„Dar prieš 7 metus dirbau pas tėtį marketingo skyriuje ir man puikiai sekėsi, bet vis kirbėjo mintis kurti kažką savo. Tuo metu mama, kuriai priklausė elektroninė parduotuvė „biovaistine.lt“ atspindėjo klinikoje esančios vaistinės pavadinimą. O mane visada traukė e- komercija, nes Londone studijavau būtent šiuo dalyku susijusias studijas. Baigiamąjį darbą rašiau apie influencerius, kai Lietuvoje dar tokios sąvokos mes nelinksniavome. Paklausiau mamos, ar galiu paeksperimentuoti su tuo ką išmokau su šia el. parduotuve“, – šypsosi pasakodama Karolina.
Ji sako, kad visiškai natūralu, kad niekas nesigauna savaime: „Visur reikia įdėti darbo ir pastangų. Taip ir gavosi su el. vaistine. Man buvo įdomu ir natūraliai pradėjau prie to dirbti. Jau bedirbant vis kilo naujų idėjų, ką dar galima padaryti, kol vieną dieną pamačiau, kad ši papildoma veikla man atneša daugiau pajamų nei darbas tėčio įmonėje. Svarbiausias taškas buvo tada, kuomet pajaučiau, jeigu galėčiau skirti daugiau savo laiko, tuomet galėčiau dar didesnių rezultatų pasiekti. Tad čia ir buvo pradžia, kai nusprendžiau palikti tėčio įmonę ir fokusuotis į šią veiklą iš kurios išsivystė dabartinis verslas – el.parduotuvė „Newcrush“ - platforma grožio specialistams „Tik profesionalams“ bei distribucinis verslas, o galiausiai ir pradėjome kurti savo nuosavus prekės ženklus „AimX“ ir „Glofix“.“.
Baiminosi tėvų reakcijos kurti savo verslą
Į klausimą, kokia buvo pati verslo pradžia, Karolina atsako, kad sunkiausia buvo sukaupti drąsą ir pranešti tėčiui ir tik dirbantys šeimos versle tai gali suprasti: „Mes jaučiame dėkingumą ir didžiulę atsakomybę. Nuoširdžiai bijojau tai padaryti, nes bijojau reakcijos.
Labai baiminausi, kad tėtis tikėsis, jog liksiu ir kažkada vadovausiu jo sukurtam verslui, tad buvau prisigalvojusi visko ir nežinojau, kokios reakcijos tikėtis. Bet tėtis nuo pat pradžių labai teigiamai sureagavo ir palaikė šį mano sprendimą. Su mama turiu labai artimą santykį ir šiltą ryšį, tad su ja gan anksti pradėjau dalintis savo ambicijomis ir jos nenustebinau. Mama visada mane palaikė. Ji buvo ta, kuri padrąsino žengti žingsnį. Nežinau dėl ko, bet kažkodėl ji manimi patikėjo ir esu jai už tai dėkinga. Ji man davė tuo metu taip trukusio pasitikėjimo ir užtikrintumo. Su jais ir dabar pasitariu. Tik pasikeitė tai, kad dabar jau kai aš turiu patirties – ir tėvai klausia patarimo, lygiai taip pat su manimi tariasi dėl savo verslų. Esame tikra verslininkų šeima, prie mūsų pietų stalo dažnai aptariamos verslo idėjos ar iššūkiai ir mums visiems tai labai patinka.
Tad gavusi visokeriopą tiek tėčio, tiek mamos palaikymą buvau be proto laiminga turėdama šansą pabandyti daryti tai, ką noriu. Todėl man pradžia buvo tokia – su daug juodo darbo, bemiegių naktų, savaitgalių, tačiau su be proto didele meile tam, ką darau“.
Verslo pradžia iki dabar – vienas nuostabiausių etapų, sustabdė panikos ataka
Karolina sako, kad verslo pradžia iki dabar jai yra vienas iš nuostabiausių etapų versle: „Tuo metu, kai iš tiesų daug nežinai ir darai daug ką iš širdies, visada buvo ir bus mano mylimiausias etapas. Aišku, viskas turi kainą ir sunkiausias momentas buvo, kuris mane pristabdė, buvo panikos ataka. Tiesiog persidirbau ir supratau, kad viskas turi savo atoveiksmį. Pradžioje galvojau, kad galiu dirbti nestabdydama, tačiau mano atveju tai nebuvo tvarus pasirinkimas.
Be atakos, buvo didelis iššūkis įveikti video filmavimo baimę, tačiau žinojau, kad tuo metu UCG turinys buvo tik įsibėgėjęs ir norint nemokamai pasireklamuoti produktus, apžvalgos bus geriausias būdas. Tačiau prireikė nemažai drąsos perlipti per save. O dabar – tik duokit man pakalbėt prieš kamerą (juokiasi, aut. pastaba)“.
Karolina prisimena, kad sunkiausia pradžioje visada yra tai, kad daug ko nežinai, ir tuomet ji tiesiog pasinėrė į knygas ir „Youtube“ kanalą: „Mano kiekviena diena prasidėdavo ir baigdavosi mokymais apie e-komerciją, verslą, marketingą. Taip pat labai vertinu savo verslininkus tėvus, ir su jais pasitardavau, klausdavau patarimų, pasiteisinusių praktikų. Gerąsias iniciatyvas tęstadavau ir vėl ieškojau naujų būdų. Pradžioje nebuvo didelių investicijų – viską dariau minimaliais kaštais, o gautas pajamas investuodavau į pasiteisinusias sritis. Taip po truputį ir užaugome. Drastiškų investicijų nebuvo. Viską dariau gan atsargiai – investuodavau po truputį – jei pasiteisindavo – investuodavau dar, kad patobulinti, pagerinti. Dabar jau galime daugiau eksperimentuoti ir plėstis“.
Kokybė ir efektyvumas
Į klausimą, kaip atsirinkinėjo prekes, Karolina atsako, kad nuo pat pradžių turėjo labai aiškią viziją dėl prekių – kokie maisto papildai ir kosmetika turi būti. Niekada nenorėjusi pardavinėti kažko tik tam, kad parduoti, to, kas nekokybiška ar neefektyvu.
„Man norisi, kad mūsų klientai gavę mūsų prekes sakytų wow. Juk net mūsų pavadinimas „New crush“, išvertus iš anglų kalbos reiškia – nauja simpatija. Norėjau, kad kiekviena mano parduodama prekė, patekusi klientui į rankas, taptų naujoji jo simpatija ir klientas galvotų, kad štai koks geras produktas ir nebegali be jo gyventi. Tai tuo pačiu ir labai aiški vertybė, kuri iki šiol padeda mano komandai suprasti, kokių prekių ieškoti, ir kokių mes tikrai niekada neįsivesime į savo asortimentą. Atsirenkame tik itin kokybiškus tiek maisto papildus, tiek kosmetiką. Produktų efektyvumas turi būti patvirtintas klinikiniais tyrimais, jie turi būti efektyvūs ir kokybiški ingredientai, jų tarpusavio sąveikavimas duoti geresnį efektą juos naudojant.
O pagal visas šias savybes tinkamus produktus atsirinkti mums padeda kita mūsų verslo dalis – tiek mamos klinikoje dirbantys gydytojai ir vaistininkai, tiek grožio profesionalai su kuriais dirbame. Šios veiklos sritys puikiai viena kitą papildo, nes iš kosmetologių sužinome apie tai, kokios odos problemos aktualios, su kokiais ingredientais kosmetikos priemonių ieško klientės, kurios geriausiai veikia, tad visos šios gydytojų ir grožio specialistų žinios ir padeda suformuoti itin aukštos kokybės asortimentą“, – sako ji.
Milijonas klaidų
Į klausimą, kokių klaidų padarė, Karolina juokiasi, kad tų klaidų koks milijonas buvo ir jas tebedaro ir iki šiol.
„Ką svarbiausia išmokti pačioje pradžioje, tai žinoti, kad klaidos niekada nesibaigs, tik jos bus didesnės ir skaudesnės ateityje. Bet norint turėti vis augantį verslą turi norėti didesnių problemų. Svarbiausias dalykas ką mes vėliau „instaliavome“, tai metodologija, kai klaida įvyksta – mes ją sprendžiam, analizuojam kodėl ji įvyko. Tuomet sukuriame procesą, kad ji nebepasikartotų. Taip pat komandoje reikalingi žmonės, kurie nebijotų klaidų ir būtų orientuoti į sprendimų ieškojimą“, – kalba apie, tai kas pasiteisina Karolina.
Reklamose – garsiausi šalies influenceriai
„Prieš 5 metus mes buvome vieni pirmųjų pradėję dirbti su nuomonės formuotojų marketingu. Tuomet tai nebuvo taip populiaru, kaip dabar. Londone studijavau marketingą, ir studijų programoje buvo ši sritis, tad įgytas žinias pritaikiau praktiškai. Mes vieni pirmųjų pasirašėme sutartis su influenceriais – tuomet tai irgi nebuvo dažna praktika. Bendradarbiaujant su jais ir tada ir šiandien.
Taikome vieną paprastą taisyklę – garsūs žmonės reklamuoja tik tuos mūsų produktus, kurie jiems iš tikrųjų tinka ir patinka ir jie tuos produktus naudoja nuolat. Nenorime dirbtinio brukalo. Norime sukurti bendruomenę, kuri dalintųsi nuoširdžiomis rekomendacijomis ir tai padėtų kitiems išsirinkti sau tinkamas prekes. Tai yra sėkmės garantas. Tokiu būdu užsimezgė nuoširdžios ir gražios draugystės, influencerio sekėjai mato, kad jis reklamuoja ne kas papuola, ne vis naują mūsų asortimento produktą, už kurio reklamą jam sumokėjo, o tiesiog nuoširdžiai dalinasi tuo, ką nuolat naudoja“, – pasakoja Karolina ir pateikia pavyzdį.
Modelis, puikiai žinoma moteris ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje Deimantė Kazėnaitė jau 2 metus naudoja „Three Warriors“ savaiminį įdegį ir antri metai geria „TRX2“ maisto papildus plaukams. Tokia reklama išties veikia, nes ji jau nėra reklama.
Naujausias trendas – ilgaamžiškumo išlaikymas, korėjiečių kosmetika
Paklausus, kokie naujausi šiandien dienos trendai, Karolina šypsosi, kad tų trendų tiek daug ir jie taip keičiasi, kad aklai vien tik jais nesivadovauja: „Liekame ištikimi patys sau – svarbiausia kokybė, efektyvumas, ir tai svarbiau už visus trendus. Kokie trendai mums labai prigijo, tai korėjietiška kosmetika. Bet šis trendas filosofiškai mums tiko, nes korėjietiška kosmetika orientuota į odos problemų ilgalaikį sprendimą. Tai atspindi mūsų pačių sukurtos ir klinikiniais tyrimais patvirtintos kaukės „Aimx“, kurios jau dabar užkariauja ne tik Lietuvos, tačiau ir užsienio klientų širdis.
Naujausias trendas yra ilgaamžiškumo išlaikymas, kas yra tai tarsi naujas požiūris į jaunystę. Ne tą paviršutinišką išorinę jaunystę, bet visa filosofija kaip išlikti jaunatviškam, užtikrinti gyvenimo kokybę, kad išliktum darbingas, energingas ir sveikas – tai vėlgi labai tinka daugumai mūsų turimų maisto papildų. Ypatingai mūsų pačių sukurtam prekeiniam vardui orientuotam į moterų sveikatą „Glofix“ ir ilgaamžiškumo papildą „Skin Boost“. Mes tuos papildus atsirinkome į asortimentą arba sukūrėme juos dėl tų pačių priežasčių, nors tokio ilgaamžiškumo trendo net nebuvo. Tai būna ir taip, kad kartais trendai ateina po to, o prekės jau senai mūsų asortimente“.
Į klausimą, ar yra prekių, kurios visiškai nepasiteisino, Karolina sako, kad kaip ir klaidų, taip ir prekių buvo daug nepasiteisinusių, sunku būtų ir išskirti kažką konkretaus: „Kadangi turime griežtą atrankos procesą, didelių nuopolių išvengiame. Tačiau tikrai yra nepasiteisinusių prekinių ženklų. Mes duodame jiems laiko įsivažiuoti ir jeigu per tam tikrą laiką neperka, pašaliname juos iš asortimento. Tiesiog stengiamės startuoti su nedideliu asortimentu kažkokio naujo prekės ženklo, ir jei pasiteisina tik tada jį plečiame“.
Kiekvienas nepatenkintas klientas yra didžiulė galimybė
Dažnai, ypač verslo pradžioje, Karolina sako pastebinti, jog žmonės per daug emociškai reaguoja į nepatenkintus klientus. Tai, pasak jos, dažnai yra todėl, kad mūsų verslai yra tarsi mūsų „vaikai“ ir ne duok Dieve kažkas kažką blogo pasakys. Tačiau ji gali labai drąsiai pasakyti, kad kiekvienas nepatenkintas klientas yra didžiulė galimybė.
Pirmiausiai dėl to, kad jeigu įsigilintumėte į tai ką klientas sako, tai dažniausiai tikrai kažkur jie yra teisūs ir reiktų ne tik šią situaciją išspręsti, bet ir pagalvoti, kaip pagerinti šio ar kito kliento patirtį ateityje.
Antra – tai galimybė paversti nepatenkintą klientą fanu. „Aš net savo komandai sakau, kad jei yra koks piktas klientas, siųskite jį man, aš pati atsakysiu. Per tiek metų išmokau visiškai išjungti emocijas ir patikinti klientą, kad mums juo nuomonė svarbi, mes atsižvelgiame ir norime taikiai išspręsti situaciją.
Man patinka spręsti problemas, ir visų pirma kiekvienam tokiam klientui galima padėkoti, kad jis parašė, nes, kaip minėjau, bent dalis tiesos visada būna. Parodžius kad jį išgirdome išsisprendžia pusė problemų, o kita pusė priklauso nuo situacijos, bet sprendimų visuomet ieškome“, – patikina Karolina.
Vienos didžiausių investicijų produkto kūrime – klinikiniai tyrimai
„Turime daug įdomios statistikos apie sveikatą, maisto papildus, tik dirbame tokioje sudėtingoje sferoje, kad ne visada galime pasidalinti įdomia statistika. Maisto papildų reguliacijos ir reklamos reikalavimai labai griežti, yra oficialiai patvirtinti sveikatinimo teiginiai kuriuos galima naudoti, o visa kita informacija negali būti skleidžiama. Taip pat ši sritis reikalauja labai daug žinių ir supratimo kaip informatyviai klientui pateikti informaciją nepažeidžiant įstatymų“ – atsako į klausimą apie daromus tyrimus Karolina.
Savo kuriamiems produktams jie atlieka klinikinius tyrimus – tai vienos didžiausių investicijų produkto kūrime, jiems tai labai svarbu. Kadangi kelia itin aukštus reikalavimus produktų kokybei, nori turėti klinikinius įrodymus. Itin didžiuojasi savo sukurtų „AimX“ lakštinių veido kaukių klinikinių tyrimų rezultatais – pavyzdžiui, „Hydrate me“ kaukė pagerina odos drėgmės lygį net 106 proc. vos per 4 savaites, naudojant kaukę kartą per savaitę.
Taip pat vykdo nuolatines klientų apklausas, kurios klausia visko – nuo aptarnavimo ar prekių kokybės iki pirkimo įpročių, kaip sekėsi apsipirkti el parduotuvėje: ar randa prekes, kategorijas ir panašiai. Karolinos patarimas – jei norite sėkmingo verslo, paklauskite savo klientų, kas jiems patinka, kas jiems nepatinka ir žinosite, ką reikia daryti.
Versle nėra stebuklingos magijos ir esminiai patarimai
Karolina sako, kad nėra vienos magiškos piliulės kaip sukurti sėkmingą verslą. Visur reikės daug dirbti, mokytis, klysti, parklupti, vėl stotis, džiaugtis, liūdėti. Tačiau ji labai tiki tuo pasakymu, kad „pralaimi tik tada, kai pasiduodi – o iki tol tik pirmyn (šypsosi, aut. pastaba) ir dalinasi pagrindiniais patarimais:
Nepasakyti „ne“ už kitą žmogų. Ji niekada nebijojo rašyti žmonėms, kurie turi daugiau patirties ir iki dabar tai daro vien dėl baimės, kad jie pasakys „ne“: „Esu turėjusi ne vieną net nemokamą konsultaciją su didžiulių verslų savininkais. Kartais užtenka „drąsos“ paklausti. Šis patarimas liečia ir klientus ir kitas situacijas kur dažnai prisigalvojame „ o jeigu nepatiks, o jeigu nepirks“, „o jeigu pirks,o jeigu patiks?““
Vienas svarbiausių dalykų yra žingeidumas. Tai reiškia nesustoti ieškoti informacijos, kad kuo greičiau turėtumei arsenalą dalykų, kuriuos gali pabandyti. Nežinojimas nėra negerai. Šiais laikais yra be proto daug nemokamos informacijos.
Neklausyti patarimų iš žmonių, kurie toje sferoje pasiekia mažiau nei jūs arba išvis ten nedirba. Pradžioje būna labai daug patarėjų, tačiau visada reikia įsivertinti, kieno patarimai vertingi, o už kieno patarimus reiktų padėkoti, tačiau nieko daugiau su jais nedaryti.
Neskirti be proto daug dėmesio detalėms, kurios vėliau gali būti lengvai pakeičiamos, kaip, pavyzdžiui, logotipo dizainas. Susifokusuoti ir verslo veiksnius, tai yra kaip gauti kuo daugiau klientų ir padaryti taip, kad jie sugrįžtų.
Paklausus, kokie artimiausi jos planai, Karolina atsako, kad toliau augina privačių prestižinių ženklų krepšelį, tiek SKU skaičiumi „Aimx“ ir „Glofix“ tiek paleis į pasaulį naujus prekinius ženklus, kuriuos šiuo metu kuria. Taip pat vykdome klinikinį tyrimą su „Glofix Skin Boost“ maisto papildu. Dirba ir su eksportu – siekia, jog apie Lietuvoje kurtus produktus sužinotų visas pasaulis. Tikprofesionalams.lt vysto pasaulinio lygio prekinius ženklus tokius kaip „Dermapen“, „Label.M“ ir plečia profesionalių klientų ratą.