Bendrovė „Sertika“ yra tie, kurie ir atlieka įvairių produktų bandymus bei vadybos sistemų sertifikavimą. Buitinė ir apšvietimo įranga, laboratoriniai bei medicininiai prietaisai, informacinių technologijų produktai. Tai – dalykai, kurie dažniausiai yra tiriami įmonės laboratorijoje. Būtent čia yra atliekami gaminių saugos bandymai bei techninė trūkumų analizė.

„Saugos bandymai dažnam įrenginiui yra tiesiog būtini. Gamintojas apie saugos standartų reikalavimus turėtų galvoti dar projektavimo etape. Taip bus galima išvengti nenumatytų išlaidų. Pavyzdžiui, kartais pasitaiko atvejų, kai gamintojas pagamina įrenginį, tačiau neįvertina standarto reikalavimų. Atlikus bandymus paaiškėja neatitikimai, todėl įrenginį reikia ne tik pataisyti, tačiau ir atlikti pakartotinius bandymus“, – teigia bendrovės direktorė Ingrida Kusienė.

Kaip šiai įmonei sekėsi įsitvirtinti rinkoje? Su kokiais iššūkiais ji susiduria bei kokių kompetencijų reikia užsiimant tokio pobūdžio veikla? Apie tai kalbamės su savo srities ekspertėmis.

Ingrida Kusienė, bendrovės „Sertika“ direktorė

Svarbiausia – saugūs gaminiai

Įmonės direktorė I. Kusienė supažindina, kad jų bendrovė iš esmės padeda naujiems prekių ženklams įteisinti produktus tam, kad jie būtų saugūs ir tinkami ES rinkai.

„Taip pat padedame gamintojams tuomet, kai yra keičiama gaminio funkcija, konstrukcija, medžiagos ar keičiasi teisinis reguliavimas. Jei reikia, kartojame bandymus, atliekame techninės bylos analizę, pateikiame neatitikimus, kuriuos gamintojas turi taisyti. Tai darome iki tol, kol produktas atitinka saugos standartų reikalavimus“, – aiškina pašnekovė.

Ji sako, kad į jų bendrovę dažnai kreipiasi importuotojai tam, kad galėtų atsirinkti tinkamus tiekėjus. Taip pat su jais noriai bendradarbiauja ir didmenininkai. Pastarieji nori įsitikinti, kad jų siūlomi gaminiai – tikrai saugūs.

Įmonei pradėjo vadovauti netikėtai

Pati bendrovės direktorė yra sukaupusi išties nemenką patirtį. Jai yra tekę dirbti telekomunikacijų srityje, tačiau paskatinta brolio šią veiklą iškeitė į rinkodarą.

„Atrodo, kad visiško atsitiktinumo dėka pradėjau darbuotis marketingo specialiste „Sertika“ įmonėje. Būtent šioje kompanijoje man pavyko suderinti du savo troškimus – galimybę nuolat mokytis ir kurti bei vystyti naujus dalykus. Čia aš „įdarbinau“ visas savo kompetencijas: kalbų mokėjimą, administravimą ir teisės žinias. Šios kompetencijos iki šiolei man padeda kasdien“, – teigia I. Kusienė.

Jai pradėjus dirbti bendrovėje prasidėjo 2008 metų ekonominė krizė. Tuometinis vadovas nusprendė persikelti iš Kauno į Vilnių ir vadovauti įmonei pasiūlė Ingridai.

„Tokio pasiūlymo nesitikėjau, tačiau nusprendžiau rizikuoti. Įmonės situacija buvo gana sudėtinga, pavyzdžiui, buvo metas, kuomet negalėjome sau leisti samdyti valytojos, tad dirbau ja pati. Komandoje buvo tik vyresni žmonės, reikėjo galvoti apie bendrovės augimą. Nebuvo lengva, tačiau šis laikotarpis mane išties sustiprino“, – sako įmonės atstovė ir pasidžiaugia, kad šiuo metu bendrovė auga stabiliai ir yra pelninga.

Ilgiklių laido lankstymo bandymas

Pati I. Kusienė teigia, kad metams bėgant ji, kaip vadovė, suprato, kad geriausia visose srityse nebus, mat tai neįmanoma. Pavyzdžiui, vadovas, anot jos, privalo būti finansiškai raštingas, tačiau visas buhalterijos subtilybes tinkamai suprasti gali tik šios srities profesionalas.

„Juk kiekvienas turime dirbti savo darbą. Svarbiausia mano užduotis – netrukdyti dirbti komandai. Ir tik tada jau galiu susitelkti ir motyvuoti darbuotojus siekti įmonėje keliamų tikslų“, – pabrėžia ji.

Būtent dėl šio priežasties direktorė pasinaudojo „Swedbank“ siūloma galimybe pasikonsultuoti su specialistais apie tai, kaip tinkamai valdyti įmonės finansus. Šių konsultacijų dėka ji išgirdo begalę naudingų patarimų ir įžvalgų.

Konsultacijų nauda – akivaizdi

Sėkmingai įmonei atstovaujanti direktorė sako, kad vadovas privalo jausti, jog atsakomybe jis dalinasi ir nėra vienas už viską atsakingas. Taip sumažėja našta ir patiriamas stresas.

„Dažnai verslo pradžioje vadovas vadovaujasi intuicija ir emocijomis, o ne skaičiais bei faktais ir pagrįstomis išvadomis. Todėl, bendradarbiaujant su finansų ekspertais, galima racionaliau žvelgti į realią veiklos situaciją“, – sako pašnekovė.

Anot jos, konsultacijos su specialistais jų įmonei padėjo susitvarkyti praeities duomenis tam, kad būtų galima juos palyginti su dabartinėmis ir būsimomis pajamomis. Dar šiais metais I. Kusienė užsibrėžusi išsigryninti, kas sudaro paslaugos savikainą. Tada, anot jos, bus galima susidėlioti ir motyvacinę sistemą.

Įkvėpė drąsos ir motyvacijos

Įmonės vadovė teigia, kad konsultacijų metu, padedant finansų ekspertams, ji galėjo bendrovės finansinėje veikloje įvesti daugiau disciplinos. Pavyzdžiui, nuo šiol svarbiausi duomenys yra suvedami į apskaitos sistemą kiekvieną savaitę, o ne kartą per mėnesį. Todėl mėnesinius rezultatus galima stebėti reguliariai ir jie yra tikslesni.

„Pradėjome sekti pinigų srautus ir buvo sudarytas įmonės biudžetas, kurį nuolat sekame. Pokyčiai ne visada ateina lengvai, tačiau kai gyvename technologinio proveržio metu, trauktis nebėra kur. Reikia žengti tik į priekį“, – įsitikinusi I. Kusienė.

Vida Menciūnienė, MB „Pelningi sprendimai“ finansų vadovė

Konsultacijų dėka bendrovė galėjo įsivertinti savo stiprybes bei silpnybes ir aiškiai suprasi pranašumus. MB „Pelningi sprendimai“ finansų vadovė Vida Menciūnienė atliko įmonės konkurentų analizę ir savo įžvalgomis įkvėpė spartesniems žingsniams efektyvumo link. Būtent dėl šios priežasties šiuo metu bendrovėje diegiama ir rodiklių sistema.

Tinkama komunikacija ir finansų išmanymas – būtini

Įmonės direktorė I. Kusienė teigia, kad finansų vadovas smulkaus verslo savininkui padeda ugdyti finansinį raštingumą. Dėl šios priežasties vadovas gali priimti greitesnius ir pagrįstus sprendimus, nelaukiant konsultacijų ir susitikimų su finansininku ar buhalteriu.

„Smulkiam verslui tai suteikia greitį ir lankstumą, o tai didina konkurencingumą. Finansų vadovas, dirbdamas kartu su visa komanda, į įmonės kultūrą diegia duomenų, rodiklių matavimo ir analizavimo procesus. Taip komandoje atsiranda daugiau argumentų, o ne emocijų“, – pabrėžia pašnekovė.

MB „Pelningi sprendimai“ finansų vadovė Vida Menciūnienė teigia, šiais laikais verslai susiduria su įvairiais iššūkiais, kurie kyla tiek vidinėje, tiek išorinėje komunikacijoje.

„Patariu išsiaiškinti, ar gerai pažįstate savo klientą ir gebate atliepti tai, už ką jis pasiruošęs mokėti. Juk atlyginimą ir moka klientas. Be pagrindinio proceso susitvarkymo, kurio reikia norint aptarnauti klientą, svarbu įvertinti, ar bendrovė turi visus kitus procesus, veikiančias ir aktualias tvarkas, reikalingas sėkmingam vystymui“, – sako pašnekovė.

Finansų ekspertė primena, kad šiais laikais verslai susiduria ir su kitais iššūkiais: tvarumo ir aplinkosaugos reikalavimais, techniniais pokyčiais, kibernetine ir IT sauga. Tai – daug investicijų reikalaujančios sritys. Todėl finansinis raštingumas padeda sureguliuoti ir šias sritis, išsigryninti prioritetus.

Šaltinis
Temos
Specialusis projektas „Verslo akademija“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją