Mylimiausios Lietuvos e. parduotuvės rinkimuose nuo šiandienos save nominuoti gali ir patys verslai, užpildę paraišką „Lietuvos pašto“ tinklalapyje. Jie kviečiami varžytis dėl penkių papildomų nominacijų, skirtų už tvariausius pakavimo sprendimus, plėtrą užsienio rinkose, kūrybiškus sprendimus startavus e. prekybos srityje, debiutą užsienio rinkose ir sėkmingą veiklą išskirtinai tik e. prekybos platformose („Amazon“, „eBay“ ar kitose). Paraiškas vertins ir laimėtojus išrinks iš nuomonės lyderių ir e. prekybos ekspertų sudaryta komisija.
„Džiaugiamės, kad e. prekyba Lietuvoje klesti – prekybininkai smarkiai stiebiasi, į rinką sėkmingai žengia naujokai, pirkėjai internete atranda mylimiausias parduotuves. Priežasčių, kodėl jie išlieka lojalūs, daug – malonus aptarnavimas, patogus tinklalapis, platus asortimentas, greitas pristatymas, patogus grąžinimas, tvarumas ar socialinė atsakomybė.
LP EXPRESS žengia koja kojon su e. verslu ir siekia padėti užtikrinti aukščiausią aptarnavimo ir kliento patirties standartą. Mylimiausios Lietuvos e. parduotuvės rinkimai būtent tai ir atspindi – galimybę padėkoti e. verslams, kurie dėl savo klientų stengiasi kiekvieną dieną“, – sako „Lietuvos pašto“ Komunikacijos ir rinkodaros departamento vadovė Neringa Žukauskaitė.
Patricija Reut, Inovacijų agentūros Pažangos Departamento direktorė, papildo, kad tinkama reakcija į vartotojo poreikius e. prekybininkams suteikia akivaizdų konkurencinį pranašumą.
„E. prekybos rinka nuolat auga, todėl konkurencinio pranašumo išlaikymas reikalauja vis daugiau žinių ir inovacijų. Svarbus tinkamas e. prekybos kanalų pasirinkimas, rinkos poreikių analizė, patrauklumas ir nuolatinis reagavimas į vartotojo poreikius. O planuojant e. komercijos plėtrą, svarbu neapsiriboti Lietuva ir nerti į platesnius vandenis“, – pataria P. Reut.
Ką sėkmė ir žinomumas reiškia 2023-ųjų mylimiausiems
Pernai pirmąkart startavęs projektas sulaukė didžiulės sėkmės – iš viso buvo nominuota kone 1100 Lietuvos internetinių verslų. Daugiausiai simpatijų 2023 m. sulaukė „Varle.lt“, išrinkta kaip mylimiausia didžioji parduotuvė, „Fantazijos.lt“, išrinkta kaip mylimiausia vidutinio dydžio parduotuvė ir „Kopikta.lt“, išrinkta kaip mylimiausia mažoji parduotuvė. Dar trims lietuviškoms e. parduotuvėms buvo skirti apdovanojimai už tvariausius pakavimo sprendimus, plėtrą užsienio rinkose ir kūrybiškus sprendimus startavus.
Marius Butauskas, „Varle.lt“ vadovas, prisimena, kad idėja kurti būtent tokį verslą gimė per 2009 m. krizę. Dėl ekonominio nuosmukio netekus darbo ir negalėjus susirasti kito, liko vienintelė išeitis – susikurti darbo vietą pačiam.
„Tuo metu rinkoje kaip tik kilo internetinių parduotuvių steigimo banga, o aš jau turėjau daug patirties prekiaujant kompiuterine technika mažmeninės prekybos parduotuvėse. Sujungiau šias dvi pardavimo technikas į vieną – šiandien tai yra vadinama „e-tail“. Koncepcija buvo nauja ir sėkminga – „Varlė.lt“ pirkėjams pasiūlė nemokamą lizingą, daug žemesnes kainas, atsiskaitymą gavus prekes. Tokie buvo pirmieji maži, bet sėkmingi žingsneliai“, – prisimena M. Butauskas.
Jis atvirauja, kad pradiniai resursai buvo kuklūs, o viską darė ne dėl žinomumo – tiesiog stipriai tikėjo, kad platus asortimentas ir žemos kainos krizės akivaizdoje lietuviams pasitarnaus. Tai pasiteisino – „Varlė.lt“ pardavimai kasmet augo dvigubais skaičiais.
Kalbėdamas apie ateities planus ir perspektyvas, M. Butauskas sako ketinantis plėsti asortimentą, dar atidžiau įsiklausyti į lietuvių norus ir gerinti sąlygas prekeiviams prekiauti per „Varlė.lt“ platformą, kitaip vadinamą „marketplace“. Tokiu būdu, pasak jo, internetu per „Varlė.lt“ galima prekiauti iš karto, be savo internetinės parduotuvės.
„Siekiame, kad viską, apie ką žmogus bepagalvotų, rastų „Varlė.lt“. Taip pat neabejoju kainos svarba – „Varlė.lt“ ir toliau liks žemos kainos parduotuve. Tęsime nemokamą pristatymą į paštomatus, nemokamą lizingą ir tesėsime pažadą – jeigu rašome, kad prekę pristatysime rytoj, taip ir bus“, – užtikrintai sako M. Butauskas, o į internetinę prekybą žengiančiam verslui jis pataria pasiruošti daug ir kantriai dirbti, nes didesnei sėkmei užauginti reikia laiko.
„Fantazijos.lt“: pirkėjų įvertinimas įrodo, kad žengiame teisinga kryptimi
Povilas Klusaitis, pernai pirkėjų išrinktos mylimiausios vidutinio dydžio parduotuvės „Fantazijos.lt“ vadovas, e. rinkos naujokams turi dar vieną patarimą – specializuotis ir atrasti savo nišą, joje tapti tikru ekspertu. Konkuruoti įvairiu asortimentu su didžiaisiais e. komercijos žaidėjais, pasak jo, yra labai sudėtinga, todėl didžiausia sėkmė nusimato tik ten, kur pradedantysis bus geriausias.
„Mūsų projektas startavo prieš 15 metų. Jis gimė iš įžvalgos, kad elektroninė prekyba yra tobulas pardavimo kanalas erotinėms prekėms. Konfidencialumas daugeliui klientų yra svarbiausias dalykas, o pirkdami internetu, jie gali įsigyti prekes visiškai anonimiškai. Laikas parodė, kad ši įžvalga buvo labai tiksli. Tačiau anuomet visuomenės požiūris į mūsų parduodamas prekes buvo labai dviprasmiškas. Daugybę metų susidurdavome su įvairiais iššūkiais, kurie kitiems verslams būtų sunkiai įsivaizduojami. Pavyzdžiui, išsinuomoti patalpas ar gauti bankinių mokėjimų integracijas mums sekėsi labai sunkiai“, – prisimena „Fantazijos.lt“ vadovas.
Paklaustas, ką šiandien galbūt darytų kitaip, P. Klusaitis atvirauja, kad greičiau plėstųsi į užsienio rinkas. Tačiau į ateitį jis žiūri labai pozityviai – ilgametis, kantrus darbus išlaisvino lietuvius iš seksualumo stigmų, tautiečiai pradėjo aktyviai reikšti simpatijas „Fantazijos.lt“.
„Keliame sau iššūkį – toliau edukuoti ir drąsinti lietuvius. Ypatingą dėmesį norisi skirti vyresniems žmonėms, kurie dažnai nepelnytai anksti pamiršta seksualumo temą. Turime tikslą erotines prekes padaryti įprasta prekių kategorija – kad žmonės jas pirktų drąsiai, be jokio nepatogumo. „Fantazijos.lt“ nominacija mylimiausia vidutinio dydžio elektronine parduotuve rodo, kad žengiame teisinga kryptimi“, – džiaugiasi P. Klusaitis.
Rinkimus sudarys keli etapai
Mylimiausios Lietuvos elektroninės parduotuvės rinkimus sudarys keli etapai. Pirmasis, prasidėjęs šiandien, tęsis iki rugpjūčio 5 d. Jo metu gyventojai kviečiami nominuoti savo mylimiausias e. parduotuves, o verslai užpildyti paraiškas varžantis dėl penkių papildomų nominacijų
Antrasis rinkimų etapas vyks nuo rugpjūčio 20 iki rugsėjo 9 dienos. Jo metu bus balsuojama už mylimiausią elektroninę parduotuvę. Ši bus renkama iš pirmame etape daugiausiai kartų nominuotų e. parduotuvių. Jos savo ruožtu pagal svetainių lankomumą bus suskirstytos į tris kategorijas – mažas, vidutines ir dideles.
Rugsėjo 19 d. bus paskelbtos ir apdovanotos mylimiausias Lietuvos elektroninės parduotuvės didžiausiame Baltijos šalių e. komercijos renginyje „Ecomexpo’24“ ir „Delfi“ tiesioginiame eteryje.