiklą – gimtadienį ar pan., tad būtinai reikia prekės tai dienai. Trečias dalykas – jei klientui nepatiks prekė, svarbu, kad ją galėtų lengvai grąžinti“, – D. Liulys paaiškina, kokie yra pagrindiniai akcentai.

„Pigu LT“ vadovas neslepia, kad visas pamokas išmoko pirmaisiais prekybos metais, vos pradėję darbuotis 2008-aisiais.

„Man tas įstrigo iki kaulų smegenų. Pamenu, kai man teko sėdėti gruodžio 23 dieną, pačiam skambinėti klientams, kurių buvo ne vienas šimtas, ir sakyti, kad nesugebėsime pristatyti prekės, kurią užsakė, bei atšaukti užsakymą. Pamenu, kiek daug neigiamų emocijų gavau, nes supratau, kad labai daug žmonių sugadinome Kalėdas. Tai buvo kalėdiniai pirkiniai, dovanos, ir dauguma jų – vaikams. Ir tu supranti, kad tapai Grinču, kuris pavogė Kalėdas. Iš tikrųjų tai buvo labai, labai sunki patirtis“, – itin nemalonia gyvenimo pamoka dalijasi D. Liulys.

Elektroninis verslas, anot pašnekovo, neįmanomas be sklandaus veiklos planavimo, tikslios veiklos koordinacijos, prekių, kurios yra po ranka. Prekybos tinklas internete dabar jau valdo virš 100 tūkstančių prekių sandėliuose ir daugiau nei dviejų milijonų prekių pasiūlą, kuri sukurta bendrai su partneriais.

„Pigu LT“ generalinis direktorius neslepia, kad dirbant su partneriais juos būtina atsirinkti itin atidžiai, mat partneriai turi vykdyti griežtus kompanijos įsipareigojimus, kad įmonės vardas būtų išlaikytas. Asortimento plėtra būtina, nes žmonės ieško prekių ten, kur didžiausia pasiūla. Dėl to įmonė moko savo darbuotojus, ieško naujų tiekėjų, patys perka prekes, kurios yra sandėliuose, o kad klientams būtų patogiau, skiria daug dėmesio prekėms aprašyti. Tam, kaip sako D. Liulys, per dvejus metus įkurtas atskiras skyrius, kuriame tiek įmonės darbuotojai, tiek laisvai samdomi specialistai verčia prekių aprašymus iš įvairių užsienio kalbų, įveda į sistemą vertimus ir „moko“ specialią sistemą, kuri prekes parenka automatiškai pagal paieškos žodžius.

Kas mėnesį internetinės prekybos centre vidutiniškai po 300 naujų prekių auganti pasiūla jau gerokai aplenkė fizinius prekybos centrus. Anot pašnekovo, internetinės prekybos centras patrauklus tapo ne tik pirkėjams, bet ir patiems prekybininkams.

„Prekybininkams reikia atlikti kelias funkcijas – įvesti prekių pavadinimus, parengti prekių aprašymus, palaikyti likučius ir, kai ateina užsakymas iš kliento per mus, lieka tik supakuoti ir išsiųsti reikiamu adresu. Pagrindinis iššūkis – daugelis įmonių nesupranta gero aprašymo ir gerų nuotraukų vertės. Klientai negali pačiupinėti prekės, jiems reikia pamatyti, suprasti. Prekių aprašymuose turi būti įvardytos pagrindinės savybės, pagal kurias klientai ir renkasi prekes. Kitas dalykas – daug įmonių nenaudoja brūkšninių kodų, o tai yra unikalus prekės kodas, pagal kurį galima identifikuoti prekę ir ją aktyvuoti. Mes turime milijonus prekių, ir kad jas rastume bei įtrauktume į mūsų sistemą, turi būti brūkšninis kodas, – tuomet viskas daug greičiau ir lengviau vyksta“, – D. Liulys siūlo aiškiai apgalvoti detales ir padidinti galimybę parduoti interneto platformoje.

Tokia pasiūla, anot pašnekovo, itin naudinga smulkesniems prekybininkas, kurie nori prekybą vystyti internete, nes taip nebereikia susidurti su likučių valdymo iššūkiais, nebereikia planuoti veiklos, kad netektų patirti nuostolių už prekių pakuotes ir siuntimo išlaidas.

Internetinės prekybos platformos bendrakūrėjis sako, kad prekių pristatymo greitį padėjo išspręsti sandėliai, kuriuos jie turi jau nuo 2008 metų, kai prarado daug klientų ir turėjo skaudžią pamoką. Apie 110 tūkstančių prekių „Pigu LT“ dabar turi sandėliuose, o per dieną prekių sulaukiantys klientai tokiu patogumu mielai naudojasi, beje, didžiuosiuose miestuose iki pietų užsakytas prekes žmonės gali atsiimti jau po darbų vykdami į namus.

