Pirmi verslai – mokykloje

Šiuo metu vilnietis D. Žutautas yra MB „Visur imu“ įkūrėjas ir prekinio ženklo „Shmutke“ savininkas. Nors pašnekovas skaičiuoja, kad minėtas prekės ženklas gyvuoja jau dešimtmetį, vis dėlto pilna koja į verslo rinką D. Žutautas sako įžengęs tik pasibaigus pandemijai – iki to laiko verslas pašnekovui buvo papildoma veikla šalia darbo.

Kita vertus, D. Žutautas patirties versle pradėjo semtis gerokai anksčiau, nei kad buvo įkurtas minėtas prekės ženklas. Kaip teigia pašnekovas, verslauti jis pradėjo dar būdamas pradinėse klasėse. Pavyzdžiui, sako verslininkas, pirkimu ir perpardavimu jis užsiėmė jau penktoje klasėje.

„Šeimoje niekada netrūko pinigų. Man sakydavo, kad viską, ką noriu, galiu turėti, tik turėjau pats nusipirkti. Maistu ir mokslais buvo pilnai pasirūpinta, bet vėliau reikėjo sugalvoti, kaip užsidirbti visoms pramogoms“, – šypsodamasis sako D. Žutautas.

Jis priduria, kad nuo 15-os metų pradėjo dirbti tėčio servise, perrašinėdavo kompaktus, o studijų metu užsiėmė prekyba.

Darius Žutautas

Panašu, jog D. Žutautas išties turi verslo gyslelę – šiai minčiai pritaria ir pats pašnekovas. Anot verslininko, jis dažnai mato, kad sujungus kelis dalykus galima gauti geresnę prekę ar paslaugą ir juos parduoti. Vis dėlto, pašnekovas patikina, kad verslui reikalingų žinių sėmėsi pats – mat niekas jo šeimoje panašia veikla nesivertė.

„Kartais galvoju, kad gaila, jog artimoje aplinkoje nebuvo nieko, kas užsiimtų verslu, nes būtų norėjęsi gauti patarimų, praeiti tą kelią greičiau, su mažiau klaidų. <...> Todėl einame ilguoju keliu, lėčiau, su daugiau klaidų, bet yra kaip yra – turi tokias kortas ir su jomis žaidi“, – mintimis dalinasi pašnekovas.

Per brangus kombinezonas paskatino imtis verslo

Kaip pasakoja pašnekovas, jau įkūręs prekinį ženklą „Shmutke“ jis dirbo kitoje įmonėje. Vis dėlto, D. Žutautas sako jautęs, kad ne visos jo savybės patiko tuometiniam vadovui, o ir pats verslininkas nelaiko savęs excelio žmogumi.

„Esu tas, kuris eina, šneka, ieško sprendimų, o ne pastoviai daro tokį patį darbą. O tame darbe reikėjo ir to, ir to. Ir man ta pusė sunkiau sekėsi. Ir dabar jeigu reikia analizuoti duomenis, jaučiu, kad tai ne mano dalykas“, – sako D. Žutautas.

Jis papildo, jog ankstesniame darbe jam teko susipažinti su gamybinio darbo subtilybėmis. Jas perpratęs ir jautęs, kad tuo metu negali įsigyti norimo, tačiau per brangaus kombinezono, D. Žutautas nutarė imtis savo verslo.

„Norėjau kombinezono, bet jis man buvo per brangus, tai bandžiau pasigaminti pats. Atsirado draugų ratas, kurie užsimanė, jiems pagaminau. Nuo tada atėjo mintis, kad gal jau reikia prekės ženklo“, – verslo pradžią prisimena pašnekovas.

„Shmutke“ džemperis

Juo labiau, tęsia D. Žutautas, tuo metu, kai jis įkūrė savo prekinį ženklą „Shmutke“, Lietuvoje dar tik buvo beprasidedantis mažų prekinių ženklų bumas. Anot pašnekovo, jis ir kiti kūrėjai buvo pionieriai ir visi savo verslus vystė taip, kaip suprato.

Pradėjęs nuo kombinezonų, D. Žutautas netruko pristatyti ir dar vieną produktą. Tuo metu, kai Lietuvos valiuta litas keitėsi į eurus, verslininkas sukūrė džemperį su ant litų kupiūrų pavaizduotų žinomų Lietuvos asmenų veidais. Kaip tikina pašnekovas, ši prekė iki šių dienų yra viena populiariausių.

Po minėtų džemperių D. Žutautas pasiūlė drabužius su dviprasmybėmis, ėmė rengti kolekcijas. Vis dėlto, dar kurį laiką visa tai buvo tik papildoma pašnekovo veikla, kol galiausiai pasibaigus pandemijai D. Žutautas tvirtu žingsniu įžengė į verslo rinką.

Save vadina vienišu vilku

Galiausiai D. Žutautas papasakojo, kodėl, nors ir turėdamas nemažai patirties versle, nusprendė dalyvauti Verslo akademijos sprinte. Anot pašnekovo, jis vis dar yra vienišas vilkas – kitaip tariant, jo komanda nedidelė, todėl didžioji dalis versle kylančių sunkumų krenta ant jo pečių.

Darius Žutautas

Pašnekovas tikina, kad vienas jo tikslų Verslo akademijos sprinte – komandos plėtra.

Antra, sako pašnekovas, jau pirmųjų pamokų metu jis gavo daug verslui reikalingos informacijos. Pasak D. Žutauto, Verslo akademijos sprinte dalyvauja ir kiti mažų verslų kūrėjai, kurie susidura su panašiomis problemomis. „Tik per daugiau galvų tos problemos išsisprendžia daug greičiau“, – sako pašnekovas.

Jis priduria, kad tiek pats, tiek kiti maži verslai susiduria su buhalterijos optimizavimo problema, klientų paieška ir klausimu, ką daryti, kad reklama iš tiesų atsipirktų.

Baigdamas dalintis įspūdžiais po pirmųjų Verslo akademijos pamokų, D. Žutautas užsimena ir apie tai, jog buvo gavęs ir namų darbų, tačiau jie didesnių sunkumų nesukėlė – mat jau praėjusiais metais pašnekovas sako žengęs vieną, jo verslui itin reikšmingą žingsnį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją