Kokias strategijas naudoja savo darbe, dirbdamas su aukščiausio kalibro prekės ženklais, kokius sprendimus daro, norėdamas pritraukti garsiausių leidinių žurnalistų dėmesį bei geriausius darbuotojus į savo komandą, pasakoja vienas iš 50 geriausių viešųjų ryšių specialistų, dirbančių technologijų pramonėje JAV, „Bospar PR“ agentūros įkūrėjas, vadovas yra amerikietis Curtisas Sparreris.
Nuo žurnalisto iki garsios viešųjų ryšių agentūros vadovo
„Dirbau žurnalistu televizijos naujienose, kai susidūriau su pasirinkimu: palikti San Franciską ir tęsti savo žurnalistinę karjerą arba palikti žurnalistiką ir toliau gyventi San Franciske. Buvo labai sunku apsispręsti, taigi, rimtai blaškiausi tarp galimų pasirinkimų“, – prisimena JAV viešųjų ryšių agentūros „Bospar PR“ įkūrėjas, vadovas amerikietis Curtisas Sparreris, pasak „Forbes“, vienas iš 50 geriausių viešųjų ryšių specialistų, dirbančių technologijų pramonėje.
Visa tai, pasak C. Sparrerio, reiškė, kad jis turėtų rasti veiklą ir atitinkamą atlygį, kuris yra reikalingas, norint gyventi brangiausiame pasaulio mieste. „Kalbėjausi su San Francisko miesto viešųjų ryšių vadovu Davidu Perry, kuris supažindino mane su Danu Berkowitzu, kuris vadovavo technologijų bendrovei „Keynote“. Jie įtikino mane nukreipti savo energiją į darbą technologijų viešųjų ryšių srityje. Tad kreipiausi dėl praktikos į „Connecting Point“, boutique PR įmonę. Chrisas Boehlke, bendrovės įkūrėjas ir generalinis direktorius, mane pasamdė ne kaip praktikantą, o kaip vyresnįjį bendradarbį. Praėjus daugiau nei dešimt metų, Chrisas ir aš esame naujos įmonės partneriai ir įkūrėjai“, – džiaugiasi C. Sparreris, šiandien gerai žinomas ir gerbiamas pramonės atstovas.
„Emmy“ laimėjęs vykdomasis prodiuseris kasdien bendradarbiauja su savo agentūros klientais ir žiniasklaida, kad šviestų visuomenę ir investicijų bendruomenę apie svarbiausius verslo, kultūros, įstatymų leidybos, reguliavimo ir technologijų pokyčius bei tendencijas.
C. Sparrerio sąskaitoje įspūdingi pasiekimai: vadovavimas viešųjų ryšių kampanijoms pradedantiesiems ir dideliems vardams, įskaitant „1010data“, „Apigee“, „Ebates“, „FusionOps“, „PC Tools“, „On24“, „PayPal“, „SOASTA“, „Tetris“ ir net ateivius medžiojančiam SETI institutui.
Jo agentūra atstovauja ir vieną sėkmingiausių lietuviškų startuolių. „Jie patys atėjo pas mus! Matė mus per įvairius apdovanojimus, taip pat žiniasklaidoje, kuri nušviečia mūsų veiklą. Kaip man patinka sakyti savo klientams: mes jiems siūlome tą pačią viešųjų ryšių programą, kurią darome sau. Mes mandagiai stumiam į priekį!“, – sako C. Sparreris.
„PRWeek“ yra aprašęs daugiau nei tuziną jo viešųjų ryšių sprendimų kaip ypač novatoriškų ir veiksmingų metodų, atnešusių puikių rezultatų.
C. Sparrerio žiniasklaidos užkulisių patirtis padeda jo klientams patraukti geidžiamiausių žurnalistų dėmesį. Jis taip pat pasitelkia savo žurnalistinius įgūdžius ir gebėjimus, kad asmeniškai paruoštų kiekvieną „Bospar“ kliento atstovą būnant dėmesio centre.
Pats C. Sparreris yra ne tik pats aktyviai rašantis tiek apie verslus, tiek apie geriausius viešųjų ryšių praktikos pavyzdžius „Forbes“, „PRWeek“, „O’Dwyer“, bet ir yra profesionalius redaktorius, fotografus, žurnalistus ir kitus žiniasklaidoje dirbančius specialistus vienijančios organizacijos „San Francisko spaudos klubas“ prezidentas.
Netradiciniai sprendimai užkariavo pasaulinės žiniasklaidos dėmesį
C. Sparreris didžiuojasi, kad „Bospar“ buvo pirmoji įmonė JAV, pasiūliusi apmokėti savo Teksaso darbuotojų, norinčių išvykti dėl griežčiausio šalyje abortų draudimo, perkėlimo išlaidas į tas valstijas, kurios nepažeidinėja moterų teisių.
„Negaliu pasakyti, kad tai buvo lengva. Kai papasakojau žurnalistams apie mūsų planus, jie man pasakė, kad tai yra labai drąsus žingsnis. Tačiau, nežiūrint į tai „Fortune“, „Fast Company. Inc.“, „Politico“, „The Dallas Morning News“, „The Houston Chronicle“ ir daugiau nei 50 kitų naujienų agentūrų pranešė apie mūsų veiksmus. Tiesą sakant, kitą dieną po to, kai paskelbėme savo išsamius planus, „Salesforce“ taip pat pasekė mūsų pavyzdžiu. Žmonės buvo taip sužavėti mūsų vadovavimu ir sprendimais, kad pritraukėme naujų darbuotojų ir naujų klientų. Taigi, taip pritraukiame naują verslą ir geriausius žmones“, – sako C. Sparreris.
„Bospar“ bendradarbiavo su „PRSA Silicon Valley“, kad sėkmingai sukurtų „PR Week“ pagal ypatingą pirmąją tokio pobūdžio 30 geriausių LGBTQIA žmonių, kurie daro įtaką šiame versle, ypatybę. Kiekvieną birželio dieną buvo aprašomas naujas asmuo, įskaitant ir C. Sparrerį, kuris taip pat yra aktyvus Nacionalinės gėjų ir lesbiečių žurnalistų asociacijos narys.
„Kai pirmosios novatoriškų „erelių skautų” merginos baigė savo mokslus, mes reklamavome šį istorinį įvykį. Anksčiau tai būdavo tiktai vyrai. „O'Dwyer's“ pranešė, kad ši viešųjų ryšių kampanija patraukė kongresmeno Jaredo Huffmano dėmesį. „Dėl to keliautojoms buvo įteiktas Kongreso apdovanojimas“, – apie dar vieną savo projektą pasakoja C. Sparreris.
„Bospar“ ėmėsi panašaus labdaros projekto su daktare Priscilla Martinez iš Alkoholio tyrimų grupės, kuri siekė paviešinti nepranešamą žinią apie krūties vėžio riziką, didėjant alkoholio vartojimui. Nepaisant didelio media dėmesio skirto COVID-19 sveikatos istorijoms, C. Sparreris ne tik plačiai apžvelgė šią žinią, bet ir įtikino aktorių George‘ą Takei, žinomo serialo „Star Trek“ žvaigždę, pasidalyti šiomis naujienomis savo „Twitter“.
„Bospar“ kartu su PRSA Silicon Valley rengė internetinį seminarą, kuriame dalyvavo Robin Beaman, vadovavusi „Oprah Winfrey“ ir „Black Entertainment Television“ viešiesiems ryšiams. Interneto seminaras išsamiai ištyrė R. Beaman, kaip juodaodės moters, kovą taip vadinamuose „minų laukuose” viešuosiuose ryšiuose ir supažindino ją su nauja vieta: Silicio slėniu. Nuo to laiko R. Beaman pradėjo bendradarbiauti su „blue chip“ technologijų įmone.
Viešųjų ryšių specialistų daugiau nei žurnalistų, tad reikia labiau pasistengti
„Didžiausias šiuolaikinių technologijų įmonių iššūkis yra rasti vietas, kuriose būtų galima papasakoti savo istorijas. Naujienų kambariai (ang. newsrooms) tampa mažesni ir vis dažniau bombarduojami įvairių naujienų srautų“, – teigia viešųjų ryšių specialistas, sėkmingai dirbantis ne tik su savo šalies, bet ir kitų šalių ar tarptautinėmis kompanijomis.
Paklaustas, kaip juos atstovauti pasirinko tokios žymios pasaulyje įmonės kaip „Tetris“ ar „PayPal“, C. Sparreris sako, kad jos norėjo bendradarbiauti su mažesnėmis agentūromis, kad gautų specializuotą strateginį dėmesį: „Dirbdamas su didelėmis agentūromis pasiklysti tarp pačių įvairių klientų. Mažesnės agentūros yra žinomos dėl personalizuoto dėmesio savo klientams ir transformacinių rezultatų“.
Agentūros vadovas pastebi, kad šiandien viešųjų ryšių specialistų yra daugiau nei žurnalistų. O tam,kad naujos ir besivystančios technologijų kompanijos būtų laikomos patikimomis, jos turi pritraukti trečiųjų šalių dėmesį, ir čia atsiranda viešųjų ryšių poreikis. Viešųjų ryšių specialistas įsitikinęs, kad dėl to daugiau technologijų įmonių taps vis kūrybiškesnės ir agresyvesnės savo taikomais viešųjų ryšių metodais.
Norint tapti sparčiai augančiu verslu – reikia būti mandagiai veržliam
„Bospar Inc“ paskelbta viena sparčiausiai augančių Amerikos kompanijų. Tam, pasak C. Sparrerio yra daug priežasčių: „Pirma, mes turime talentingą patyrusių specialistų personalą, turintį patirties siekiant pertvarkyti rezultatus. Tačiau gilesnė priežastis yra mūsų filosofija būti „mandagiai veržliam“. Norime, kad viskas vyktų dėl mūsų klientų. Tai reiškia, kad turime palaikyti ilgalaikius santykius. Mes pasirūpiname, kad neperžengtume jokių ribų, būdami pernelyg iniciatyvūs. Tam reikia kūrybiškumo, strategijos, drąsos ... ir, be abejo, diplomatijos“.
Agentūros vadovas pateikia pavyzdį: „Filosofas Albertas Camusas palygino šiuolaikinio gyvenimo užduotis su Sizifo mitu, graikų mitologijos veikėju, pasmerktu amžinai kartoti užduotį stumiant riedulį į kalną, kad tik vėl pamatytų jį riedantį žemyn. Tačiau užduotis nėra beprasmė, tvirtina A. Camusas. Tiesą sakant, jis daro išvadą: „Pati kova užpildo žmogaus širdį pasitenkinimu. Reikia įsivaizduoti Sizifą laimingą“.
Kartais tas riedulys, pasak C. Sparrerio, yra vieta žiniasklaidoje ir tai yra labai svarbus įvykis: „Kova būna arši, tačiau ji nėra beprasmė. Tai mums kelia iššūkius. Tai mus motyvuoja. Tai daro mus stipresnius. Taigi, kad ir kaip ten bebūtų, mes visada mandagiai veržiamės. Toks požiūris leidžia pasiekti aukščiausią tašką. Tad mes ir toliau stumdysime tą riedulį į kalną, būdami mandagūs savo klientams ir partneriams“.
Garsus viešųjų ryšių specialistas, „Bospar PR“ agentūros įkūrėjas Curtis Sparreris dalyvaus „Swedbank“ smulkiojo verslo akademijos „Kiekvienas gali“ konferencijoje, kur skaitys savo pranešimą tema: What it takes to be a growing business? Key elements that led to success and what might have been the major stopers if not taken control over (angl.).
Smulkiojo verslo akademijoje „Kiekvienas gali“ 10 smulkiųjų verslų atstovų turės galimybę savo iššūkius spręsti, remdamiesi Kanadoje sukurta ir ten net Vyriausybės remiama verslo skatinimo metodologija. Taip pat visos programos metu šalia dalyvių bus jiems priskirti mentoriai – sėkmingai veikiančių verslų atstovai, kurie dalysis savo praktine patirtimi, įžvalgomis ir atradimais verslo augimo kelyje.