Verslą sukūrė iš to, kas pačioms labiausiai rūpėjo

Klaipėdoje kartu su mokyklos drauge aliejų parduotuvę „KAP KAP“ atidariusi Milana Mačijauskienė pasakojo apie nuosavą verslą svajojusi seniai, kol vieną dieną susiklostė tam tinkamos aplinkybės.

„Su mokyklos drauge nuo mokyklos laikų svajojome, kad norėtume nuosavo verslo, tai atrodė kaip labai geras dalykas. Taip susidėliojo aplinkybės, kad atradome idėją, pasitaikė tinkamas laikas, vyko „Išmanios moters“ projektas. Kaip mamos susidūrėme su daug problemų, taip mūsų gyvenime atsirado aromaterapija. Labai visi paskatino ir padėjo (steigti verslą – red. past.), paragino, taigi tai buvo mūsų visų bendras darbas“, - vos poros mėnesių gyvuojančios aliejų parduotuvės verslo pradžią mena pašnekovė.

Anot jos, parduotuvėlėje prekiaujama tik ekologiška produkcija, kuri vežama iš Prancūzijos – tai įvairūs sertifikuoti, tinkamai naudoti vaikams eteriniai aliejai, hidrolatai, augaliniai aliejai ir t.t.
Aliejaus parduotuvės bendraįkūrėjos, M. Mačijauskienė dešinėje

„Norime ne tik parduoti produktą, bet ir šviesti visuomenę, nes matome, kad tėvai jau nori spręsti alergijų ir įvairių negalavimų pasekmes, o mes norime papasakoti apie prevenciją, kaip visa šeima gali savimi pasirūpinti natūraliai, nes chemijos ir visokių sintetinių priemonių žala yra jau dabar labai didelė. Norime, kad žmonės susimąstytų apie tai ir keistų požiūrį į kokybiškus, sveikus, natūralius produktus“, - pasakojo verslininkė.

Moters teigimu, pačioje pradžioje įsteigiant verslą sudėtingiausia buvo viską apskaičiuoti ir susiplanuoti: „Ką, kaip ir kodėl darysime, išsigryninti idėją ir kad pataikytume į savo tikslinę auditoriją. Čia mums labai pagelbėjo „Išmanios moters“ projektas, su lektoriais galėjome pasitarti, padiskutuoti. Labai daug kūrėme, labai daug keitėme ir vėl kūrėme, buvo nuolatinis kūrybos ir darbo procesas“, - sakė M. Mačijauskienė.


Už pinigus svarbiau galimybė realizuoti savo idėjas

Paklausta, ar moteriai verslą pradėti sunkiau nei vyrui, verslininkė svarstė, kad moteris paprastai turi daugiau socialinių vaidmenų – šeimą, vaikus ir jeigu dar nori vystyti asmeninius, savirealizacijos projektus, norėdama visa tai suderinti, susiduria su didesniais sunkumais nei vyrai.

„Mūsų verslas yra daugiau ne tiek dėl pačio verslo, bet dėl galimybės draugiškai į viską pažiūrėti. Labai laukiame klienčių su vaikais, nes ir pačios kartais parduotuvėje būname su vaikais. Norėjome, kad būtų galima derinti šeimos klausimus kartus su verslu, kad būtų ir savirealizacija, ir laisvės daugiau. Nelengva iš tikrųjų, ypač pačioje pradžioje. Labai džiaugiamės dabartiniais pasiekimais ir rezultatais, mūsų klientai džiaugiasi produktų kokybe, bet tam, kad pritrauktume naujų klientų, turime nuolat sukti galvą, kaip tai padaryti. Tai yra nuolatinis judėjimas į priekį“, - mintimis dalijosi M. Mačijauskienė.
Aliejaus parduotuvės "KAP KAP" produkcija

Anot jos, moterys yra įvairiapusiškesnės, gali vienu metu daryti daugiau darbų, tai yra viena iš jų stiprybių prieš vyrus. Kita vertus, kaip svarsto „KAP KAP“ viena iš įkūrėjų, jų verslo sritis labai moteriška ir tai savaime padeda: „Galvojame, kad čia galime panaudoti savo stipriąsias puses“, - šypsodamasi kalbėjo M. Mačijauskienė.

Nenorėjo gėdos ant visos Lietuvos

Klaipėdoje verslą antras mėnuo vysto ir kitas moteriškas projektas – Vaikų laisvalaikio ir užimtumo centras „Pas betę“. Jo įkūrėja Jurgita Jakumienė juokdamasi DELFI sakė, kad neturėjo kitos išeitis kaip steigti verslą, nes tą ragino daryti visi aplinkiniai.

„Nuo 2008 metų pas mus su vyru būdavo draugai savo vaikus palieka, draugų draugai. Paskui ir pradėjome su vyru mąstyti, kad gal laikas atskirti verslą nuo namų. Ėjome sistemingai žingsnis po žingsnio, o dar labai pagelbėjo ir „Išmani moteris“. Nebuvo kur trauktis“, - teigė verslininkė.

Nors vaikučius moteris prižiūri dar nuo 2008 metų, oficialus vaikų laisvalaikio centras duris atvėrė tik šių metų birželio pabaigoje.
Jurgita Jakumienė

„Užsiimame vaikų priežiūra, turime savo taksi. Klaipėda dar to neturėjo. Jeigu tėvams reikia išvykti savaitgaliui kažkur (ir nėra kur vaikus palikti – red. past.), jie gali pas mus palikti juos ir nakčiai. Jeigu reikia vaikus iš būrelio ar mokyklos parvežti, galime tą padaryti su savo transportu. Darome visokias kūrybines užduotis“, - pasakojo J. Jakumienė.

Paklausta apie verslo pradžią, kas buvo sunkiausia, pašnekovė buvo atvira – pradžioje kankino moteriškos baimės, ar verta, kas iš to išeis ir pan.: „Ką daryti, o gal nedaryti, tie moteriški dalykai tikrai buvo išlindę. Vyras sakė, kad turiu du variantus: jeigu padarysiu, viskas bus gerai, bet jeigu nepadarysiu, bus truputį gėda ant visos Lietuvos. O įspyrimas į užpakalį buvo per „Išmani moteris“ susitikimus, kai koučerė Lina paskatino, parašė straipsnį, kad greitu metu Klaipėdoje atsidarys toks centras ir man nebebuvo kur trauktis“, - juokdamasi prisiminė verslininkė.

Moteris veda idėjos, vyrus – konkrečios pinigų sumos

Anot jos, moterys verslo imasi rečiau gal dėl to, kad tenka užsiimti šeima, vaikais, o pagaliau ir vidinių baimių, kad gali nepasisekti, moterys turi daugiau nei vyrai. Jeigu vyras nusprendė, tai ima ir padaro, o moterys dar kurį laiką galvoja, dvejoja ir pan.

Tarp stipriųjų moterų verslininkių savybių J. Jakumienė išskyrė moteriškąją intuiciją, kuri iš tiesų padeda. Taip pat moterys, anot jos, gali geriau pasirodyti tam tikrose verslo srityse, kur reikia daugiau moteriškumo: „Mano verslas tikrai moteriškas, neįsivaizduoju, ką čia veiktų vyrai“, - teigė klaipėdietė verslininkė.

Paklausta, ar skatintų ir kitas moteris imtis nuosavų verslų, savo idėjų įgyvendinimo, pašnekovė sutiko, kad kaip ir bet kurioje gyvenimo srityje, galima ir nudegti, tačiau pabandyti bet kuriuo atveju tikrai reikia: „Tai yra laisvė, kūrybinė erdvė, kur gali save išreikšti, gali užsidirbti, kiek tu nori, man tai labai faina. Sutikčiau, kad moterys į verslą daugiau eina dėl idėjos, dėl kažko gero ir gražaus, o vyrai dėl tam tikros sumos“, - juokdamasi sakė „Pas betę“ vaikų laisvalaikio ir užimtumo centro įkūrėja.

Vyriausybė yra patvirtinusi Nacionalinės pažangos programą (NPP), kuri nubrėžia valstybės vystymosi žingsnius 2014–2020 metams. Vienas iš NPP programos tikslų – sukurti augimui ir konkurencingumui palankias aplinkos sąlygas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (83)