„Šįmet į Verslo akademiją pretendavo beveik 579 smulkieji verslininkai, atstovaujantys įvairius sektorius ir įvairius šalies regionus. Džiaugiamės, kad „Swedbank“ inicijuotas projektas tapo puikiai žinomas šalies smulkiajam verslui ir kasmet sulaukia vis didesnio susidomėjimo. Nors dalyvauti programoje, kaip ir kasmet, atrinkome 10 įmonių, tačiau įžvalgų savo verslui galės pasisemti visi verslininkai ar dar tik svarstantys apie nuosavą verslą, stebintys projektą ir jo dalyvių iššūkius bei pasiekimus iš šalies “, – teigia Rasa Verkauskaitė-Kazanskienė, „Swedbank“ Smulkių verslo klientų ir pardavimų skyriaus vadovė.
Verslo akademijoje savo kelionę pradeda maisto produktų prekybos įmonė „Bravopasta“ iš Vilniaus, Rokiškyje restoraną „Pupelė“ valdanti įmonė „Vilauna“, laipiojimo sienomis pramogas Vilniuje siūlanti „Lipa LT“, rinkodaros paslaugas teikianti „Rocket Science Baltics“ iš Kauno, virtualia realybe paremtas pramogas siūlanti „Pramogų sostinė“ iš Vilniaus, eksporto pardavimų srityje dirbanti „Eksporto atradimai“ iš Kauno, taip pat ūkininkas Mantas Gipiškis iš Rokiškio rajono.
Naujienų portalo DELFI skaitytojai balsuodami į projektą atrinko ir savo favoritus, kuriais tapo UAB „Magijuka“, UAB „Barteris“ (prekinis ženklas - Magy žaislai) ir VŠĮ „Language club“.
Verslo akademijos dalyvių laukia 12 savaičių intensyvių mokymų, kurių metu jie turės galimybę analizuoti savo verslą pasitelkiant Kanadoje sukurtą „Systems Business Coach“ verslo stiprinimo metodologiją. Kiekvieno dalyvio verslas bus analizuojamas iš penkių perspektyvų: lyderystės, finansų valdymo, personalo valdymo, marketingo ir pardavimų bei procesų valdymo.
Pasak šios metodologijos fasilitatoriaus, sertifikuoto verslo koučingo specialisto Povilo Petrausko, sisteminis požiūris leidžia greičiau aptikti silpnąsias verslo dalis ir atrasti sprendimus klestėjimui.
„Kiekvienas verslas yra įvairių procesų visuma, kuriuos sutvarkius ir sustygavus galima atskleisti jo visą potencialą. Verslų įkūrėjams, ypač tiems, kurie dar vis kaupia patirtį, būdinga verslą vystyti ir sprendimus priimti remiantis intuicija. Vis dėlto, geresnių rezultatų dažniau padeda pasiekti sisteminis požiūris, kurį kartu su Verslo akademijos dalyviais diegsime jų versluose“, – sako P. Petrauskas.
Be P. Petrausko, Verslo akademijos dalyvius viso projekto metu konsultuos patyrę verslininkai ir verslo srities profesionalai, tarp kurių – „RAIT Group OÜ“ generalinė direktorė Dovilė Končak, „ACME Grupės“ direktorius Sergej Artemiuk, „Inspired UM" partneris, verslo plėtros vadovas Domantas Gailius, „Kika Group“ eksporto plėtros vadovas Paulius Ausmanas, „Biržų duonos“ vykdomasis direktorius Andrius Kurganovas, „Uoga uoga“ įkūrėja Jelena Sokolovska, „Balto trader“ direktorius Dovydas Pauliukonis, „Audimo“ generalinė direktorė Lina Šlegerienė, VMG grupės prekės ženklo vadovas Andrius Gricius.
Atsižvelgiant į ankstesnių projektų dalyvių pageidavimą, šių metų Verslo akademijoje dar daugiau dėmesio bus skiriama tvariam finansų valdymui. Prie projekto komandos prisijungia stipriausi „Swedbank“ verslo analitikai, kurie padės dalyviams suprasti jų įmonių finansinę situaciją ir atrasti galimybes finansinių rezultatų stiprinimui.
Akademijos dalyviai bei visi projektą stebintys iš šalies turės galimybę išgirsti vertingų praktinių įžvalgų iš tokių šalyje gerai žinomų įmonių, kaip „KIKA Group“, „Why AI“, „Biržų duona“, „Surfshark“, „LONAS Group“, „PRO BRO Group“ atstovų, tinklaveikos (angl. networking) mentorės Kontrynos Stankutės-Jaščemskienės, ir kitų. Jie savo pranešimuose dalinsis praktinėmis įžvalgomis, atradimais ir išmoktomis pamokomis lyderystės, procesų, rinkodaros ir pardavimų, personalo bei finansų valdymo srityse.