Elektroninės prekybos mastai auga

„Lietuvos pašto“ strateginio koordinavimo ir duomenų analitikos grupės vadovė Dovilė Koncienė pastebi, kad elektroninė prekyba šalyje stabiliai auga. Penki pirmieji šių metų duomenys rodo, kad e-komercijos sektorius auga apie 7 proc. Tai, kaip sako ji, lemia kelios priežastys. Viena jų – antrinio daiktų panaudojimo rinka, populiarėjanti šiuolaikinių vartotojų gretose.

„Prognozuojama, kad šis sektorius, būtent antrinio panaudojimo, per platformas per kelerius metus išaugs iki 320 mlrd. pasauliniu mastu ir sparčiausiai augs būtent Rytų Europos rinka. Tai visiškai natūralu – turime tokius prekės ženklus, orientuotus būtent į prekybą tarp žmonių, kaip „Vinted“, „Ovoko“, arba lietuviams geriau žinoma kaip rrr.lt – automobilių prekių ir detalių prekybos platforma, taip pat kaimynai lenkai turi įvairių prekės ženklų“, – sako ji ir priduria, kad vartotojus šiomis platformomis skatina naudotis ne tik tvarumo aspektas, bet ir paprastumas, taip pat galimybė naudotis paštomatais, juose įsigyti netgi siuntos pakuotes. Kitaip tariant – kliento patirtis darosi paprastesnė ir malonesnė.

Elektroninė parduotuvė

Pasak Mylimiausios Lietuvos interneto parduotuvės rinkimų 2024 komisijos nario Giedriaus Juozapavičiaus, šiuolaikinės technologijos ir klientų siekis apsipirkti kuo paprasčiau ir greičiau įgalina verslą kurti naujus sprendimus, tačiau tai tampa ir savotišku iššūkiu ir konkurenciniu aspektu.

„[...] Dirbtinis intelektas, iš to ateinantys nauji įrenginiai – atpažinimas arba pateikimas paslaugos balsu, virtualūs pasimatavimai kad ir tų pačių produktų, daugybė naujovių, kurios anksčiau atrodė mums nerealios arba kažkur toli – ateina į elektroninį verslą ir čia toks vėlgi pirmumo efektas [atsiranda, aut. past.] arba norėjimas išsiskirti, kliento kelionę palengvinti, kad tas procesas būtų trumpesnis, įdomesnis, greiteisnis, saugesnis ir patikimesnis. Tai yra beprotiškai svarbu. Ir čia verslai turi gerų ir įdomių iššūkių“, – priduria jis.

Mylimiausios Lietuvos interneto parduotuvės rinkimų 2024 komisijos narys Giedrius Juozapavičius

Ir dar viena varomoji jėga, skatinanti vartotojus apsipirkti e-komercijos platformose ir auginanti elektroninės prekybos apimtis, yra tarptautinė prekyba.

„Žmonės ieško arba geresnių kainų, arba didesnės įvairovės, ir vis drąsiau ieško to nebūtinai lietuviškose parduotuvėse. Prie to paties, ir mūsų kaimynai, dažniausiai Europos pirkėjai, vis drąsiau atranda ir lietuviškas e-parduotuves. Manome, kad ateityje šios dvi dedamosios, t. y. platformos, įgalinančios prekybą, ir tarptautinių vandenų naršymas, tikrai padės e-komercijai ir toliau augti“, – svarsto D. Koncienė.

Siekia e-komercijos verslus apdovanoti

Kad be elektroninės prekybos kasdienybė darosi vis mažiau įsivaizduojama, jau neabejojama. Tačiau, kaip pastebi D. Koncienė, norisi verslui už tai atsidėkoti.

„Kadangi dirbame kasdien su e-komercijos verslais, padedame užtikrinti laimingus jų klientus, pristatydami siuntas, suprantame, kiek daug pastangų įdeda e-komercijos verslai. Todėl norime suteikti galimybę vartotojams, klientams padėkoti ir išreikšti savo padėką tiems mylimiausiems savo favoritams. Tai kadangi praėjusiais metais tikrai sėkmingai startavo projektas, daugiau negu 1000 nominacijų, apie 150 tūkst. balsų pavyko surinkti ir įsitraukimas buvo gana didelis, manome, kad šią tradiciją reikia kurti ir tęsti rinkimus toliau“, – pasakoja ji.

„Lietuvos pašto“ strateginio koordinavimo ir duomenų analitikos grupės vadovė Dovilė Koncienė

Šiuo metu konkursas yra nominacijų etape – visi norintys gali užsukti į post.lt internetinį puslapį ir čia iki rugpjūčio 5 dienos nominuoti savo mėgstamą elektroninę parduotuvę. Konkurso rengėjai, surinkę visą nominacijų sąrašą, išrinks top 10 įmonių trijose kategorijose – bus išskiriamas mažas, vidutinis ir stambus verslas: „Ir tuomet jau turėsime etapą, kai vėl paleisime balsavimą ir lauksime visuomenės balso.“

Laimėtojai bus skelbiami rugsėjo 19 dieną, didžiausiame Baltijos e-komercijos renginyje „Ecomexpo’24“, kur bus išrinkti trys mylimiausi parduotuvių ženklai.

„Bet turime ir kitą etapą, kai ne klientai nominuoja, bet verslai patys gali teikti savo paraiškas ir tam turime penkias kategorijas“, – pasakoja D. Koncienė.

„Čia labai svarbu, kad verslai nebijotų save įgalinti pateikti tą paraišką, nes viskas priklauso nuo jų pačių. Jeigu neužpildysi paraiškos, tai nelabai galėsi dalyvauti tame konkurse. Ir čia, kaip Dovilė minėjo, turėsime penkias nominacijas, kurias rinks komisija – daugybė elektroninės prekybos ekspertų, marketingo ir verslo specialistų. Turėsime tarptautinės meilės nominaciją, tvariausios pakuotės ir kūrybiškumo pradžios. Tai iš principo yra trys nominacijos, kurios buvo ir pernai metais.

Ir šiemet komisija nusprendė, atliepiant naują pokytį ir tendenciją, apie ką ir Dovilė minėjo, kad būtų labai logiška atsižvelgti ir į tą platformiškumą – prekybą per platformas. Todėl išrinksime platformų čempioną – tuos verslus, kurie keliauja iš Lietuvos ir prekiauja per didžiąsias platformas pasaulyje, ir tarptautinį debiutą – kaip sekasi lietuviškiems verslams išnešti lietuvišką produktą į užsienio rinkas. [Bus apdovanoti, aut. past.] tie, kurie jau per metus gebėjo tą procesą padaryti ir turi pasiekę rezultatą, kurį galima pamatuoti, nes čia, ko gero, komisijai esminis momentas yra pamatuoti ir atsižvelgti į rezultatą, kad būtų pokytis ir kad būtų kiekvienas kriterijus, kuris tose nominacijose svarbus, atlieptas“, – priduria G. Juozapavičius.

Šaltinis
Temos
Specialusis projektas „Mano verslas internete“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją