„Per šiuo metus kito labai daug – pakuotės, dizainas, produktai. Tačiau esmė liko ta pati – gaminame tik natūralius produktus ir tai darome lyg sau“, – sako įmonės vadovė Lena Sokolovska. Verslininkė sutiko pasidalinti savo patirtimi apie nelengvą verslo pradžią ir papasakojo, kaip su drauge sugalvojo užsidirbti pirmąjį milijoną.

Verslo planą pasirašė ant servetėlės

Prieš 13 metų įkurta įmonė puikai gyvuoja ir šiandien. L. Sokolovska pasakoja, kad mintis apie nuosavą verslą anuomet jai ir jos draugei gimė visiškai spontaniškai.

„Dirbau finansų analitike, tačiau iš darbo išėjau, mat jaučiau, kad jame savęs pakankamai nerealizuoju. Buvau pervargusi, nebemačiau prasmės veikloje, kurioje dirbau. Norėjau pailsėti, tačiau nieko nedarant darėsi vis liūdniau. Visi draugai dirbdavo, o aš pradėjau studijuoti. Po metų studijų, šiek tiek laisvai samdomo darbo bei kelionių supratau, kad norisi dar kažko. Tuo metu viena mano draugė buvo motinystės atostogose ir taip pat ieškojo papildomos veiklos“, – pasakoja pašnekovė.

Ji sako, kad vieną vakarą su drauge jos tiesiog susėdo ir pagalvojo, kad reikia imtis verslo. Drauge jos išsigrynino, kad viena iš sričių, kuri domina jas abi – natūrali kosmetika.

„Užsienyje mes abi mokėmės apie natūraliąją kosmetiką. Nusprendėme, kad tai ir gali tapti mūsų nedideliu versliuku“, – prisimena L. Sokolovska.

Įmonės savininkė juokiasi, kad tuomet dviejų draugių verslo planas atrodė gana juokingai. Jos „susimetė“ po 5 tūkst. litų ir planavo gaminti šviežias kaukes, kurias pardavinės po 5 litus. Moterys tikėjosi, kad nuo vienos kaukės joms liks 1 litas, tad pardavusios milijoną kaukių jos ir uždirbs pirmąjį savo milijoną. Taip, ant servetėlės užrašytą verslo planą, jos po truputėlį ir pradėjo įgyvendinti.

Nenuleido rankų net tada, kai nesisekė

L. Sokolovska prisipažįsta – verslo pradžia lengva nebuvo. Tik jau pradėjusios gaminti kaukes dvi draugės pasidomėjo reikalavimais, būtinais norint užsiimti šia veikla.

„Sužinojome apie patentus, gamybai būtinas patalpas. Tuomet pradėjome nuomotis nedideles, vos 12 kv. m. patalpas buvusiame „Sigma“ fabrike. Mes buvome dviese ir viską gaminome rankomis“, – teigia pašnekovė.

Pradinis verslininkių susidėtas kapitalas buvo išleistas akimirksniu. Reikėjo ne tik patalpų, tačiau ir įvairių medžiagų, chemiko paslaugų.

„Iš pirminių anuomet sugalvotų kaukių palikome tik dvi. Viena iš jų parduodama dar ir dabar. Prekiavome aliejų mišiniais, tinktūromis. Pradžioje gaminius pardavinėjome savo draugams. Draugės brolis sukūrė pirmąją elektroninę parduotuvę. Draugai prieš šventes mūsų gaminius nešdavosi į savo ofisus, ten juos pardavinėjo. Taip, po truputėlį, vystėme savo nedidelę veiklą“, – pasakoja ji.

Taip, jau per pirmąsias Šv. Kalėdas, investuoti 10 tūkst. litų draugėms „grįžo“. Jos suprato, kad pradėjo uždirbti pelną.

Naujam rinkos žaidėjui vietos visada yra

Šiuo metu naudoti natūralią kosmetiką yra labai populiaru. Turbūt dėl šios priežasties kaži ar ant rankos pirštų suskaičiuotumėme ir lietuviškos kosmetikos gamintojus. Vis tik, L. Sokolovskos konkurencija visai negąsdina.

„Manau, kad dar vienam gamintojui vietos visada atsiras. Žmonės mėgsta naujoves, jie mėgsta išbandyti kažką kitą. Jeigu visos moterys, radusios tinkamas priemones, daugiau niekada neišbandytų nieko kito, naujų prekės ženklų tikrai neatsirastų. Moterys nori kažką pakeisti, gal vėliau grįžti prie seniau naudotos priemonės“, – teigia pašnekovė.

Verslininkė pasakoja, kad pradėjus jų veiklą, lietuviškos kosmetikos gamintojų buvo vos keletas. Vis dėlto, nedaug jų liko iki šiolei, žymiai daugiau tokių, kurie rinkoje atsirado neseniai.

„Uoga Uoga“

„Įmonės vadovaujasi skirtingais verslo modeliais, reklamai naudoja skirtingus kanalus. Viskas keičiasi. Net ir mes patys galbūt ne visada išnaudojame pačius populiariausius kanalus, pavyzdžiui – „TikTok“ platformos, kuri labai populiari jaunimo tarpe“, – pripažįsta L. Sokolovska.

Anot jos, svarbu suprasti, kad skirtingų prekių ženklų atstovai niekada nevystys verslo vienodai. Svarbiausia čia – išskirtinumas. Dėl šios priežasties visai nereikia bijoti konkurentų ir verslininkų, veikiančių toje pačioje srityje.

„Manau, kad dirbant nuoširdžiai tu visada rasi klientų, kurie tai įvertins“, – patikina verslininkė.

Verslas nėra saugi ir patogi sritis

Iššūkių versle, anot L. Sokolovskos, bus visada. Svarbu tai, kaip verslininkai su tais iššūkiais susidoroja.

„Buvo nemažai nuopuolių ir mums. Pavyzdžiui – koronaviruso pandemija. Atrodė, kad teks užsidaryti. Tačiau verslininkui itin svarbus užsispyrimas bei sugebėjimas nepasiduoti. Tačiau, jei šių savybių neturi, padėti gali drauge esantis verslo partneris ar komanda. Asmeniškai mes į iššūkius žiūrime kaip į galimybes“, – teigia ji.

Lena Sokolovska

Ir nors verslą jos pradėjo dviese su drauge, L. Sokolovska šiuo metu įmonei vadovauja viena. Ji teigia, kad pradžioje dirbti dviese sekėsi puikiai ir draugės viena kitą papildė. Tačiau vėliau jos nusprendė bendrą veiklą baigti, tad pašnekovė tiesiog perpirko verslo partnerės turimas akcijas.

„Tačiau mes niekada nesusipykome, bendrą veiklą baigėme taikiai. Pradžioje viena kitą labai papildėme, kai vienai buvo sunku – kita padėjo ir motyvavo, o kai ši pavargdavo, pirmoji imdavosi iniciatyvos. Mūsų duetas visada buvo puikus“, – įsitikinusi verslininkė.

Taip pat ji sako, kad visada artimoje aplinkoje bus žmonių, kurie nepalaikys, netikės ir bandys atkalbinėti. Būtent todėl itin svarbu pačiam tikėti tuo, ką darai ir užsispyrusiai siekti savo tikslų, nors ne visiems jie atrodo teisingi.

„Neretai artimi žmonės nori apsaugoti, nenori, kad tu nusiviltum, „nudegtum“. Jie linki tau būti komforto zonoje, tačiau juk verslas tikrai nėra komfortiškas. Todėl visada patariu vadovautis savo įsitikinimais, nuojauta ir norais“, – pataria pašnekovė.

Lena Sokolovska

Didžiausia motyvacija – laisvė kurti

L. Sokolovska teigia, kad žmones motyvuoja skirtingi dalykai. Jei vienam reikia saugumo ir užtikrintumo, kitas žmogus negali gyventi be valdžios jausmo.

„O mane asmeniškai motyvuoja laisvė ir galimybė kurti. Mes nesame didelė įmonė, galime kurti, išleisti į rinką produktus ir aiškiai matyti, ar mums pavyko“, – sako pašnekovė.

Taip pat verslininkė pabrėžia, kad tobulėti ir nesustoti jai padeda ir nuolatinis troškimas mokytis. Dėl šios priežasties ji mielai sutinka savo patirtimi dalintis su įvairių seminarų dalyviais, jau yra jėgas išbandžiusi kaip verslo mentorė, o netrukus taps mentore ir „Swedbank“ verslo stiprinimo programoje.

„Šioje programoje būsiu mentorė, tačiau esu tikra, kad daug išmoksiu ir pati. Juk verslas – gyvenimo dalis. Dėl šios priežasties suprantu, kad niekada negalima sustoti. Aš pati turėsiu progą mokytis iš kitų verslininkų, pasisemti patirties, sužinoti apie jų padarytas klaidas ar būdus, kaip pavyko pasiekti sėkmės“, – dalinasi L. Sokolovska.

Pašnekovė pasidžiaugia, kad verslo mentorystės programoje ji galės ne tik dalintis patirtimi su konkrečiu smulkiuoju verslininku, tačiau taip pat ir pati susipažins teorine medžiaga, bendraus su kitais mentoriais.

„Žinau, kad naudingą informaciją pritaikysiu ir savo verslui. Tai – puiki proga, kuria nekantrauju pasinaudoti. Tikiu, kad padėsiu ir versliuko atstovui. Juk dalintis patirtimi – naudinga ir prasminga“, – įsitikinusi natūralios lietuviškos kosmetikos atstovė.

Užsiregistruoti į „Swedbank“ organizuojamos „Verslo akademijos“ vasario 29 – spalio 8 d. vykstančius mokymus galima iki vasario 1 dienos. Registruotis galite ČIA.

Šaltinis
Temos
Specialusis projektas „Verslo akademija“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją