„Vien jau suteikta galimybė dalyvauti akademijoje yra didžiulis impulsas ir įvertinimas, nes tai reiškia, kad ir kiti mato mūsų potencialą. Juk atrankas vykdo ne vienas ekspertas, tad tai mums išties labai svarbus ir malonus pastebėjimas. Mūsų įmonė nėra standartinis verslas, svarstėme, ar turime galimybių patekti, bet noras gauti žinių buvo stipresnis, ir mums pavyko“, – džiaugiasi tarp dešimties atrinktųjų atsidūrusi įmonės AMAJA įmonės bendraturtė Aurelija Jasinskienė
Aurelija Jasinskienė, nuotr, iš asmeninio archyvo

Nupūtus dulkes ir atsivėrus spragoms svarbu nepanikuoti

„Nusipūsti dulkes nuo tikslų, prie kurių reiktų padirbėti dažniau, atsitraukti nuo rutininių darbų į šoną ir pasižiūrėti į savo veiklą kitomis akimis, gauti tikslingų žinių ir praktinės patirties. Tokie buvo siekiai, einant į akademiją. Jau per pirmąją paskaitą gavome su kaupu – peržiūrėjome ir susirašėme savo verslo vertybes, apie kurias niekada nediskutavome, ir tai mus smarkiai supurtė bei įgalino veikti čia ir dabar“, – šypsodamasi sako A. Jasinskienė po pirmosios paskaitos akademijoje.

Pasak įmonės atstovės, tai geras ir stiprus postūmis, kurio jiems reikėjo ir kuris nėra patogus, bet labai reikalingas, jeigu nori tobulėti, nes viena yra matyti save, o visai kas kita – kaip tave mato kiti: „Per pačią pirmąją paskaitą mus nukreipė tinkama linkme, tuomet iškart atėjo suvokimas, kokius veiksmus galime koreguoti, kokius sprendimus turime priimti, kad nebūtų vėlu. Atkreipėme dėmesį į visai kitus dalykus, nes juk kasdieniai darbai užgožia mažo verslo strategijos kūrimą, – tam tiesiog nėra laiko. Esi ir vadovas, ir vairuotojas, ir montuotojas, ir siuntų pakuotojas, ir reklamos kūrėjas, ir kas tik prireikia tuo metu – viskas viename. O čia išryškėjo, kur stringame, kur esame stiprūs.“

Norint pasiekti aukštesnius tikslus, reikia daugiau

A. Jasinskienė pasakoja, kad „CHOCO decolight“ įkūrė prieš 10 metų, kuomet su vyru dar dirbo samdomuose darbuose. Viskas prasidėjo nuo šventinės įrangos – šokolado fontanų kartu su lemputėmis – nuomos.

Per trejus metus nuo verslo įkūrimo, įmonė sėkmingai paaugo, pradėjo žengti plačiu žingsniu, ir A. Jasinskienė kartu su vyru priėmė sprendimą dirbti tik sau. Kartu sujungė stipriausias savo profesines savybes: vyras išmano techninius sprendimus, todėl atsirado dekoracijų montavimas, o Aurelijos stiprioji sritis – visi administraciniai klausimai ir pardavimas.

Šiandien įmonė dirba tik su dekoratyvinio apšvietimo nuoma, montavimu ir pardavimu.

Choco Decolight dekoracijos, nuotr. Jurgitos Lukos

„Puikiai! Bet gal taip negalima sakyti? – į klausimą, kaip sekasi, juokdamasi atsako A. Jasinskienė. – Bet iš tiesų negalime skųstis, sekasi gerai. Kiekvienais metais klientų daugėja, rezultatai gerėja; tai ne tik džiugina, bet ir reikalauja tam tikrų papildomų resursų, naujų kasdienių sprendimų, dėl to ir ieškome patarimų, domimės, kaip plėsti ir stiprinti savo verslą. Išgyvenome pandemiją, kuomet buvo sunkūs laikai visiems su pramogomis susijusiems verslams, buvo ir nedrąsu, ir nejauku, nežinojome, kaip gyvensime, jei tai užsitęs, bet susitvarkėme gan neblogai be didesnių pokyčių ir dirbame toliau.“

Po pažinties su tikrąja įmonių strategija – didžiulis impulsas veikti

Paklausus, kokią verslo strategiją turėjo nuo įkūrimo pradžios, įmonės vadovė prisimena, kad rimtos strategijos nebuvo, – gal dėl to, kad rezultatai buvo geri, tad ieškojimams neatsirado paspirties. Ir tik prieš kelerius metus pradėjo strateguoti tikslingai, išsikelti metinius tikslus, nes norėjo kryptingai dirbti. Nors, kaip pati sako, – po pirmos paskaitos akademijoje suprato, kad ir tuomet strategavo ne taip, kaip reikėtų.

„Kai akademijoje buvo kalbama apie strateginius ir taktinius darbus, truputėlį nuliūdome, nes supratome, kad labai daug atliekame taktinių darbų ir mažai strateguojame. Suvokimas, kad darai ne strateginius darbus, bet taktinius, atsiranda, kai baigiasi valandos dienoje. Tada tampa akivaizdu, kad laikas priimti sprendimus, ir kartu apima didelis įkvėpimas veikti ryžtingiau“, – įspūdžiais dalinasi įmonės bendraturtė.

A. Jasinskienė sako, kad motyvacijos vedini iškart po paskaitos padarė susirinkimą ir išsigrynino įmonės vertybes, sutarė, kokius strateginius sprendimus laikas priimti. Norėjo, kad nedingtų išgirsta informacija, siekė ją pritaikyti ne kažkada, o šiandien pat.

„Pagrindiniai mūsų metinės strategijos tikslai – didinti pajamas, pardavimą, žinomumą, stiprinti el. prekybą, kurios neišnaudojame dėl žmogiškųjų resursų trūkumo“, – iššūkius vardija A. Jasinskienė ir tiki, kad po patirties akademijoje verslas tik stiprės.

Choco Decolight dekoracijos, nuotr. Jurgitos Lukos

Norint judėti greičiau, reikia dar ne vieno žingsnio

„Stiprioji mūsų įmonės dalis yra estetikos supratimas ir kokybiški darbai šioje verslo srityje, silpnoji – per maža komanda, tad šiais metais planuojame papildyti: daugėjant darbų jau reikia pastiprinimo. Esu tikra, kad komandą papildysime puikiais žmonėmis“, – dalinasi A. Jasinskienė.

Dar vienas svarbus įmonės tikslas – stiprinti el. prekybą, kuri iki šiol nebuvo prioritetas dėl laiko trūkumo: „Mes daug dirbome su dekoratyvinio apšvietimo nuoma, ir užsakovai, kurie nuomojasi iš mūsų lemputes, šviestuvus, kartais nustemba, kad mes juos ir parduodame. Tad mūsų šių metų tikslas – pardavimo didinimas.“

Choco Decolight dekoracijos, nuotr. Jurgitos Lukos

Išsigryninus vertybes tapo aišku, kokie žmonės komandoje laukiami

„Per pirmąją akademijos paskaitą verslo koučeris, mentorius Povilas Petrauskas paklausė, kokios yra mūsų verslo pagrindinės vertybės. Mes jas kaip ir žinome, jaučiame, bet niekada nebuvome pasižymėję, aprašę, išsigryninę, apie jas diskutavę. Ir kai labai aiškiai paklausė, kokios jos, tikslaus atsakymo neturėjome. Tai privertė susimąstyti, tuomet labai sąžiningai atlikome užduotis, susirašėme, kokios jos yra, kas mums svarbu, ir viskas tapo daug aiškiau“, – sako įmonės vadovė.

Pasak A. Jasinskienės, vertybės svarbios ne tik jiems patiems, bet ir formuojant komandą, ieškant būsimų darbuotojų: „Jaučiamės stipresni, galėdami aiškiai pasakyti, ko mes tikimės ir kas mūsų komandoje bus palankiai vertinama.“

Džiaugiasi gavę tikslingą jų verslui mentorių

„Akademijoje mūsų mentorius yra Julius Urbanavičius, krovos ir komunalinės technikos nuomos įmonės „Alwark“ vadovas, akcininkas ir grupės valdybos narys. Esame patenkinti pirmomis įžvalgomis ir numatytais darbais. Daug verslų parduoda, gamina, mažiau tų, kurie nuomoja. Kadangi ši įmonė taip pat teikia nuomos paslaugas, mums labai įdomi jų patirtis. Džiaugiamės, kad teikiamos paslaugos sutapo su mentoriaus atstovaujama įmone, nors sritys kardinaliai skirtingos. Akademijos organizatoriai, manau, atkreipė į tai dėmesį ir parinko būtent tokio verslo atstovą“, – džiaugiasi A. Jasinskienė.

Su mentoriumi įmonės atstovė bendrauja elektroniniu paštu, nuotoliniais susitikimais, juk nesvarbu, kad dalyvauji akademijoje, – verslai nestovi ir turi dirbti visu tempu, tad mentoriaus stengiasi klausti labai aiškiai ir konkrečiai. „Kuomet prisirinks daugiau klausimų, susėsime ilgiau padiskutuoti, prašysime patarimų. O klausimų kyla, ypač akademijoje, tad tikrai visais jais pasidalinsiu ir su mūsų mentoriumi, – ar mes į gerą pusę einame, ar teisingai matome, galbūt jis matys kitaip. Išnaudosime viską, ką tik galėsime gauti: naudos ir vertės matome labai daug.

Dekoracijos, nuotr. iš asmeninio archyvo