„Nesu excelio žmogus“
Kaip teigia MB „Energetinis intelektas“ įkūrėja J. Kaladžinskaitė, ji jau seniau žinojo apie „Delfi“ ir banko „Swedbank“ inicijuojamą Verslo akademiją ir sako vis pagalvodavusi, jog būtų smagu prisijungti prie žmonių, kurių versluose kyla panašūs iššūkiai. Pašnekovė pasakoja, jog skelbimą į Verslo akademijos sprintą ji išvydo ketvirtą valandą ryto socialinėje platformoje „Facebook“ ir, nieko nelaukusi, užsiregistravo.
Šis, regis, spontaniškas sprendimas nulėmė, jog J. Kaladžinskaitė jau įveikė penkias savaites trukusį Verslo akademijos sprintą.
Laidoje „Verslo akademija“ pašnekovė dalijosi, jog sprinte dalyvavo išties skirtingų verslų įkūrėjai, tačiau visiems kyla panašios problemos – dažniausiai jos susijusios su finansų valdymu, žmonių samdymu ir komandos plėtra.
Ir nors pašnekovė teigia, jog Verslo akademijos sprinte daug kas buvo naudinga, vis dėlto daugiausia liaupsių nusipelnė jau ne vieno sprinto dalyvio paminėta pelno skaičiavimo lentelė.
„Naudingiausias buvo finansų skaičiavimas, ko man pačiai gal ir trūksta. Nesu excelio žmogus, man tiesiog tai neduota, – šyspsosi J. Kaladžinskaitė. – Buvo labai smagu gauti įrankį, su kuriuo iškart gali skaičiuoti pelną, iš ko jis susideda. Tai labai vertinga.“
Ji priduria, jog naudingos buvo ne tik mentorių, bet ir sprinto dalyvių įžvalgos. Pasak pašnekovės, būtent tokiomis akimirkomis verslininkai supranta, jog nėra vieniši ir gali pasidalinti patirtimi.
Sprendimas – pakelti kainas
Paklausta, ką apie jos kuriamą verslą parodė jau minėta pelno skaičiavimo lentelė, J. Kaladžinskaitė pripažino, jog kol kas situacija jos versle nėra stabili. Anot pašnekovės, taip susiklosto dėl to, jog įmonė „Energetinis intelektas“ skaičiuoja dar tik pusantrų metų ir žengia pirmuosius žingsnius.
„Nuolat kylam ir leidžiamės, o in the end mes stovim „ant nulio“. <...> Pelno skaičiuoklę pačiam susidėlioti labai sunku, kai neturi kažkokio įrankio ir pats bandai išmąstyti remdamasis Google šablonais“, – įžvalgomis dalinasi J. Kaladžinskaitė.
Užpildžius jau minėtą lentelę, Verslo akademijos sprinto dalyvei tapo aišku, ką daryti, kad jos verslas būtų pelningesnis. Pasak J. Kaladžinskaitės, jau pirmąją sprinto savaitę savo paslaugų kainas ji padidino apie 30 procentų.
„Mes pakėlėme kainas ir toks jausmas, kad niekas iš mūsų klientų net nepastebėjo. Aišku, mes teikiame paslaugą, gal mums paprasčiau negu gamintojams“, – komentuoja J. Kaladžinskaitė.
Ji priduria svarstanti, jog mes, lietuviai, mėgstame save per daug nuvertinti, ypač moterys, ir galvojame, ar mūsų darbas ko nors vertas. Bet taip, tikina pašnekovė, darbas tikrai turi vertę, ir jeigu ją kuriantis žmogus žino, kad klientas iš to gauna papildomą pelną ar naudą, tai darbas turi būti naudingas ir jį atliekančiam žmogui.
Verslo akademijos sprinto metu J. Kaladžinskaitei pavyko ne tik suvokti, kaip padidinti verslo pelningumą, bet ir atpažinti tas vietas, kuriose galima sutaupyti, – pašnekovės atveju tai būtų apie du tūkst. eurų per mėnesį.
„Aš, kaip vadovė, daug visko darau, stengiuosi viską aprėpti, daug laiko skirti buhalterijai. Tai ne mano sritis, tai užtrunka daug laiko – man tai užima apie 10 val. per mėnesį, kas išsiverčia į x 100 eurų per valandą mano, kaip ekspertės, pajamų. Šį laiką galėčiau išnaudoti efektyviau“, – atradimais Verslo akademijos sprinte dalinasi J. Kaladžinskaitė.
Užpildė tuščią nišą
Pasidalinusi apie tai, kaip sekėsi Verslo akademijos sprinto metu, pašnekovė išsamiau papasakojo ir apie savo pačios kuriamą verslą. J. Kaladžinskaitės įkurta MB „Energetinis intelektas“ valdo prekės ženklą „Solar explain“. Kaip paaiškina verslininkė, tokį prekės ženklą ji sugalvojo su tikslu, kad jis būtų paprastai identifikuojamas ir suprantamas tarptautiniu mastu.
Kitais žodžiais tariant, toks prekės ženklo pavadinimas pasirinktas siejant jį su švietimu apie saulės energetiką.
„Mes buriame tarptautinius saulės energetikos ir kaupimo sistemų ekspertus, su jais kartu sukuriame turinį, supakuojame jų ekspertiškumą į tam tikrus kursus ar workshopus ir parduodame kitiems rinkos dalyviams“, – apie savo kuriamą verslą pasakoja J. Kaladžinskaitė.
Moteris papildo, jog prieš tai 10 metų dirbo šioje srityje, tačiau norėjusi augti kaip profesionalė, J. Kaladžinskaitė sako pastebėjusi, jog čia trūksta specifinių žinių. Kaip patikina pašnekovė, savo verslą jį įkūrė atliepdama būtent šį poreikį.
„Kitas dalykas – atsinaujinanti energetika labai sparčiai plečiasi visoje Europoje ir pasaulyje, tai reiškia, kad į šią sritį patenka labai daug naujų žmonių iš kitų rinkų. Mes padedame įmonėms greičiau įvesti darbuotojus į rinką ir greičiau siekti rezultato teikiant mokymus ir konsultacijas“, – komentuoja pašnekovė.
Kaip prisimena J. Kaladžinskaitė, prieš pusantrų metų minėtą verslą ji pradėjo viena, tačiau jau po pusmečio suprato, jog reikalinga pagalba. Dėl šios priežasties pašnekovė sako pasamdžiusi žmogų, kuris su ja dirba iki pat šiol.
Tiesa, verslininkė priduria, jog ji kreipiasi į laisvai samdomus pardavėjus, taip pat yra komanda, kuri J. Kaladžinskaitei padeda organizuoti renginius ar konferencijas, taip pat yra žmonių, kurie padeda prižiūrėti elektroninį įmonės puslapį, tvarkyti buhalteriją.
„Mano požiūris buvo toks – aš nenoriu daugiau negu 10 žmonių savo vidinėje komandoje. <...> Noriu neapsikrauti žmonėmis viduje, nes šiais laikais nėra tam tikslo. Visi ekspertai dirba ties savo sritimi, pavyzdžiui, svetainių kūrimu, tai jie ir žino savo sritį geriausiai“, – savo mintimis dalinasi pašnekovė.
Baigdama pasakoti istoriją apie savo verslą, J. Kaladžinskaitė sako, jog dabar ji planuoja peržiūrėti savo verslo planą ir nuspręsti, kuria kryptimi eiti – pasask pašnekovės, galima eiti į tarptautinius horizontus arba į konsultavimo sritį. Verslininkė priduria, jog jau dabar jos įmonė turi apie 50 proc. užsienio klientų, todėl, sako pašnekovė, ateityje planuoja tik dar labiau plėstis.