Gyventojų balsai lėmė, kad antrus metus iš eilės ant nugalėtojų pakylos žengia praėjusių metų nugalėtojai: didžiųjų el. parduotuvių kategorijoje daugiausiai simpatijų sulaukė „Varle.lt“, vidutinio dydžio kategorijoje nenurungiama buvo el. parduotuvė „Fantazijos.lt“, o „Kopikta.lt“ išrinkta kaip mylimiausia mažoji parduotuvė.

Toks balsų pasiskirstymas, pasak rinkimų organizatorių Lietuvos pašto, yra dar vienas įrodymas, kokia svarbi bet kuriame versle yra lojalumą ir pasitikėjimą kurianti paslaugų kokybės visuma: platus asortimentas ir malonus aptarnavimas, greitas pristatymas ir patogus grąžinimas, tvarumas ir įmonės rodoma socialinė atsakomybė.

Varle.lt“ įkūrėjas Marius verslą pradėjo krizės metu praradęs darbą

Verslininkas Marius Butauskas sako, kad svarbiausia internetinėje prekyboje – sekti konkurencinę aplinką ir suteikti klientams tai, ko jiems labiausiai reikia už prieinamą kainą.

„Idėja sukurti „Varle.lt“ gimė 2009 metais, per ekonominę krizę, kai netekau darbo ir buvo sunku rasti naują. Turėdamas daug prekiavimo patirties kompiuterine technika mažmeninės prekybos parduotuvėse ir matydamas, kad internetinė prekyba pradeda populiarėti, nusprendžiau sujungti šias dvi sritis į vieną. Tai buvo nauja ir rizikinga koncepcija, bet mes labai tikėjome, kad galime pasiūlyti platų asortimentą, žemas kainas, o kartu – įprastinę parduotuvės patirtį. Per 15 metų žmonių poreikiai labai pasikeitė. Iš pradžių lietuviai buvo atsargūs dėl pirkimų internetu, tačiau laikui bėgant tapo labiau pasitikintys ir ieškantys patogumo bei greičio“, – pastebi Marius.

„Varlė.lt“ įkūrėjas ir vadovas Marius Butauskas: Internetinės prekybos ateitis yra labai perspektyvi

Verslininkas sako, kad norėdami pritraukti klientus, siūlė žemas kainas, nemokamą lizingą, įvairias naujoves, pavyzdžiui, 2009 m. pristatė galimybę atsiskaityti už prekes, kai jas gauni – parduotuvėje ar sumokant kurjeriui. Vieni iš pirmųjų pradėjo pirkimą internetu reklamuoti per televiziją. Augant verslui, atidarė daug naujų parduotuvių skirtinguose Lietuvos miestuose. Šiuo metu jų yra 18 parduotuvių. Per pandemiją, kai prekyba internetu išaugo, investavo į procesų automatizaciją, įskaitant sandėlius ir buhalteriją, ir tiekimą, ir klientų aptarnavimą. Vėliau investavo ir į dirbtinį intelektą, kuris dabar padeda aprašyti prekes ir aptarnauti klientus. Taip pat su „Marketplace“ koncepcija stipriai išplėtė prekių asortimentą ir sumažino kainas.

Į klausimą, kaip vertina dabartinę internetinės prekybos konkurencinę aplinką Lietuvoje, Marius atsako, kad dabartinė internetinės prekybos konkurencinė aplinka Lietuvoje yra labai intensyvi. Rinka auga, atsiranda vis daugiau konkurentų, todėl svarbu nuolat atsinaujinti ir pasiūlyti kažką unikalaus. Jie siekia išlaikyti žemas kainas, platų asortimentą ir aukštą klientų aptarnavimo lygį, kad išliktų mylimiausia elektroninės prekybos vieta Lietuvoje​​​​.

Įmonės įkūrėjas sako, kad internetinės prekybos ateitis yra labai perspektyvi: „Technologijų pažanga, didėjantis patogumas ir vartotojų pasitikėjimas skatina šios srities augimą. Verslai, kurie dar neteikia internetinės prekybos paslaugų, turėtų rimtai svarstyti apie šio kanalo įtraukimą į savo strategiją, nes tai gali tapti svarbiu konkurenciniu pranašumu“.

Šiuo metu el. parduotuvė turi daugiau nei 2 milijonus skirtingų prekių ir planuoja įtraukti dar daugiau, yra apie 13 000 skirtingų prekių ženklų, iš kurių beveik pusė – „Marketplace“ prekiautojų.

