Įtakos turi net sienų spalva
Nekilnojamojo turto (NT) brokeris Mantas Mikočiūnas „Delfi“ tikino, kad yra keletas receptų, kaip parduodant būstą galima pakelti jo vertę. Kartais, anot jo, tai daugiau laiko nei pinigų kainuojantys darbai.
„Puikus pavyzdys galėtų būti sienų perdažymas. Jis, ko gero, iš remonto darbų kainuotų pigiausiai, lyginant su grindų keitimu ar santechnikos tvarkymu.
Tačiau tai duotų pakankamai gerą emociją iš pirkėjo pusės, kaip jis jaučiasi bute, kuriame tvarkinga“, – sakė jis.
Kaip išskyrė, jeigu jau nuspręsta perdažyti sienas, įtakos, kaip greitai ar už kiek parduosite būstą, gali turėti ir sienų spalva. Būtina rinktis ramias spalvas ir vengti ryškių.
Žalios, mėlynos, raudonos spalvos, jos buvo madingos prieš 15 metų – 2008-2009 m., tad toks interjeras gali sudaryti ir minėto laikmečio įspūdį bei asocijuotis su morališkai pasenusiu NT
„Žalios, mėlynos, raudonos spalvos, jos buvo madingos prieš 15 metų – 2008-2009 m., tad toks interjeras gali sudaryti ir minėto laikmečio įspūdį bei asocijuotis su morališkai pasenusiu NT“, – pridūrė brokeris.
Dar vienas svarbus dalykas, anot M. Mikočiūno, yra smulkių trūkumų, kurie itin rėžia akį, sutvarkymas.
„Tokiems darbams, dažniausiai, pats remontas nekainuoja daug pinigų, bet kainuoja daugiau pastangų. Tarkime, sutvarkyti atsilupusį plintusą, išimti dėmę iš stalviršio ir pan. Dažnai atrodo, kad tai smulkmena ir nieko tokio, tačiau pirkėjams tai daro neigiamą įspūdį ir tokiu atveju jie išsineša emociją, kad turtas reikalauja remonto ir visai nesvarbu, kad tai nekainuoja daug“, – sakė jis ir pridūrė, tokiais atvejais nereikia galvoti, kad pirkėjas pats susitvarkys būstą.
„Būna, kad žmonės gyvena parduodamame NT ir jie būna pripratę prie minėtų trūkumų, patys to nebepastebi“, – sakė jis.
Gali tekti atnaujinti baldus
M. Mikočiūno manymu, parduodant būstą ir norint pakelti NT vertę, būtina atsižvelgti ir į minkštų baldų būklę.
„Jie visoje NT kainoje nesudaro didelės kainos dalies, tačiau jei jie pasenę, reikėtų atkreipti dėmesį ir pakeisti fotelį, sofą, televizoriaus stalelį ir panašiai.
Galbūt jie net galėtų būti pigesni bei buvo, tačiau, jokiu būdu, ne suplyšę, nes estetinis vaizdas kuria daug geresnę emociją“, – pastebėjo jis.
Brokeris pridūrė, kad, jo manymu, būstą su baldais parduoti visada bus lengviau nei tuščią erdvę.
„Ne visiems žmonėms vaizduotė veikia taip, kaip žmonėms, kurie dirba su NT. Brokeriai, architektai atėję į objektą iškart mato galutinį vaizdą, tačiau dažnai atėję pirkėjai jo nemato. Kartais geriau tą vaizdą žmonėms jau būti sukūrus.
Kitas dalykas, tuščia erdvė neturi jaukumo. Žmonėms reikia emocijos, kad čia namai ir atsinešus dantų šepetuką galima įsikelti ir gyventi“, – svarstė jis.
Pasak M. Mikočiūno, galima sakyti ir taip, kad šiandieninis pirkėjas yra tinginys.
„Jis visko nori čia ir dabar, todėl užkrauti ant galvos, kad jis turi viską pats pasidaryti ir nusipirkti, nėra gerai. Jei žmogui duosi rinktis būstą, kurių vienas bus apstatytas naujais baldais, o kitas – tuščias, jis rinktis apstatytą. Išbaigtumas – receptas“, – patarė brokeris.
Palygino su viešbučio kambariu
„Ober-Haus“ senamiesčio biuro vadovas Marius Čiulada taip pat kalbėjo apie projekto užbaigtumą ir tikino, kad parduodant NT objektą nereikėtų pamiršti jo „išlengvinti“.
„Reikia išnešti visus perkrautus daiktus, kad būtų kuo mažiau sunkumo, atsidarytų kuo daugiau erdvės. <...>
Kažkieno asmeniniai paveikslai, daiktai, kryželiai, personalinės nuotraukos – to nereikia. Pirkėjas čia įsivaizduoja savo namus ir gyventojo vizualo ar kvapo čia nereikia“, – patarė jis.
M. Čiulada tikino, kad geriausias pavyzdys būtų savo būstą įsivaizduoti tarsi viešbučio kambarį.
„Tai NT – tinkantis bet kam“, – lygino jis.
Kalbėdamas apie vonios kambarį brokeris aiškino, kad jis taip pat privalo būti maksimaliai nuasmenintas.
Gyvenate jūs ten ar ne, dantų šepetuko ten neturi matytis. Pirkėjas atėjęs įsivaizduoja, kad jis čia maudysis ir valysis dantis, todėl to neturi būti
„Gyvenate jūs ten ar ne, dantų šepetuko ten neturi matytis. Pirkėjas atėjęs įsivaizduoja, kad jis čia maudysis ir valysis dantis, todėl to neturi būti“, – sakė jis.
„Net nenoriu kalbėti, kad būste būtų prirūkyta ir panašiai. Geriausia, kai juntamas kepamo pyrago ar kavos kvapas. Tai simbolizuoja namų jaukumą“, – pridūrė M. Čiulada ir sakė, kad apžiūros metu gali būti įjungta ir rami muzika.
„Bet jei muzika bus sunki ar bus didelis garsas, tai gali suponuoti, kad jūs bandote nuslėpti kaimynų keliamą triukšmą“, – pastebėjo jis.
Būsto remontas – privalumas
M. Čiulada pastebėjo, kad vis labiau į madą ateina ir namų dekoravimas pardavimui. Tai reiškia, kad gali būti perkami nauji baldai, specialiai perkamos pagalvėlės, pledai, žvakidės, vazos.
„Net yra profesionalūs žmonės, kurie tuo užsiima ir turi daug aksesuarų. Butą pardavus galima juos nuimti arba įskaičiuoti į kainą. Brangesniuose objektuose tai labai pasiteisina.
Jie net, jei reikia padažyti sieną, tai padaro“, – sakė jis.
Jeigu šeima turi seną būstą, kuriame prieš tai gyveno vyresnis asmuo, o 10-15 tūkst. Eur investicijos ruošiantis parduoti NT nežavi, jis siūlytų bent išsinešti senus baldus.
„Visgi jei investuoti norima, visada lengviau parduodamas bus jau suremontuotas būstas“, – pastebėjo jis.