Įmonė „Florika“ – gėlių salonas, prekiaujantis gėlėmis iš viso pasaulio. Jis savo klientams siūlo ir įvairių gėlių kompozicijų asmeninėms šventėms.

„Pas mus galite nusipirkti gėlių iš įvairiausių pasaulio kraštų – pradedant Lietuva ir baigiant Lotynų Amerika. Floristės kuria kompozicijas, puošiame švenčių vietas, aktyviai vykdome gėlių pristatymo į namus paslaugą. Mūsų gėlių saloną rasite pačiame Klaipėdos centre, prie Senosios turgavietės“, – sakė įmonės įkūrėjas Tomas Černauskas.

Vienas pirmųjų gėlių salonų Klaipėdoje

Pašnekovas pasakojo, kad mintį įsteigti įmonę lėmė noras sukurti savo stilių ir gėlių kultūrą Lietuvoje.

„Kadaise mano močiutė turgavietėje prekiavo gėlėmis, tad pakvietė mano žmoną Ingą, tuomet dar draugę, padėti prekiauti savaitgaliais, laisvu nuo mokslų metu. Tuo metu gėlių pasiūla buvo gan skurdi – vietinės rožės, kitos sezoninės gėlės.

Gėlių importo nebuvo, vietiniai gėlių ūkiai siūlė labai ribotus kiekius ir asortimentą. Netrukus atsivėrė sienos ir prasidėjus importui Lietuvos turgavietes užplūdo gėlės iš Olandijos, kiek vėliau – iš Lenkijos. Keletą metų sėkmingai prekiavome turgavietėje, tačiau norėjome turėti nuosavą kampelį, kuriame galėtume kurti savo stilių. Kaip tik tuo metu teko apsilankyti Olandijoje, pamatyti jos gėlių kultūrą.

Tai labai paskatino norą žengti pirmyn. Taip atsirado „Florika“. Pačioje miesto širdyje atidarėme vieną pirmųjų gėlių salonų Klaipėdoje“ , – apie įmonės atsiradimą pasakojo Tomas.

Florika gaminiai

Šeimos verslas

Verslo įkūrėjas pasakojo, kad šeimos verslą plėtoja jau virš dvidešimt metų.

„Įmonė įkurta 1999-aisiais, tad be perstojo dirbame jau 23 metus. „Florika“ – šeimos verslas, dirbame kartu su žmona. Esame pasiskirstę – Inga atsakinga už personalą, kūrybą, taip pat pati dirba kaip floristė. Aš rūpinuosi tiekimu, rinkodara, techniniais dalykais. Pradžioje dirbo 3–4 floristės, dabar jau turime 7“, – sakė pašnekovas.

Paklausus, kuo įmonė išsiskiria iš panašios srities verslų, pašnekovas pabrėžė autentiškumą ir patikimumą.

„Čia klausimas mūsų klientams – mes taip pat norime išgryninti atsakymą į šį klausimą. Visi gėlių salonai turi savo stilių, braižą. Stengiamės džiuginti savo pirkėjus didele gėlių įvairove, skoningomis profesionalių florisčių sukurtomis puokštėmis.

Nesilyginame su kitais gėlių verslais, stengiamės išlikti autentiški, – lai jie lygiuojasi į mus. Džiaugiamės, nes vis dažniau pastebime, kad žmonės atpažįsta mūsų ženklą ir sieja jį su patikimumu, kokybe. Prie mūsų žinomumo labai prisideda gėlių pristatymo į namus paslauga, kai žmonės nori pasveikinti savo artimuosius būdami toli nuo namų“, – sakė vyras.

Florika gaminiai

Pašnekovas atskleidė, kad savo verslo pagrindines vertybes išgrynino dalyvaudamas „Swedbank“ galimybių akademijos „Kiekvienas gali“ projekte.

„Mūsų pagrindinės vertybės yra kokybė – kruopščiai atsirenkame gėlių augintojus, aukšti reikalavimai, kaip pateikiamos gėlės, taip pat ir klientų aptarnavimui; tvarumas – gėles pristatome elektromobiliais, stengiamės naudoti kuo mažiau neperdirbamos produkcijos; greitis – dažnai pirkėjui reikia čia ir dabar, ypač kai pageidaujama gėles pristatyti į namus; lankstumas – prisitaikome prie įvairiausių klientų poreikių; dėmesys personalui – darbuotojams siūlome lanksčias darbo sąlygas, galimybes tobulėti; sąžiningumas – neišvengiama vertybė kiekviename versle; patikimumas – tiek klientams, tiek tiekėjams, tiek verslo partneriams siekiame būti saugumo ir patikimumo garantu“, – sakė Tomas.

Į darbą priėmė floristę ukrainietę

Vyras pasakoja, kad prasidėjus pandemijai verslas patyrė nemažai išbandymų, o karas Ukrainoje paskatino suteikti pagalbą ir darbą ukrainietei.

„Prasidėjus pandemijai teko uždaryti savo fizinę parduotuvę, tačiau atsirado didesnis gėlių pristatymo į namus poreikis. Nebuvo lengva, nes ne visi darbuotojai galėjo dirbti, gėlių tiekimas buvo sutrikęs.

Atslūgus pandemijai gėlių pristatymo paslauga tapo populiaresnė negu priešpandeminiu laikotarpiu, tad, galima sakyti, tai gali išeiti į naudą, turint omeny ilgalaikę tendenciją. Karinė situacija kol kas nedaro įtakos įmonės veiklai. Mielai priėmėme floristę Inną iš Ukrainos, jos darbus pamėgo mūsų pirkėjai.

Beje, gauname užsakymų iš Ukrainos – artimieji siunčia gėlių čia prisiglaudusioms žmonoms, mamoms, dukroms“, – pasakojo Tomas.

Florika gaminiai

Vyras atskleidė, kad su didžiausiais iššūkiais darbe tenka susidurti prieš šventes.

„Šiuo metu vyksta pasiruošimas didžiausiam visų gėlininkų ir floristų iššūkiui – Motinos dienai, tad, sutelkdami visą patirtį ir naujai įgytas žinias, ruošiamės jai“, – sakė vyras.

Noras sustiprinti savo pozicijas

„Florikos“ įkūrėjas teigė, kad dalyvavimas smulkaus verslo akademijos „Kiekvienas gali“ projekte buvo naudingas dėl naujų idėjų ir žinių.

„Mūsų įmonė įkurta gan seniai, esame tarp mažmeninės gėlių prekybos lyderių Klaipėdoje, tad atsiranda natūralus noras sustiprinti įmonės pozicijas savo mieste. Be to, norą dalyvauti paskatino natūralus smalsumas – turėdami nemažai patirties mokymų srityje tikėjomės atrasti įžvalgų, galimybių verslui plėsti.

Dar pristatant akademijos projektą gimė naujų idėjų apie plėtrą į verslo sektorių, mokymų metu pastebėjome savo ydingą požiūrį į darbų paskirstymą, strategijas. Esminis dalykas, kurį sužinojome ir kurį daro daugelis verslininkų, – dirba ne tik savo, bet ir kitus darbus, kuriuos lengvai galėtų perduoti kitiems ir susikoncentruoti tik į įmonės valdymo procesus.

Po mokymų daug lengviau priimti sprendimus, vidinių procesų aprašymas ir optimizavimas palengvina veiklą, perskirstant darbus atsiranda laiko ir resursų įmonės veiklai plėsti. Nepabijojome dar labiau išplėsti „Florikos“ komandos, kad galėtume daugiau resursų skirti veiklai efektyvinti.

Pamatėme, kad dar reikia pasitempti planavimo srityje“, – savo patirtimi akademijoje dalijosi verslininkas.

„Žinių niekada nebus per daug, o šie susisteminti mokymai padeda atpažinti arba išvengti tam tikrų klaidų, kurias, kaip teko pastebėti akademijos projekto metu, daro beveik visi smulkiojo verslo dalyviai. Labai svarbus priskirto asmeninio mentoriaus vaidmuo – iš jo gaunamos konsultacijos ir įžvalgos, visokeriopa pagalba bandant rasti reikiamą informaciją.

Akademijoje gautas žinias šiandien pritaikome savo versle. Stengiamės įsisenėjusias ydingas praktikas pakeisti naujai išmoktomis“, – sakė Tomas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją