Dažniausiai dūmingumą lemia į degimo kamerą patenkantys aušinimo skystis ar tepalai. Ilgainiui, nieko nedarant, gali tekti netgi keisti variklį.
„Dūminti gali tiek benzininiai, tiek dyzeliniai automobiliai, tačiau dažniau dūmina dyzeliniu kuru varomos transporto priemonės. Dyzeliniuose automobiliuose dūmai būna kelių spalvų, pagal kurias meistrai gali numatyti, koks yra gedimas. Dažniausiai tai būna netvarkinga kuro padavimo sistema“, - sako serviso tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.
Specialistų teigimu, labiau dyzelinių automobilių savininkai turėtų sunerimti pamatę tirštą baltą arba melsvą dūmą. Mėlyno dūmo atsiradimo priežastimi gali būti sukietėjusios vožtuvų gumelės, susidėvėję variklio žiedai ar išdilę cilindrai. Neretai pasitaiko purkštukų problema, įskilęs purkštukas, gali būti ir turbinos gedimas. Baltas dūmas taip pat gali reikšti ir kitą variklio problemą - pradegusi ar trūkusi tarpinė.
Jeigu dūmina iš benzininio automobilio išmetimo sistemos, dažniausiai tai rodo, kad variklis degina tepalą arba į deginimo kamerą pateko aušinimo skystis. Tą gali rodyti ir baltas, melsvas dūmas.
„Juodas dūmas benzininėse mašinose reiškia, kad netvarkinga kuro sistema, gali būti, kad neveikia vienas iš purkštukų. Tokiais atvejai per duslintuvą metamas nesudegintas kuras, eina suodžiai. Pasikartosiu, kad jeigu viskas tvarkinga, dūmai iš duslintuvo neturėtų eiti“ , - sako V. Paškauskas.
Tiesa, juodas dūmas yra kiek mažesnė problema dyzeliniams automobiliams. Duslintuve kaupiasi nesudegę suodžiai, ypač kai važinėjama mieste, nedideliais atstumais. Tokiais atvejais suodžiai nespėja išdegti iki galo ir kaupiasi duslintuve.
Ekspertai pateikia šmaikščias istorijas, kuomet tvarkingai važinėjančios moterys nepraeina automobilio techninės apžiūros.
„Ponia atsargiai važinėja du metus atvažiuoja praeiti techninę, jos automobiliui matuoja dūmingumą. Porą kartų paspaudžia greičio pedalą ir iš duslintuvo pradeda eiti juoduliai, prie pastabų užrašomas didelis dūmingumas.
Tokiais atvejais dyzelinių automobilių savininkams rekomenduojama kelis kartus stipriau „pagazuoti“, kad išeitų tos liekanos. Taip pat rekomenduojama nuvažiuoti ilgesnį atstumą, kad viskas sudegtų ir dūmingumas turėtų sumažėti“, - pataria autoservisų meistrai.
Naujesniuose automobiliuose vyksta regeneracija. Tai procesas, kuomet kietųjų dalelių filtras deginasi pats savaime. Filtre kaupiasi suodžiai ir kietosios dalelės. Kuomet filtras užsikemša, ateina laikas regeneracijai.
Automobilio sistemos prie tam tiktų temperatūrų supranta, kad reikia deginti filtrą. Tada sukeliamos apsukos, automobilis stipriai dūmina. Čia yra natūralus automobilio apsivalymas, tokiais atvejais į aplinką eina juodi dūmai. Jei ta regeneracija yra nutraukiama, automobilis gali tiesiog sustoti. Jei neleisite filtrui išsivalyti ir jis liks užsikimšęs, tuomet kentės turbinos ir sutriks variklio darbas.
Specialistų teigimu, juodas dūmas dyzeliniuose automobiliuose gali būti nuo blogo kuro mišinio arba dėl per didelio ar per mažo oro kiekio patekimo į degimo sistemą. Dėl to iš duslintuvo išeina daugiau dūmų nei įprasta.
Pavyzdys: oro radiatoriaus turbinos aušinimo žarna trūkusi, tuomet į sistemą papuola per daug oro ir automobilis meta juodą dūmą. Jei užsikimšęs oro filtras, į sistemą patenka mažiau oro. Tada irgi dūmina.
Pastebėjus didesnį dūmingumą nei įprastai rekomenduojama važiuoti į autoservisą ir išsiaiškinti priežastis bei tvarkyti gedimus.
Ekspertai vieningai sutaria, kad benzininiai automobiliai dūmina rečiau. Atliekant techninę apžiūrą dyzeliniuose automobiliuose matuojamas ir dūmingumas, o benzininiuose tik CO2 kiekis.
Dūminantys automobiliai turi poveikį ne tik automobilio būklei, tačiau ir žmogaus sveikatai. Didesniuose miestuose susiformuoja smogas, kuris matomas plika akimi. Ypatingai kamščių metų matosi, kokį kiekį dūmų į orą išleidžia automobiliai. Didesnis jų kiekis, suprantama, žmogaus organizmui kenkia labiau.