Būtent dėl to V. Šukys nusprendė dalyvauti „Delfi“ ir banko „Swedbank“ inicijuotame Verslo akademijos sprinte. Pasak verslininko, tai puiki proga prisiminti verslo pagrindus ir iš naujo įvertinti savo veiklas.
Verslą kūrė broliui
Kaip laidoje „Verslo akademija“ sakė V. Šukys, šiuo metu jis gyvena išties greitu ritmu. Mat vyras yra įkūręs penkis verslus ir kiekvienam jų reikia dėmesio. V. Šukys yra įmonės „Bar advisor“ šeimininkas, o po jos stogu glaudžiasi mobilaus baro „Trendy bar“, picerijos „Trendy pizza“ bei baro prekių parduotuvės „BaroPrekės.lt“ prekiniai ženklai.
V. Šukys taip pat užsiima namų interjero kūrimu, o iš šios veiklos visai neseniai išaugo ir prekinis ženklas „Trendy baldai“. Šis prekinis ženklas skirtas importinių baldų iš Skandinavijos šalių prekybai.
Paklaustas, kaip kilo mintis įkurti „Trendy baldai“, V. Šukys patikina – istorija tikrai juokinga.
„Tuo metu veiklos man jau buvo per akis, bet labai norėjau, kad ir mano brolis turėtų kuo užsiimti, bandžiau padėti jam sukurti verslą, iš to ir atsirado „Trendy baldai“. Mes užsisakėme pirmąsias prekes, pasakiau, kad sukursiu jam internetinę svetainę, išmokysiu visų verslo pagrindų.
Bet long story short – po pusės metų brolis pasakė, kad verslas ne jam. O aš tuo metu į šią veiklą buvau įdėjęs apie keliasdešimt tūkstančių eurų, negalėjau palikti, kita vertus, man ir pačiam pradėjo labai patikti“, – vieno iš savo verslų pradžią prisiminė V. Šukys.
O kodėl baldai – būtent skandinaviški? Anot pašnekovo, anksčiau jis kelerius metus yra gyvenęs Norvegijoje, todėl šie kraštai jam artimi. V. Šukio nuomone, skandinavai moka kurti jaukumą – mat oras ten ne visuomet saulėtas, todėl jaukumą reikia kurti namuose, o tai, pasak verslininko, artima ir lietuviams.
„Kitas dalykas – skandinavai linkę į kokybę, ir tu žinai, kad tau nereikės vargti su broku, su transportavimo klausimais“, – patikina V. Šukys.
Namų darbų – pusmečiui į priekį
Nors ir turintis nemažai patirties versle, V. Šukys nusprendė prisijungti prie Verslo akademijos sprinto. „Kodėl aš čia? Atėjo laikas nebe plėtoti, o kartoti, eiti ne prie naujų idėjų įgyvendinimo, bet grįžti prie pagrindų, kad turimus verslus įtvirtinčiau dar giliau“, – sako pašnekovas.
V. Šukys papildo, kad jam taip pat įdomu išgirsti kitų verslininkų istorijas ir sužinoti, kaip sekasi mažųjų verslų kūrėjams, kurie taip pat dalyvauja Verslo akademijos sprinte.
Verslininkas paatviravo, jog šiuo metu kone labiausiai jam, kaip ir kitiems, rūpintis klausimas – kaip generuoti didesnes pajamas? Dėl šios priežasties V. Šukys sako besimokantis naujų būdų parduoti, optimizuoti procesus, apie kuriuos Verslo akademijoje buvo kalbama nuo pat pirmųjų pamokų.
„Per keturias kursų savaites versle įvyko daugiau pokyčių negu per pusę paskutinių metų. Tai ateina ne tik iš mokytojų, bet ir iš žmonių, kurie irgi dalyvauja. <...> Turiu namų darbų jau pusei metų į priekį, nes ne kiekvieną dieną viską gali išspręsti“, – savo patirtimi Verslo akademijos sprinte dalinasi jo dalyvis.
V. Šukys priduria, kad labiausiai jam patiko mentorių pristatyta verslo pelningumo lentelė, kuri verslininką privertė susimąstyti.
Verslą lygina su santykiais
Grįždamas prie prekinio ženklo „Trendy baldai“ istorijos, V. Šukys užsimena ir apie tai, jog baldų pardavimų rinkoje išsiskiria jo jaunas amžius. Kaip teigia pašnekovas, eidamas į šią rinką jis apie tai visai nepagalvojo, tačiau po kurio laiko amžiaus skirtumas tarp jo ir kitų prekybininkų tapo akivaizdus.
„Mes, 60 prekybininkų, įsikūrę po vienu stogu ir supratau, kad aš ten vienintelis jaunuolis. <...> Kalbi su kitais prekybininkais ir supranti, kad vieni išeina į pensiją, kiti įmonių valdymą perduoda vaikams“, – įžvalgomis dalinasi pašnekovas.
V. Šukio nuomone, tokia situacija susiklostė dėl to, jog daug lietuvių baldų pardavimo verslo ėmėsi dešimtajame dešimtmetyje, o nuo to laiko praėjo jau nemažai metų.
„Iš pradžių galvojau, kad gal vyresni prekeiviai žino daugiau, bet ne, vis tik mano amžius yra privalumas – mes šiuolaikiškai žiūrim į šį dalyką, turbūt daugiau išmanome apie internetinę prekybą“, – sako verslininkas.
Tiesa, V. Šukys priduria, kad pirmiausia baldais prekiauti ėmėsi internete, o tik vėliau atidarė fizinę parduotuvę. Anot pašnekovo, lietuviai yra tokia tauta, kuri prieš pirkdama daiktą pirmiausia nori jį pamatyti ir pačiupinėti.
Baigdamas pasakoti savo verslų istoriją, V. Šukys sako, jog anksčiau laikėsi tokios tendencijos – po naują verslą kas metus. Pašnekovas sako galvojęs, kad taip tęs ir toliau – mat jam patiko generuoti naujas idėjas ir imtis naujų veiklų. Vis dėlto, verslininkas sako, jog ateityje norėtų elgtis kitaip.
„Iš tikrųjų supratau, kad žinias reikia gilinti, o prasmės ieškoti tame pačiame versle. <...> Ir kurdamas naujas veiklas greitai artėji prie perdegimo. Šiemet nusprendžiau, kad vietoje naujų veiklų kasmet geriau stiprinsiu turimas veiklas. Geriau jaustis 100 proc. užtikrintu su tuo, ką darai, o ne kurti vis naują verslą“, – teigia V. Šukys.
Galiausiai pašnekovas verslą sulygina su santykiais. Pasak verslininko, jeigu žmogus yra geras komunikatorius, jam, ko gero, bus lengva pradėti vis naujus santykius, tačiau jeigu jis nesigilins į esmines detales, jis nesukurs ilgalaikių santykių.
„O kur didžiausias malonumas? Turbūt ilgalaikiškume. Taip pat ir versle. Didžiausi rezultatai ateina tada, kai tu pradedi gilintis į tai, ką turi, o ne tai, ką gebi kurti“, – sako V. Šukys ir priduria, jog ateityje planuoja labiau gilintis į turimas veiklas.