Pavyzdžiui, kas vienija visiems gerai žinomą dainininkę Nataliją Bunkę ir plaukų stilistą Ąžuolą Misiukevičių? Abu jie – ne tik garsūs nuomonės formuotojai, tačiau ir sėkmingų elektroninių parduotuvių įkūrėjai.
Tad, kaip žinomi žmonės „neria“ į verslo pasaulį bei kodėl nusprendžia reklamuoti savo parduotuvę, o ne užsakovų? Apie tai papasakojo garsūs nuomonės formuotojai, kurie gali pasigirti išties sėkmingai veikiančiomis internetinėmis parduotuvėmis. Ir, žinoma, ką apie šį verslo modelį mano marketingo specialistai bei internetinių parduotuvių partneriai? Apie tai pasakoja sėkmingiausi savo srities specialistai.
Elektroninę parduotuvę įkūrė karantino metu
„Dar iki elektroninės parduotuvės įkūrimo turėjau smulkų verslą – gamindavau gėlių puokštes ir jas parduodavau „Facebook“ socialiniame tinkle, specialiai tam sukurtoje paskyroje. Tai man buvo lyg kūrybinis darbelis, skirtas poilsiui. Vis dėlto, laikui bėgant supratau, kad taip pardavinėti puokštes tapo neprofesionalu. Norėjosi viską perkelti į elektroninę erdvę. Pamenu, net draugai ir pažystami sakydavo, kad turėčiau kurti elektroninę parduotuvę“, – verslo pradžią prisimena N. Bunkė.
Vis tik, elektroninė parduotuvė „gimė“ karantino metu. Būtent tuomet, anot dainininkės, ji nustojo koncertuoti, tad atsirado daug laisvo laiko.
„Kol koncertavau, neturėjau laiko internetinės parduotuvės kūrimui. Juk norėjosi su specialistais viską daryti drauge, sukurti tai, ko noriu būtent aš. Prieš keletą metų, kai parduotuvę kūrėme, būtinai reikėjo ir manęs, mano įžvalgų bei vizijos. Karantino metu atsirado daugiau laiko, tad sukūrėme elektroninę parduotuvę, o ten ir buvo parduodamos mano kurtos gėlių kompozicijos. Taip pat pradėjau prekiauti ir savo prekės ženklo namų dekoro elementais“, – nurodo ji.
N. Bunkė pamena, kad pradžioje jos internetinėje parduotuvėje buvo galima įsigyti vos 20 skirtingų prekių. Šiuo metu šis skaičius išaugęs stulbinančiai ir siekia apie 2500.
Skatina ir kitus nuomonės formuotojus pradėti savo verslą
Dainininkė N. Bunkė įsitikinusi – elektroninės prekybos verslas yra išties pelningas, jei nuomonės formuotojas turi stiprius reklamos kanalus bei nuovoką.
„Vis dėlto, mano pačios socialiniai tinklai tikrai nėra pagrindinis mūsų reklamos kanalas. Su šiuo projektu dirba marketingo bei informacinių technologijų specialistai. Daug žmonių prisideda prie to, kad reklama būtų matoma visur. Stengiamės nuolat tobulėti, diegti naujausias technologijas“, – pasakoja pašnekovė.
Anot jos, būtent diegiamos inovacijos stipriai prisideda prie akivaizdžios elektroninės parduotuvės sėkmės. Žinoma, prireikia ir nemenkų investicijų. Vis tik, N. Bunkė pasidžiaugia, kad visas šis verslas šiuo metu apsieina be jokių paskolų.
„Šis verslas – sudėtingas. Žvelgiant į laikotarpį prieš keletą metų, galiu drąsiai teigti, kad lengva nebuvo. Vis dėlto, buvo tikrai įdomu ir smagu. Viską darėme taip, kaip mums atrodė geriausiai. Darėme sau. Klydome ir iš tų klaidų mokėmės. Visiems nuomonės formuotojams linkiu nebijoti ir pradėti savo verslą. Jei tai jums patinka, jus „veža“, pamatysite, kad kuo toliau, tuo bus lengviau“, – visus svarstančius apie savo internetinę parduotuvę drąsina dainininkė.
Pašnekovė įsitikinusi – tik bandant ir stengiantis vieną dieną bus galima pasidžiaugti stulbinančiais rezultatais bei sėkme.
