Dažniausia prekė – vibratorius, populiarėja žaisliukai poroms
Nors kasmet vis daugiau tų, kurie išsilaisvina iš kompleksų, nustoja gėdintis savo kūno ar nori pajusti stipresnį orgazmą, mėgautis geresniu ir įvairesniu seksu, tyrimai rodo, kad lietuviai savo seksualinį gyvenimą vertina 6,5 balo iš 10. Kartu su „Sprinter“ atliko tyrimo metu taip pat paaiškėjo, kad 24 proc. lietuvių per pastaruosius metus naudojo sekso žaislus. Palyginimui, JAV apie 50 proc. suaugusiųjų teigia reguliariai naudojantys erotines prekes, todėl potencialo šioje rinkoje dar tikrai yra nemažai.
„Vienas dažniausių klausimų, kuriuos girdi mūsų darbuotojai: „Ar visas prekes yra tekę išbandyti?“ Paminėjus, kad skirtingų prekių yra 5000, dažnas supranta, kad visų išbandyti nelabai įmanoma. Bet, žinoma, darbuotojai yra geriausi mūsų prekių ženklo ambasadoriai, ir parduoti produktus, kuriais pats naudojiesi bei žinai privalumus, daug lengviau ir paprasčiau“, – šypsosi Povilas.
Pasak įmonės vadovo, erotinės prekės, kurias renkasi lietuviai, nelabai skiriasi nuo to, ką perka kitose Europos šalyse. Tendencijos, kurios vyrauja Vakaruose, neišvengiamai ateina ir pas mus. Populiariausia prekė – vis dar vibratorius, taip pat yra TOP produktų, kurių lietuviai kasmet nuperka tūkstančius, – kai kuriuos stimuliatorius, advento kalendorių, žaidimų kortas.
Povilas pastebi, kad vis labiau populiarėja produktai, kurie gali būti pritaikomi ne tik vienam žmogui, bet ir porai.
„Kalbant apie erotinių prekių rinką, labai aiški tendencija, kad produktai vis labiau tolsta nuo senamadiškų vulgarios išvaizdos prekių. Atsiranda išskirtinių prekių ženklų, erotinių prekių kūrėjai laimi dizaino konkursus. Industrijoje labai stipriai jaučiama naujausių technologijų įtaka: virtualios realybės akiniai, nuotoliniu būdu, mobiliomis aplikacijomis valdomos prekės, produktai, reaguojantys į vartotojo kūno signalus, ir daug kitų“, – sako įmonės vadovas.
Į klausimą, ar yra erotinių prekių, kurios lietuviams visiškai nepasiteisino, Povilas atsako, kad ilgą laiką buvo galima pastebėti, jog lietuviai nėra linkę investuoti į brangesnes erotines prekes. Tarkime, populiariausią prekę – vibratorių – galima nusipirkti ir už 10 eurų, ir už 210. Tačiau ir šis požiūris keičiasi, vartotojams pradedant vis labiau suprasti apie produktus, jų savybes ir išskirtinumus.
„Erotiniai žaislai yra labai individualus dalykas, todėl asortimentas toks platus, nes tiesiog neįmanoma turėti produkto, kuris tiktų visiems, pirkėjų poreikiai per daug skirtingi. Daug metų darbuodamiesi jau žinome, kad mūsų produktams parduoti reikia daug daugiau edukacijos bei darbo su klientu, nei prekiaujant kitais produktais, – apie verslo specifiškumą kalba Povilas. – Kartais darbuotojai pajuokauja, kad mūsų fizinės parduotuvės yra tarsi psichologo kabinetas, kur žmonės ateina ne tik nusipirkti daikto, bet ir pasipasakoti, pasitarti, gauti patarimą. Erotinių prekių pardavimo procesas ilgesnis ir sudėtingesnis. Tačiau daugelis klientų, rinkdamiesi erotines prekes, atlieka savo namų darbus, pasidomi prekių skirtumais ir privalumais, tad problemų ir nesklandumų pasitaiko gana retai.“
Erotinės prekės buvo tabu
„Verslą pradėjome 2009 metais, kai erotinės prekės dar buvo tabu. Idėja gimė svarstant, kokios prekės labiausiai tinka elektroninei prekybai, ir erotinės prekės pasirodė tam tobulos: dažnas klientas nedrįsta eiti apsipirkti į fizines parduotuves ir ypač vertina konfidencialumą, o perkant internetu tai užtikrinama. Tad, galima sakyti, verslo pradžiai pirmąjį postūmį davė lietuvių baimė. Be to, Vakarų šalyse erotinės prekės jau daug metų yra normali suaugusiųjų žmonių gyvenimo dalis, ir buvo akivaizdu, kad anksčiau ar vėliau ir pas mus ateis supratimas, jog erotinės prekės gali suteikti ne tik gėdą, bet ir džiaugsmą“, – kaip gimė tokio verslo idėja, prisiminė Povilas.
Įmonės vadovas sako, kad verslas prasidėjo kaip papildoma veikla šalia pagrindinių darbų. Bet vos pajutus, kad yra perspektyvų, darbai buvo mesti ir 100 proc. pasinerta į fantazijos.lt vystymą.
„Yra tekę matyti daugybę pavyzdžių, kai žmonės bando vystyti verslą neatsisakę samdomo darbo. Deja, beveik niekam nepavyksta. Esu tikras, kad norint ką nors pasiekti reikia į tai nerti visomis jėgomis, tik tuomet galima tikėtis sėkmės“, – neabejoja Povilas.
Paklausus, iš kur ėmė lėšų verslui vystyti, vyras sako, kad visą laiką jį vystė tik iš savo resursų, nesinaudojo bankų paskolomis ar investuotojų pinigais. Iš vienos pusės, pasak jo, tai šiek tiek stabdė spartų augimą, iš kitos pusės, užtikrino verslo tvarumą ir ilgaamžiškumą, nes investuojant savo sunkiai uždirbtus pinigus kiekvieną sprendimą dėl verslo augimo, investicijų labai gerai pasveri ir tik tuomet imiesi veiksmų.
Kiekviename žingsnyje susidurdavo su neigiamu nusiteikimu
„Šiuo metu jau daugeliui atrodo, kad mūsų verslas visai smagus ir fainas, o bent dešimt pirmųjų mūsų veiklos metų sunkumų ir išbandymų buvo daugiau nei galimybių ir palaikymo. Žengdami bet kurį žingsnį susidurdavome su neigiamu nusiteikimu, įtariu požiūriu į mūsų veiklą.
Išsinuomoti patalpas parduotuvėms buvo labai sunku, gauti bankinių mokėjimų sąsają – neįmanoma, reklamuoti mus taip pat nelabai kuris medijų kanalas ar žinomas žmogus norėjo. Ilgą laiką susidurdavome su sunkumais, kurie įprastiems verslams atrodytų net neįsivaizduojami. Tačiau būtent tai ir užgrūdino. Kiekvienas išgirstas „ne“ tik dar labiau motyvuoja judėti į priekį, mąstyti kūrybiškai ir neleisti aplinkiniams nulemti mūsų verslo sėkmės.
Tie nuolatiniai iššūkiai bei tikėjimas, kad parduodame produktus, kuriems dar tiesiog neatėjo laikas, labiausiai ir motyvavo nenuleisti rankų bei toliau vystyti verslą“, – užtikrintai sako Povilas.
Šiandien pradėtų greičiau
Į klausimą, kaip kūrė verslą, vyras sako, kad, kaip ir daugelis jaunų verslų, veiklos pradžioje susidūrė su standartiniais sunkumais: „Programavimo darbai vėlavo pusmetį. Neturėjome sandėlio, todėl pirmąją prekių paletę užsisakėme į tuo metu mano nuomojamą kambarį, kur aprašinėdavome produktus, fotografuodavome, ruošdavome siuntas. Verslo pradžioje patys nebuvome dideli parduodamų produktų ekspertai, tai irgi sukėlė papildomų iššūkių ir daug pažinimo džiaugsmo. Mūsų verslo pradžioje elektroninė prekyba Lietuvoje žengė pirmuosius žingsnius, buvo daug problemų su siuntų pristatymu, įmokų surinkimu. Palyginus šiuo metu visa elektroninės komercijos infrastruktūra pažengusi labai toli, ir naujiems verslams pradėti veiklą daug paprasčiau.“
Paklausus, kiek kitaip šiandien kurtų verslą, Povilas sako, kad pradėti stengtųsi kuo greičiau: „Geriau išmėginti verslo modelį su ne visai tobulu, bet bazinius funkcionalumus turinčiu tinklalapiu, nei bandyti sukurti įspūdingą svetainę, kuriai skirta per daug laiko ir pinigų. Klientams svarbiausia – parduodami produktai, o ne įmantrūs elektroninių parduotuvių dizainai ir funkcionalumai. Be to, labai dažnai tik pradėjus paaiškėja, kas iš tiesų svarbu, o kas pirkėjams yra visiškai antraeilis dalykas. Pasibandžius ir pamačius, kad verslo idėja turi perspektyvą, reikėtų gauti kuo daugiau atgalinio ryšio iš esamų klientų ir pagal jų poreikius, pasiūlymus daryti investicijas į svetainės, veiklos procesų tobulinimą.“
5 esminiai patarimai besikuriančiam verslui
Paklausus, kokius pagrindinius patarimus duotų šiandien besikuriančiam el. verslui, Povilas pamini penkis svarbiausius: „Visų pirma, suraskite savo nišoje išskirtinumą. Jeigu darysite tą patį, ką daro rinkoje jau esantys jūsų konkurentai, išsiskirti ir padaryti geriau bus labai sudėtinga. Būkite kitokie.
Antras svarbus dalykas – pradėkite su minimaliomis investicijomis į technologinius sprendimus ir veiklai jau prasidėjus tobulinkite svetainę bei pardavimo procesus. Klauskite esamų pirkėjų nuomonės, – jie turės daug netikėtų įžvalgų.
Trečias – testuokite, testuokite, testuokite. Net ir šiuo metu rinkoje yra 80 proc. elektroninių parduotuvių, kurios turi daugybę kliūčių klientui apsipirkti: nepatogus naršymas, neveikiantys mygtukai, perkrautas atsiskaitymo procesas. Pažiūrėkite į savo el. parduotuvę tėvų ar senelių akimis, – ar jie sugebėtų sklandžiai pas jus apsipirkti?
Ketvirtas patarimas – dažniau sakykite TAIP naujoms idėjoms, keistiems pasiūlymams ir bendradarbiavimams. Labai dažnai tai lemia netikėtai didelius rezultatus.
Ir penktas labai svarbus punktas – rinkodara turi stebinti. Klientai nesėdi ir nelaukia, kada galės apžiūrėti jūsų reklaminį banerį. Dažniausiai jūsų reklamos rūpės tik jums patiems. Jei norite, kad būtų kitaip, kaskart prieš darydami rinkodaros veiksmą paklauskite savęs, ar kas nors pasakys „ohooo“.
Povilas pats aktyviai dalyvauja, kuriant prekių ženklo rinkodarą
„Visą savo komunikaciją kuriame remdamiesi pagrindine idėja – kad erotinės prekės nėra kažkas ypatingo, keisto ar išskirtinio. Tai tiesiog normalūs, įprasti produktai, kurie reikalingi kiekvienam suaugusiam žmogui, tik galbūt ne kiekvienas šitą jau žino. Tad mūsų darbas yra pasirūpinti, kad jie sužinotų. Mūsų klientams sunkiausia žengti pirmąjį žingsnį, pirmą kartą apsipirkti. Apsipirkus bent kartą pakartotiniai pirkimai vyksta daug paprasčiau“, – pastebi Povilas.
Komunikacija ir rinkodaros veiksmai, pasak verslo įkūrėjo, dažniausiai yra tokie, kurių nesitikėtumėte iš erotinių prekių parduotuvės: „Jeigu viešumoje pamatysite reklamą su pusnuoge moterimi ar raumeningu vyru, tai ši reklama greičiausiai nebus mūsų. Mes komunikuojame linksmai, kartais provokuojamai, bet katu draugiškai ir subtiliai.
Bendradarbiaujame su nemažai agentūrų, kurių specializacija – tam tikros nišinės sritys. Tačiau visa pagrindinė rinkodaros strategija, esminiai sprendimai gimsta iš mūsų pačių. Nors išoriniai partneriai gali pasiūlyti daug įdomių idėjų, kitiems veikiančių verslo praktikų, tačiau, tikiu, kad niekas kitas taip neįsigilins ir nepajaus verslo krypties, kaip pats verslo savininkas, tai yra žmogus, kuris tuo gyvena diena iš dienos.
Kadangi mūsų prekės vis dar yra daug kam neatrastos, rinkodara kartu su parduodamais produktais yra du svarbiausi verslo sėkmę užtikrinantys elementai, todėl pats iki šiol esu stipriai įsitraukęs į mūsų rinkodarą ir kaskart iš naujo džiaugiuosi pavykus išsiskirti reklaminiame triukšme, ištransliavus pastebimą žinutę apie mus.“
Prekes reklamuoja nemažai garsių žmonių
Į pastebėjimą, kad reklamuojant dalyvauja nemažai žinomų žmonių, ir paklausus, ar lengvai juos įkalbėti dalyvauti, Povilas sako, kad stengiasi bendradarbiauti tik su tais, kuriems patiems smagu kalbėti apie produktus ir kuriems seksas nėra tabu tema.
„Tikiu, kad nuomonės formuotojų sekėjai labai puikiai jaučia, ar jiems siūlomi produktai yra reklamuojami tik dėl pinigų, ar visgi rekomendacija nuoširdi. Yra daug pigesnių reklamos būdų, jeigu norima tiesiog paskleisti reklaminę žinią, nei nuomonės formuotojų storiai ir postai. Taigi darbuojamės su tais žinomais žmonėmis, su kuriais galime išvystyti ilgalaikį bendradarbiavimą. O vėliau iš tų ilgalaikių draugysčių dažnai gimsta labai netikėti, nestandartiniai projektai ir idėjos.
Žinau, kad komunikacija su žinomais žmonėmis tinklalaidėse, socialiniuose tinkluose labai stipriai prisidėjo prie sekso, erotinių prekių temos normalizavimo ir kompleksų atsikratymo.
Praeityje pačiam tikrai dažnai tekdavo išgirsti replikų ir juokelių dėl vystomos veiklos. Jau daug metų į tai reaguoju tik su didele šypsena. Pastaruoju metu situacija stipriai pasikeitusi ir dabar daug dažniau tenka girdėti gerą žodį apie fantazijos.lt boružėles ar pagyras dėl rinkodaros veiksmų. Smagu, kad vis dažniau mus kviečia į įvairias konferencijas, mokymus, verslo renginius papasakoti, kaip sekasi darbuotis tokioje nestandartinėje, iššūkių kupinoje nišoje. Ir patys ketiname plėsti investicijas į edukacinius projektus, dėti pastangas, kad žodis „seksas“ vis drąsiau būtų tariamas ne tik privačiuose žmonių gyvenimuose, bet ir viešoje erdvėje“, – sako Povilas ir priduria, kad jau ruošia plėtros planus į kaimynines šalis, kur pasirūpins, kad ir ten žmonės nenustotų žaisti.