A. Bartninkas pasakoja, kad IT paslaugų ir procesų optimizavimo įmonė yra šeimos verslas. Dalyvauti projekte buvo bendras sprendimas, nes suprato, kad tai nėra pasiūla mokytis tik startuoliams. 2018 metais Kaune įkurtos įmonės vadovą itin sudomino siūlomas mentorystės metodas.
„Stengiuosi atsirinkti, kur dalyvauti, kad negaiščiau laiko, nes tokią patirtį jau turėjau. Kai pamačiau šią programą, sudomino. Buvo įdomus siūlomas mentorystės metodas. Turime polinkį tobulėti. Lapkritis mums buvo rekordinis mėnuo, turėjau dar kitokių įsipareigojimų, buvo labai sunku, net galvojau, kokio velnio atėjau į tą akademiją, juk ir taip neturiu laiko. Bet tai praėjo, gavau daug informacijos, o mentorystės dalis labai labai padidino programos naudingumą“, – dalijasi A. Bartninkas.
Smulkiojo verslo akademijos „Kiekvienas gali“ programą įmonės vadovas analizavo ir pasibaigus mokymams, o patyrusio verslininko Andriaus Vitkevičiaus mentorystė buvo vienas stipriausių dalykų, nes jie abu kalbėjo verslo kalba. Teorijos mokymas ir praktiniai darbai padėjo puikiai suprasti, kaip kas veikia.
„Mes turėjome esminių kompetencijų ir patirties trūkumą, kalbant apie strategijos formavimą, apie ilgalaikių tikslų išsikėlimą ir panašiai. Aš pats esu procesistas, tad vidinius įmonės procesus suprantu gana gerai. Kiti du savininkai mūsų įmonėje yra stiprūs finansininkai, tai, kalbant apie finansavimo klausimus, mes neturime problemų. Bet visgi stigome kompetencijų planuoti į priekį veiklas, kelti sau tikslus, kriterijus, pagal ką vertinti ir kaip pasiekti tuos tikslus, formuoti strategiją. Dar buvo svarbu žmonės, vidaus kultūros kūrimas. Mūsų kolektyvas smagus ir fainas, bet iš principo taip yra dėl to, kad patys žmonės susigyvena, o mūsų indėlis ribotas, nes, kaip savininkai, visada esame „užsikasę“ darbuose. Taigi šiuo atveju išgirdau labai labai naudingos informacijos“, – pasakoja UAB „Definra“ įkūrėjas.
Pašnekovas sako, kad tobulas „Swedbanko“ mentoriaus parinkimas padėjo atsakyti į svarbius klausimus. Be to, išmokė žvelgti problemai tiesiai į akis.
„Kėlėme konkrečius tikslus ir nustatėme jiems konkrečias datas, terminus. Planavome, ką nuveiksime per konkrečius metus. To mums trūko. Išmokau išsikelti pirmo ketvirčio tikslus, pasidaryti užduotis, kad galėčiau kurti antro ketvirčio planus ir taip skatinti verslo augimą. Kitas svarbus dalykas (nepasakyčiau, kad man buvo nauja, gal labiau vengiau kaip nesmagios tiesos) – faktas, kad esu verslo savininkas, bet „ariu“ savo įmonėje ir sau moku per mažai pagal tai, kiek dirbu. Skausminga mintis – susikūriau verslą, tačiau jis man nesuteikia daugiau laisvės, o yra tiesiog darbo vieta su nepakankamu atlyginimu. Šį faktą žinojau, supratau, bet vengiau spręsti, atidėliojau ir toliau prisiimdavau per daug atsakomybių“, – apie projekto metu patirtą lūžį pasakoja įmonės vykdomasis direktorius A. Bartninkas.
Šeimos versle besisukantis vyras sako, kad projekto „Kiekvienas gali“ komanda puikiai parinko mokytojus, kurie itin taikliai padėjo įvardyti problemas. Susimastyti ir imtis pokyčių, kad nebebūtų pats save pigiai samdantis vadovas, padėjo koučingo specialistas, mentorius Povilas Petrauskas. Anot A. Bartninko, jo seminare savęs samdymo problemos iškėlimas ne vienam dalyviui buvo labai svarbus.
„Tai tiesa, kurios vengiau. Taigi įsipareigojau prieš kitus programos dalyvius imtis veiksmų, kad to nebebūtų, – samdyti darbuotojus, ieškoti tiekėjų tam tikroms funkcijoms atlikti.
