Verslas gimė iš poreikio sau

Po poros mėnesių prekių ženklas „Skin5“ minės vienų metų gimtadienį. L. Juškienė pasakoja, kad šio verslo idėja atsirado ne spontaniškai, veikiau ilgą laiką sukosi mintyse:

„Su Migle esame geriausios draugės, o mūsų draugystė skaičiuoja jau daugiau kaip 20 metų. Aš ilgus metus dirbau reklamos srityje, Miglė – klientų aptarnavimo. Mintis, kad norėtųsi turėti kažką savo, sukosi jau seniai. Bet nebuvo taip, kad staiga susėdome ir nusprendėme kurti savo verslą. Viskas klostėsi pamažu ir labai natūraliai.

Susilaukusi vaikų ieškojau natūralių, minimalistinių odos, plaukų priežiūros priemonių jiems. Tuo, ką išbandydavau tiek aš, tiek Miglė, tarpusavyje vis pasidalydavome. Abiem sunkiai sekėsi atrasti natūralios kosmetikos priemonių tiek sau, tiek vaikams, kurios tiktų ir patiktų, kad, pavyzdžiui, išsiplovus plaukus jie nebūtų kaip stagarai, arba, kad produktas nedirgintų odos, patiktų jo kvapas ir pan. Taigi mūsų verslas gimė grynai iš poreikio sau. Žiūrėsime, kaip seksis jam toliau vystytis.“

Išbandė keliasdešimt prekių ženklų

Paklausta, kaip viskas prasidėjo, Laura prisimena, kad pirmiausia internete pradėjo ieškoti, kokių natūralios kosmetikos prekių ženklų yra kitose šalyse: „Mums abiem su Migle prie širdies skandinaviškas minimalizmas, pradėjau domėtis, kokių natūralių, fainų kosmetikos prekių ženklų turi skandinavai. Tuos, kurie patiko, atitiko mūsų viziją, filosofiją, norus, išorinį vaizdą, siuntėmės ir bandėme. Iš viso išbandėme apie 30 prekių ženklų produktų.

Laura ir Miglė Lietuvos rinkai pasiūlė skandinavišką minimalizmą odos ir plaukų priežiūroje

Atradusios tuos, kurie labai patiko, pradėjome svarstyti – gal atsivežti juos į Lietuvą? Nėra taip paprasta užmegzti bendradarbiavimą, kai nesi nei žinoma influencerė, nei tavo parduotuvė žinoma. Bet tada Miglė sakė: „Jeigu ir nesutiks su mumis bendradarbiauti, aš vis tiek siųsiuosi juos ir pati naudosiu.“ Mums svarbu buvo išbandyti pačioms ir atrasti, ar yra, kas patinka. Sakėme, jei nerasime, tikrai nepardavinėsime tik tam, kad pardavinėtume.

Taip jau nutiko, kad radome tikrai patinkančius, kuriuos pačios nuolat naudojame ir sau, ir vaikams, tada ir nutarėme, kad galime pabandyti atsidaryti elektroninę parduotuvę.“

Sužavėjo skandinaviška produkcija

Šiandien moterys bendradarbiauja su aštuoniais prekių ženklais. Savo elektroninėje parduotuvėje siūlo produktus veido, kūno, rankų, plaukų priežiūrai, atskirai – ir vaikams skirtus.

Kalbėdama apie vertybes ir kas pačioms yra labai svarbu tiek kuriant šį verslą, tiek ieškant partnerių – prekių ženklų, kurių produkciją siūlo, Laura įvardija penkis dalykus: kokybę, patikimumą, individualumą, natūralumą, meilę sau ir aplinkai:

„Bendradarbiaujame su prekių ženklais, kurie įsikūrę Danijoje, Švedijoje, Prancūzijoje. Visi jie siūlo natūralią, ekologišką kosmetiką. Mums labai patiko ne tik jų produkcija, bet ir pačios pakuotės: natūralios, neperkrautos. Daniško ir švediško prekių ženklo pakuotės turi tą skandinavišką minimalizmą, kurio mums taip norėjosi.“

Sunkumai, su kuriais susiduria

Laura pasakoja, kad atsidarius elektroninę parduotuvę žinia apie dviejų draugių verslą pirmiausia ėmė sklisti per draugus, iš lūpų į lūpas:

„Duodavome pasibandyti, draugės sumanydavo kokiai kitai draugei vieną ar kitą produktą padovanoti, taip atsirado lojalių klientų, kurie nuolat sugrįžta, ratas. Aišku, įtraukėme ir socialinius tinklus, influencerius, žodžiu, bandome visas tas reklamos priemones, kurios dabar populiarios.“

Moteris rūpinasi savo oda

Pasiteiravus, su kokiais sunkumais tenka susidurti kuriant savo verslą, pašnekovė sako, kad vienas jų – įtikinti pirkėją, jog šis prekių ženklas patikimas ir vertas dėmesio: „Šie prekių ženklai yra gana nišiniai ir ne tie, kurie visiems žinomi. Taigi pagrindinis mūsų sunkumas – įtikinti pirkėją, kad tai yra išties gera produkcija.“

Paklausta, kaip sekasi vystyti verslą, Laura atvira: „Įspūdingais skaičiais ar pirkimais pasigirti dar negalime, nes visada norisi daugiau, už mūsų nestovi jokie dideli rėmėjai, tad viską darome pačios, dviese, ir po truputį. Bet sąraše turime nemažai prekių ženklų, kuriuos norėtume atsivežti ir jais prekiauti. Trumpai tariant, nėra blogai, bet visada norisi geriau.

Ir nėra lengva, nes ta rinka yra labai didelė, dabar joje didžiausią dalį, mano manymu, užima influenceriai, nes kas antras mūsų didysis influenceris, jei turi elektroninę parduotuvę, gali išreklamuoti bet kokį kremuką, kuris galbūt yra visiškai prastas, dar paskelbti akciją „pirk 2 ir kažkiek gauk nemokamai“. Tai šioje vietoje mums sunkoka, nes pačios dirbdamos žinome, kad negalime padaryti tokių akcijų, o influencerės gali, nes turi įtaką. Bet mes rankų nenuleidžiame, kaip aš sakau, tai yra mano trečias, o Miglės ketvirtas kūdikis, mes pačios labai tuo tikime, o tie produktai mums yra labai artimi ir labai patinkantys.“

Verslas draugystei nepakenkė

Dažnai sakoma, kad draugystės ir verslo geriau nemaišyti, bet Laura tikina, kad bendras verslas kol kas nepakišo kojos santykiams. Paklausta, kaip sekasi dirbti su drauge, sako, kad tai yra vienas dažniausių klausimų, kurio sulaukia:

„Žinokit, mūsų visi to klausia. Būna, kad nuomonės išsiskiria, bet būtų keista, jei visai neišsiskirtų, tačiau dėl esminių dalykų tikrai jokių pykčių nėra. Mūsų požiūriai gana sutampa, ir produktai abiem tie patys patinka. Iš esmės sutariame dėl visko. Sakėme, kad duodame sau metus pasižiūrėti, kaip mums seksis, kaip verslas vystysis. Jaučiamės gana susidirbusios ir bendras verslas kol kas draugystei tikrai nepakenkė“, – šypsodamasi sako Laura.

Pasiteiravus, ar turi planų plėstis, pašnekovė sako, kad tikrai planuoja didinti prekių ženklų ir produktų skaičių, tačiau kol kas orientuojasi tik į Lietuvos rinką ir apie plėtrą į užsienį dar negalvoja.