Apgalvoti sprendimai, kaip būti patraukliam, ne tik naudingam, anot „Pigu LT“ generalinio direktoriaus D. Liulio, yra didelis žingsnis į sėkmingą verslą.

Prisistatymo svarbą pabrėžia ir mentoriai

Projekte „Kiekvienas gali“ dalyvaujantis UAB „Vilduja“ Andrius Vitkevičius sako, kad mentoriai ne tik padeda projekto dalyviams, bet ir patys gauna nemažai naudos. O jo pažintis su UAB „Definra“ vadovu Agniumi Bartninku yra abipusiškai vertinga.

„Mes aptariame tai, ką girdėjome pranešimo metu, tada konkrečiai imamės verslo praktikos ir pasidaliju visa patirtimi, kurią turiu. Matau, kad Agnius žymisi, rašosi ir tam tikrus konkrečius dalykus jau įgyvendino. Aš irgi išgirstu, ką jis yra nuveikęs anksčiau, mat įmonė veikia jau ne vienus metus, tai tam tikrų dalykų esu pasisėmęs“, – patirtimi dalijasi projekto „Kiekvienas gali“ mentorius A. Vitkevičius.

Pašnekovas sako, kad gavęs pasiūlymą dalyvauti smulkiojo verslo akademijoje „Kiekvienas gali“ kaip mentorius, jis nemažai svarstė, mat padėti augti smulkiajam verslui – ne tik įdomi, bet ir įpareigojanti užduotis. A. Vitkevičiui priskirta kompanija dirba IT srityje, o įmonės „Definra“ siūlomi patobulinimai kasdienėje įmonių veikloje sudomino ir asmeniškai.

„Kai kalbiesi su IT profesionalu ir žmonėmis, kurie nėra profesionalai, sudėtinga perteikti ir pasiūlyti, ką jie daro, todėl mes žengėme tokius elementarius žingsnius, klausiau, ką jie gali pasiūlyti. Agniui pradėjus pasakoti apie programavimo darbus aš grąžinu jį atgal ir prašau, kad pasakytų tris funkcijas, kurias galėtų automatizuoti, ir kur mes galėtume šitai įgyvendinti. Pradėjome gilintis ir atradome, kad kelias funkcijas galėtų atlikti kompiuteris, nebereikės to dirbti žmogui“, – pasiūlos aprašymo ir pateikimo svarbą akcentuoja „Vildujos“ vadovas, apie tai pasakojo ir „Pigu.lt“ įkūrėjas.

Projekte pranešėjų pateikta informacija, anot A. Vitkevičiaus, naudinga ne tik pradedantiesiems, tai žinios, kurias privalu kartotis, nes sėkmingas verslas turi mokytis ir tobulėti. Pačiam peržvelgiant procesus, kai reikia pasiruošti temai ir pokalbiui su smulkiojo verslo atstovu, kuriam jis priskirtas kaip mentorius, galima analizuoti ir savo vykdomą veiklą.

„Sutarėme, kad Agnius susisieks su mūsų įmonės finansininke ir jie jau konkrečiai pasikalbės, ko mums galėtų reikėti. Santykis – kaip paslaugos teikėjo bei kliento, ir mes iš abiejų pusių galėsime aptarti ir surasti produkto aprašymą, suprantamą tiek iš IT, tiek iš finansų pusės. Galutinį produkto aprašymą jau galėtume įdėti į internetinį puslapį. Neatmetu galimybės, kad mes patys tapsime šios įmonės klientais. Siūloma paslauga tikrai šiuolaikiška ir naudinga, tiesiog aš nematau, kad rinkoje ji būtų lengvai pateikiama. Kiekviena įmonė turi finansininkų, buhalterių, kurie atlieka daug rankinio darbo kompiuteriu, o jį galima gana nesudėtingai automatizuoti. Manau, tai yra masinis produktas, tik jį reikia gerai paruošti ir pateikti į rinką“, – sako A. Vitkevičius.

Šeimos verslą sukūręs „Definros“ vadovas neslepia, kad jo siekis yra ne tik Lietuvos rinka, ir padedamas projekto jau kuria labai aiškius ateities plėtros planus.

Smulkiųjų verslų stiprinimo programos „Kiekvienas gali“ kviestinių lektorių paskaitas žiūrėkite tiesiogiai per Delfi.tv. Kita transliacija – lapkričio 30 dieną.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)