Pradėti verslą paskatino patys sekėjai
Ąžuolas Misiukevičius – grožio pasaulyje nusipelnęs plaukų stilistas, nuomonės formuotojas „Instagram“ socialiniame tinkle bei sėkmingas verslininkas, įkūręs savo grožio saloną bei internetinę parduotuvę.
Sėkmingo verslo savininkas teigia, kad lietuviai tikrai mėgsta apsipirkinėti elektroninėse parduotuvėse. Tai – labai patogu, neužtrunka daug laiko. Taip pat, anot jo, ir koronaviruso pandemija turėjo didelę įtaką internetinių parduotuvių populiarumo bumui.
„Elektroninės parduotuvės žmonėms tapo puikia galimybe įsigyti norimas prekes čia ir dabar. Juk patogumas šiuolaikiniam žmogui – labai svarbus. Nereikia niekur važiuoti, norimos prekės ieškoti. Ji kiekvienam žmogui gali būti pristatyta į patogioje lokacijoje esantį paštomatą ar net namus“, – nurodo jis.
Džiaugiasi galėdamas pasiūlyti produktus, apie kuriuos tikrai išmano
Ą. Misiukevičius teigia, kad įkurti savo elektroninę parduotuvę yra nemenkas iššūkis, pareikalaujantis išties daug darbo. Vis tik, jis pabrėžia, kad jo parduotuvė buvo įkurta pasitelkus visą darbinę patirtį dirbant plaukų stilistu. Tad ir priemonės, kurias jis siūlo, išties profesionalios.
„Šiam verslui reikia skirti daug laiko. Nemanau, kad daug nuomonės formuotojų šiuo metu turi elektronines parduotuves. Tokių mažuma. Juk reikia tiek noro, ryžto, pasiruošimo“, – sako plaukų stilistas.
Vis dėlto, jis nurodo, kad geriausia jo parduotuvės reklama – jis pats. Būtent socialiniuose tinkluose Ą. Misiukevičius labai daug pasakoja apie galimus įsigyti produktus, juos rodo, atsako į sekėjų klausimus. Tad bendravimas su sekėjų auditorija ir tampa natūraliai besigaunančia reklama elektroninei parduotuvei. Taip pat, anot jo, puikai tebeveikia reklama „iš lūpų į lūpas“. Juk patenkinti klientai savo teigiama patirtimi mielai pasidalina ir su draugais.
Populiarumui įtakos turėjo pandemija
Marketingo specialistė, „Instagram“ socialinio tinklo paskyros „Nekenčiu marketingo“ kūrėja Miglė Užkurėlė sako, kad ne be priežasties šiuo metu tokios populiarios nuomonės formuotojų internetinės parduotuvės. Tam, anot jos, įtakos turėjo ir patys vis labiau populiarėjantys nuomonės formuotojai.
Nuomonės formuotojų įtaka internete, atpažįstamumas bei žinomumas davė didelį postūmį jiems kurti savo verslą bei generuoti pajamas ne tik iš reklamos užsakymų.
Svarbu kuriamas pasitikėjimas prekės ženklu
M. Užkurėlė įsitikinusi, kad siekiant ilgalaikio kiekvienos elektroninės parduotuvės populiarumo, reikia labai daug įdirbio, kuris turi būti daromas nuolat.
„Jei elektroninė parduotuvė buvo reklamuojama tik per įrašus ar istorijas, normalu, kad vėliau, neatliekant jokių veiksmų ir nustojus dirbti su socialiniais tinklais, pardavimai galėtų ir dingti. Tam, kad pardavimai vyktų, neužteks tik gero produkto. Svarbu galvoti ir apie kuriamą pasitikėjimą tiek prekės ženklu, tiek produktais. Tik tokiu būtu klientai norės vėl ir vėl užsukti į el. parduotuvę“, – teigia pašnekovė.
Marketingo specialistė pabrėžia, kad pardavimų kanalai nebūtinai yra tik „Facebook“ ar „Instagram“ socialiniai tinklai. Ji įsitikinusi – vartotojams reikia ne tik reklamų, bet ir kokybiško turinio, kuris paskatintų pirkti.
Dideliems pardavimams įtakos turi ir nuomonės formuotojo asmenybė
Kartais gali pasirodyti, kad pagrindinė nuomonės formuotojų internetinių parduotuvių reklama – jie patys ir jų kasdien keliama informacija asmeniniuose socialiniuose tinkluose. Vis dėlto, M. Užkurėlė nurodo, kad labai daug nuomonės formuotojų taip pat naudojasi ir mokama reklama.
„Tai tik įrodo, kad ir jiems tenka galvoti apie tai, kaip pasiekti tą auditoriją, kuri šiuo metu dar nėra jų sekėjai. Tačiau didelę dalį tokių el. parduotuvių sėkmės lemia pats prekės ženklas, o kitaip sakant – pats nuomonės formuotojas. Auditorija jį seka dėl jo asmenybės, su juo susigyvena, tad ir pasitikėti juo tampa lengviau. O kai žmonės pasitiki – jie perka“, – sako pašnekovė.
Vis dėlto, ji pabrėžia ir tai, kad neužtenka turėti didelės auditorijos socialiniuose tinkluose. Anot specialistės, mokėjimas parduoti – ta sudedamoji dalis, kuri yra labai svarbi.
„Tikrai esu mačiusi atvejų, kuomet turėdami nors ir dideles auditorijas, nuomonės formuotojai neparduoda, ir, atvirkščiai, net ir neturint tokios didelės auditorijos, tačiau mokėdami parduoti, generuoja puikius rezultatus“, – darbine patirtimi dalinasi specialistė.
Ji pamini ir tai, kad itin svarbu, kas yra parduodama bei kaip tai daroma. Anot jos, nereikėtų „statyti“ viso verslo vien reklamomis asmeniniuose socialiniuose tinkluose.
„Siūlyčiau pagalvoti apie tvaresnį ir platesnį verslo modelį, kuris apimtų ne tik socialinius tinklus, bet ir reklamą, įvaizdžio gerinimą, produktų asortimentą bei aptarnavimą“, – pataria M. Užkurėlė.
Apsipirkinėjimas elektroninėse parduotuvės sparčiai populiarėja
Lietuvos pašto Klientų patirčių valdymo departamento vadovė Deimantė Žebrauskaitė teigia, kad elektroninės prekybos apimtys Lietuvoje auga nuolat. Taip pat, anot jos, nemaža gyventojų dalis turi savo mylimiausias internetines parduotuves, į kurias reguliariai sugrįžta dėl vienokių ar kitokių priežasčių. Populiarios tiek drabužių, tiek maisto produktų ar dovanų internetinės parduotuvės. Žmonės mielai apsipirkinėja ir vaikiškų prekių ar kosmetikos produktų elektroninėse parduotuvėse.
„Na, o priežasčių, kodėl yra nuolat apsiperkama vienoje ar kitoje elektroninėje parduotuvėje, gali būti ne viena. Pavyzdžiui, klientams patinka malonus aptarnavimas, pats parduotuvės tinklapis yra itin patogus, jie vis perka dėl siūlomo plataus prekių asortimento, greito pristatymo ar patogaus prekių grąžinimo. Taip pat gali būti svarbus tvarumas bei parduotuvės socialinė atsakomybė“, – nurodo D. Žebrauskaitė.
Ji teigia, kad „LP EXPRESS“ yra kasdienis tokių parduotuvių partneris. Tad, pašnekovė nė neabejoja – verslai deda didžiules pastangas siekdami užtikrinti aukščiausią aptarnavimo kokybę.
Pirmą kartą šalyje – mylimiausios elektroninės parduotuvės rinkimai
„Kalbant bendrai apie elektroninės prekybos tendencijas tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse, matyti, kad apsipirkimai internetinėse parduotuvėse stabiliai auga. Vis tik, šis augimas yra gerokai sulėtėjęs, lyginant su pandeminiu laikotarpiu. Jo metu egzistavę ribojimai, apsunkinę fizinės prekybos būdus, visuomenę privertė išbandyti el. parduotuves. Jeigu 2019 metais Lietuvoje bent kartą el. parduotuvėse apsipirko 48 proc. gyventojų, tai 2022 metais šis rodiklis siekė jau 60 proc.“, – pasakoja pašnekovė.
Ji nurodo, kad pasibaigus karantinui, 2022 metais, elektroninės komercijos augimas sulėtėjo, bet išliko nuoseklus. Reguliarus apsipirkimas internete tapo norma didelei daliai pirkėjų tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje.
„Tai susiję su šios paslaugos patogumu – galimybe išsirinkti bet kurią norimą prekę neišeinant iš namų ir ją atsisiųsti iš bet kur, net iš kito pasaulio krašto“, – teigia Lietuvos pašto atstovė.
Specialistė pamini ir tai, kad pirkėjai elektronines parduotuves Lietuvoje dažnai renkasi ir dėl greičio. Daugiau nei 97 proc. siuntų gavėjus pasiekia jau kitą darbo dieną.