„Fantazijos.lt“ įkūrėjas Povilas: niekas netikėjo tokio verslo sėkme

„Verslo idėja gimė svarstant, kokios prekės labiausiai tinka elektroninei prekybai, erotinės tuo metu pasirodė tam tobulos“, – šypsosi Povilas Klusaitis, erotinių parduotuvių prekių tinklo „Fantazijos“ įkūrėjas ir vadovas.

Tokio dydžio verslui, koks yra šiandien ir pripažinimo mylimiausia elektronine parduotuve Lietuvoje, pasak jo, reikėjo nemažai laiko. Kelinti metai didžiulius pelnus skaičiuojanti įmonė iš pradžių nebuvo taip lengvai lietuvių priimta. Erotinės prekės prieš 15 metų, kai Povilas įkūrė šį verslą, šalyje buvo didžiulis tabu. Žmonės, kurie gal ir norėdavo įsigyti tokių prekių, nedrįsdavo užeiti į fizines parduotuves ir itin vertindavo konfidencialumą, ką galėjo suteikti elektroninė parduotuvė. Pasirinktas verslo modelis pasiteisino su kaupu, nors iš pradžių buvo sunku, nes niekas tokiu verslu netikėjo, nenuomodavo patalpų, įtariai žiūrėjo ir bankai, įmonės niekas nenorėjo reklamuoti.

„Fantazijos.lt’ įkūrėjas ir vadovas Povilas Klusaitis: į replikas apie savo verslą seniai žiūriu su plačia šypsena

„Praeityje ir man pačiam labai dažnai tekdavo išgirsti replikų ir juokelių dėl vystomos veiklos, jau daug metų į tai reaguoju tik su didele šypsena. Tačiau pastaruoju metu situacija stipriai pasikeitusi ir dabar daug dažniau tenka girdėti gerą žodį tiek ar pagyras marketingui“, – džiaugiasi Povilas. Jis sako, kad kiekvienas „ne“ tik dar labiau motyvavo judėti į priekį, mąstyti kūrybiškai ir neleisti aplinkiniams nulemti jų verslo sėkmės.

„Verslą visą laiką vystėme tik iš savo resursų, nesinaudojome bankų paskolomis, neturėjome investuotojų. Iš vienos pusės, tai šiek tiek stabdė spartų augimą, iš kitos pusės užtikrino verslo tvarumą ir ilgaamžiškumą, nes investuojant savo sunkiai uždirbtus pinigus kiekvieną sprendimą dėl verslo augimo, investicijų labai gerai pasveri ir tik tuomet imiesi veiksmų“, – iš patirties kalba Povilas.

Į klausimą ką darytų kitaip ir ką patartų kitiems, Povilas kaip vieną iš tuometinių klaidų įvardina starto greitį, šiandien jis startuotų gerokai greičiau nei anuomet, nesistengdamas sukurti tobulos el. svetainės, kuriai reikėjo ir laiko, ir daug lėšų. Jis įsitikinęs, kad pirkėjui svarbu ne internetinės parduotuvės grožis ar įmantrumas, o patogus naudojimas, atsiskaitymas, nes daug žmonių tiesiog neapsikentę išeina iš jos ir nebesugrįžta.

Įmonės vadovas pradedantiems verslą taip pat pataria surasti išskirtinumą toje srityje, kurioje planuojatės darbuoti, nes jeigu darysite tą patį, ką daro jau rinkoje esantys konkurentai, kažkuo išsiskirti ir padaryti geriau bus labai sudėtinga. Taip pat labai svarbi dalis ir marketingas, jis turi stebinti, tad komunikacija turi būti apgalvota. Jis pats itin aktyviai dalyvauja savo įmonės marketingo darbe.

Praėjusiais metais įmonės apyvarta augo 10 proc. ir viršijo 4.5 mln eurų., pardavimai nuosekliai auga ir toliau. Praėjusiais metais įmonė turėjo daugiau nei 130 tūkstančių klientų, jų nuolat daugėja. „Fantazijos“ turi elektronines parduotuves ir Latvijoje bei Estijoje. Rygoje veikia didžiulė fizinė parduotuvė. Įmonė planuoja plėstis ir į kitas Europos šalis.

„Kopikta.lt“ įkūrėjos Rimgailės unikali verslo idėja kilo po apiplėšimo

Prieš 7 metus grįžusi iš Anglijos į Lietuvą Rimgailė Dulskienė buvo apvogta prekybos centre, ieškojusi artimiesiems dovanų. Supratusi, kad negali likti be dovanų, ji sukūrė savo pirmąją kojinių porą su šmaikščiu užrašu – „Kopikta draugė tai normali“ ir padovanojo artimiesiems. Ne tik jie buvo sužavėti, bet idėja žaibiškai išplito socialiniuose tinkluose, taip po truputį įsisuko verslas. Prie kojinių prisidėjo to paties ženklo drabužiai bei aksesuarai, kurie išsiskiria iš kitų spalvingumu bei originalumu. Rimgailė džiaugiasi, kad nuo pat verslo pradžios klientai su džiaugsmu priimdavo kiekvieną jos, kaip įkūrėjos, sukurtą produktą. O ji stengiasi jų nenuvilti ir pristatyti vis daugiau drabužių, kurie praskaidrintų dieną ar būtų tinkami dovanoti bei skleisti gerą nuotaiką.

„Kopikta“ įkūrėja ir vadovė Rimgailė Dulskienė: didžiausias iššūkis šiandien mums yra maža rinka

Paklausus, kaip išrenka žodžius bei frazes, kurias perkelia ant drabužių ir aksesuarų, verslininkė atsako, kad sulig kiekvienais metais drabužių, kurie būtų paremti tik frazėmis, pas juos mažėja. Vis daugiau įsigali produktai, kuriuose yra tik prekės ženklas „KOPIKTA“.

Ji sako, kad nuo pat pradžių daug dirbusi viena, užsakymus priimdavusi „Facebook“ žinutėmis, ir labai daug laiko užtrukdavusi bendraujant, kad uždirbtų keletą eurų už kojinių porą. Vėliau atsirado pirmas darbuotojas. Atsirado daugiau laiko plėstis, kurti. Didelių nesėkmių niekad nebuvo, jei ir buvo klaidelių bei pamokų, jos buvo pakankamai smulkios.

„Didžiausias iššūkis šiandien mums yra maža rinka. Mūsų šalis tikrai nedidelė ir jeigu atmetus senjorus, vaikus, žmones su gana mažomis pajamomis ir palikus žmones, kurie mėgsta rengtis ypač stilingai, viso labo lieka tik maža pyrago dalis nuo ir taip mažos šalies imties“, – į klausimą, su kokiais iššūkiais susiduria atsako pašnekovė.

Kalbėdama apie dabartinę internetinės prekybos konkurencinę aplinką Ringailė sako, kad kai kuri savo privatų prekės ženklą, konkurencinė kova netampa tokia aktuali, kokia ji būtų, jei prekiautų prekėmis, kurios yra randamos daugelyje elektroninių parduotuvių. Jų atveju konkurencija randasi tik tuo aspektu, kad žmogus tuos pačius pinigus gali pasirinkti išleisti kažkur kitur ir tai – nebūtinai tik drabužiai, bet pavyzdžiui, maistas, vakarėliai ar prekės namams. Nes žinučių, kad „labai norėčiau, bet negaliu sau leisti“ jie gauna bene kasdien.

„Kopikta“ įkūrėjos ir vadovės Rimgailės Dulskienės kurti drabužiai

Iškilmingi Mylimiausių parduotuvių apdovanojimai įvyko rugsėjo 19 d., didžiausiame Baltijos šalių e. komercijos renginyje „Ecomexpo’24“ ir „Delfi“ tiesioginiame eteryje.

Sveikinimo kalbą renginio metu sakiusi Lietuvos pašto Verslo plėtros departamento vadovė Vaida Butvilaitė-Navickienė pastebėjo, kad toks didelis el. prekybos entuziastų įsitraukimas į jau antruosius Mylimiausios Lietuvos el. parduotuvės rinkimus nebestebina:“Mylimiausios e. parduotuvės rinkimai rodo, kad e. prekyba Lietuvoje tapo neatsiejama mūsų kasdienio gyvenimo dalimi. Džiaugiamės galėdami padėkoti šioms įmonėms, kurios prisideda prie mūsų kasdienės patogesnės apsipirkimo patirties. LP EXPRESS didžiuojasi būdamas patikimu e. parduotuvių partneriu, padedančiu užtikrinti greitą ir patogų prekių pristatymą – nuo šiol ir į 750 paštomatų Baltijos šalyse. Ačiū visiems dalyvavusiems ir balsavusiems – e. prekybos ateitis Lietuvoje atrodo šviesi.“

Šaltinis
Temos
Specialusis projektas „Mano verslas internete“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)