Kaip rašoma pranešime spaudai, todėl, jo nuomone, tik patikrintas vertybes atsakingai puoselėjantis verslas gali sulaukti savo auditorijos ir komandos pripažinimo. Tai rodo ir „Volfas Engelman“ atvejis: bravoras šiemet jau antrus metus iš eilės, tyrimų bendrovės „Supercrush“ duomenimis, yra palankiausiai vertinamas alaus prekės ženklas šalyje. Kaip tai pasiekti kitiems ir kokia yra esminė auditorijos palankumo priežastis, didžiausioje Baltijos šalyse progreso konferencijoje LOGIN 2022 pasakojo M. Horbačauskas.
Moterų auditorijos pripažinimas
Kaip pelnyti vartotojų ir darbuotojų simpatijas bei kodėl vieniems prekės ženklams tai pavyksta padaryti, o kitiems – ne? Tokiais klausimais, anot M. Horbačausko, grįstas kiekvieno verslo kelias į sėkmę.
Norint rasti į juos atsakymą, kaip pabrėžia seniausios alaus daryklos Lietuvoje vadovas, pirmiausia verta pažvelgti, kokia žinute prekės ženklas bendrauja su auditorija.
„Mūsų bravoro kertinį pamatą sudaro keturios pagrindinės dalys: istorija, steigėjų vardai, autentika ir džentelmeniškumas. Anot profesoriaus A. Bumblausko, esame seniausia Lietuvoje nepertraukiamai veikianti įmonė. Daug dėmesio skiriame bravoro įkūrėjams, taip pat gamyboje vadovaujamės autentiškais receptais, puoselėjame džentelmenų vertybes. Tai yra mūsų esminės žinutės vartotojams. Jei prekės ženklas jas turi panašias, gali jas komunikuoti nuoširdžiai ir nesumeluotai, solidus žingsnis auditorijos simpatijų link jau bus žengtas“, – dalijasi M. Horbačauskas.
Visgi, priduria jis, šiame kelyje tikėtini ir iššūkiai. Vienas išbandymų, kuris gali lydėti alaus prekės ženklo norą pelnyti visų vartotojų palankumą, yra moterų auditorijos nuomonė.
„Ką jos dažniausiai galvoja apie šį gėrimą? Tyrimai rodo, kad moterims jis atrodo kartus ir neskanus, skirtas tik vyrams. Tačiau 2020-aisiais, kai bravoras pirmąkart tapo palankiausiai vertinamu alaus prekės ženklu Lietuvoje, ypač nustebome dėl vieno rodiklio. Tuomet simpatijų sulaukėme daugiau iš moterų nei vyrų. Viena galimų to priežasčių – alų pradėjome pilstyti į šampano butelius primenančią tarą. Taip mūsų produkcija tapo patrauklesnė moterims. Be to, daug dėmesio skyrėme džentelmeniškos komunikacijos linijai. Džentelmeniškumą moterys vertina, toks vyras joms yra elgesio pavyzdys, ir tai pasiteisino“, – apie pamokas kitiems prekės ženklams kalba M. Horbačauskas.
Svarbiausias – abipusis ryšys
Pasidalijęs, kuo grįstas kelias į vartotojų širdis, alaus daryklos „Volfas Engelman“ vadovas priduria, kad, norint sulaukti auditorijos palankumo, prekės ženklui būtina galvoti ne tik apie verslą. Jo teigimu, svarbi ir socialinė atsakomybė, sąžiningi veiklos principai, atvirumas.
„Prekės ženklas negali meluoti. Vartotojai tai mato. Taip pat svarbu visuomet stengtis padaryti daugiau už kitus. Ne tik galvoti, kaip parduoti kuo didesnį kiekį produkcijos, bet ir skirti dėmesio kultūrai, aplinkai, dovanoti žmonėms džiaugsmą. Nesvarbu, ar tai būtų smagūs renginiai, ar socialinės iniciatyvos. Norėdamas meilės iš auditorijos, turi ja dalytis ir pats“, – akcentuoja M. Horbačauskas.
Todėl, anot jo, būtent abipusis ryšys prekės ženklui yra pats svarbiausias. Pradėti puoselėti šį saitą, tikina M. Horbačauskas, verta įmonės viduje.
„Viskas prasideda nuo darbuotojų. Jei jie yra mylimi, jaučiasi gerai, tuomet komanda susitapatina su prekės ženklu. Mums patiems darbas yra tarsi gyvenimo būdas. Į jį sudedame visą savo širdį, tuo dalijamės ir su vartotojais. Taip meilė tampa abipusė. Todėl prekės ženklas be aistros yra tuščias. Žmonės nori matyti, kas už jo slypi, kas vartotojams pateikia produktus ir kaip tai daro“, – reziumuoja M. Horbačauskas.