Pavyzdžiui, tos funkcijos – socialinių tinklų administravimas, rinkodaros dalykai. Mes dar nesame tokie dideli, kad reikėtų administratorių ir rinkodaros specialistų įmonės viduje, bet tokius darbus atlikti būtina, o aš nesu tam pakankamai kompetentingas. Taigi, geriau pasamdyti tiekėjų, agentūrą, laisvai samdomų darbuotojų, kurie gali padaryti, ką reikia. Žinoma, tai kainuoja, bet įvertinus, kiek sutaupo laiko, mokėti už darbą yra pigiau. Įsipareigojau tai padaryti ir padariau“, – apie vidinius tiek įmonės, tiek asmeninius pokyčius atvirauja UAB „Definra“ vadovas.
Reali nauda, anot A. Bartninko, tapo matoma dar vykstant projektui, o šiuo metu jo komanda jau yra padvigubėjusi.
„Prieš dalyvaujant smulkiojo verslo akademijoje „Kiekvienas gali“ buvo keturi darbuotojai (kartu su manimi), dabar jau dirbame aštuoniese. Komanda padidėjo gana reikšmingai, palyginti, kokia ji buvo nedidelė. Dar porą žmonių pasamdę jau turėtume ieškoti vietos plėstis, nebetilptume. Kovo mėnesį viršijome savo rekordinį rezultatą, kokį turėjome lapkritį. Ir tam mums nereikėjo dirbti viršvalandžių, o vienas mano produktyviausių žmonių pusę mėnesio sirgo, be to, mano paties indėlis į veiklą irgi stipriai mažėjo. Aš dirbau ir kaip vadovas, ir kaip programuotojas, tačiau mažinu programavimo darbą, turiu tikslą šių metų pabaigoje visai to nebedaryti. Tikrai nebesu produktyviausias. Taigi, kai vienas produktyviausių žmogus sirgo, mes vis tiek viršijome savo rezultatą, kokį turėjome iki to“, – apie realius pokyčius ir naudą pasakoja pašnekovas.
A. Bartninkas neslepia, kad vis mažesnis jo paties indėlis, kaip darbuotojo, jam svarbus ir dėl bendravimo su šeima. Nors verslas priklauso šeimai, dabar jis turi daugiau laiko vaikams, daugiau laiko gali praleisti su sutuoktine, nespręsdamas darbo klausimų.
„Darbo dienomis nebedirbu viršvalandžių, esu nusistatęs darbo laiką iki 17-os valandos, o jei pasitaiko, kad savaitgaliais reikia dirbti, atsikeliu anksčiau, kol dar miega šeima, ir padarau darbus per kokį pusdienį. Anksčiau dirbau net savaitgaliais. Dabar dirbu mažiau, bet pasiekiame geresnių rezultatų“, – atvirauja vyras.
A. Bartninkas sako, kad, be projekto „Kiekvienas gali“, dar lankė ir asmeninio tobulėjimo kursus, tad siekiant asmeninio gyvenimo tikslų buvo lengviau atkakliai gerinti darbo rezultatus ir į smulkiajam verslui pritaikytą programą žvelgti itin atsakingai.
„Išdalinau komandas tiekėjams, labai sėkmingai pavedu sudėtingus projektus darbuotojams. Nors prieš metus dar būčiau galvojęs, kad būtinai turiu tai atlikti pats, nes niekas kitas nepadarys. Ir projektai įgyvendinami sėkmingai, mes pasiekiame gerų rezultatų“, – sako A. Bartninkas.
Pašnekovas teigia, kad specifinę įmonės veiklą ne visuomet pavyksta paprastai pristatyti, tad ilgą laiką galvojo, jog savo paslaugas gali siūlyti tik įmonėms, kurios pačios žino, ko nori, ir ieško IT paslaugų bei procesų optimizavimo. Ilgainiui kursų metu vyras sako išmokęs žiūrėti kitaip – pirmiausia reikia galimą klientą edukuoti, tad visuomet siekia kalbėtis bei aiškinti, ką konkrečiai jie daro, kaip gali automatizuoti valdymo sistemos procesus, kaip padaroma, kad kai kurie procesai vyktų automatiškai ir klientui palengvintų darbą.
Iškelti tikslai, anot UAB „Definra“ vykdomojo direktoriaus, veda į Švedijos rinką. Šiuo metu pagrindiniai klientai yra Danijoje ir Lietuvoje, tačiau paskatinti svajoti drąsiai, bet realiai įmonės veiklą jau plečia savo šalyje ir dairosi į įvairių užsienio šalių rinkas.