Kaip kilo idėja įkurti būtent tokio tipo verslą Lietuvoje, kuomet jo sėkmė tikrai nebuvo garantuota?

Idėja sukurti Varle.lt gimė 2009 metais, per ekonominę krizę, kai netekau darbo ir buvo sunku rasti naują. Turėdamas daug prekiavimo patirties kompiuterine technika mažmeninės prekybos parduotuvėse ir matydamas, kad internetinė prekyba pradeda populiarėti, nusprendžiau sujungti šias dvi sritis į vieną. Tai buvo nauja ir rizikinga koncepcija, bet mes labai tikėjome, kad galime pasiūlyti platų asortimentą, žemas kainas, o kartu – įprastinę parduotuvės patirtį.

Dirbate jau beveik 15 metų, kaip per tą laiką keitėsi vartotojų poreikiai?

Per 15 metų žmonių poreikiai labai pasikeitė. Iš pradžių lietuviai buvo atsargūs dėl pirkimų internetu, tačiau laikui bėgant tapo labiau pasitikintys ir ieškantys patogumo bei greičio. Pandemijos metu elektroninė prekyba patyrė didelį augimą, nes žmonės pradėjo labiau vertinti galimybę apsipirkti neišeinant iš namų. Mes taip pat pastebėjome didesnį susidomėjimą nemokamu pristatymu ir lizingo paslaugomis be pabrangimo​​​​.

Kai įsikūrėte, internetinė prekyba nebuvo tokia populiari, kaip keitėte verslo strategiją, kad prisitaikytumėte prie augančių pardavimų?

Kai įkūrėme Varle.lt, internetinė prekyba Lietuvoje tik prasidėjo. Norėdami pritraukti klientus, siūlėme žemas kainas, nemokamą lizingą, įvairias naujoves, pavyzdžiui, 2009 m. pristatėme galimybę atsiskaityti už prekes, kai jas gauni – parduotuvėje ar sumokant kurjeriui. Vieni iš pirmųjų pradėjome pirkimą internetu reklamuoti per televiziją. Augant verslui, Vilniuje atidarėme pirmą „ShowRoom“, taip pat atidarėme daug naujų parduotuvių skirtinguose Lietuvos miestuose. Šiuo metu turime 18 parduotuvių. Per pandemiją, kai prekyba internetu išaugo, mes investavome į procesų automatizaciją, įskaitant sandėlius ir buhalteriją, ir tiekimą, ir klientų aptarnavimą. Vėliau investavome ir į dirbtinį intelektą, kuris dabar padeda aprašyti prekes ir aptarnauti klientus. Taip pat su „Marketplace“ koncepcija stipriai išplėtėme prekių asortimentą ir sumažinome kainas.

Kada pradėjote eksportuoti ir su kokiais didžiausiais iššūkiais susidūrėte, susiduriate iki šiol?

Eksportuoti pradėjome maždaug tuo metu, kai Lietuvoje buvo įvestas euras – tuomet supratome, kad turime vieną rinką, lengvą prekių judėjimą ir paprastą apskaitą. Važiavome į parodas, ieškojome klientų. Šiuo metu taip pat daug eksportuojame. Didžiausias iššūkis yra prekes perkančių įmonių patikimumas – niekada iki galo negali būti tikras, kad atsiskaitys už įsigytas prekes, o ne prisigrobs ir „staiga“ bankrutuos.

Galbūt galėtumėte palyginti klientus Lietuvoje bei užsienyje (pasirinkimai, pirkimo kultūra, bendravimas, kylantys klausimai)?

Užsienyje dirbame su B2B klientais, Lietuvoje mums rūpi B2C klientai. Todėl šių dviejų rinkų palyginti negaliu.

Kaip vertinate dabartinę internetinės prekybos konkurencinę aplinką Lietuvoje?

Dabartinė internetinės prekybos konkurencinė aplinka Lietuvoje yra labai intensyvi. Rinka auga, atsiranda vis daugiau konkurentų, todėl svarbu nuolat atsinaujinti ir pasiūlyti kažką unikalaus. Mes siekiame išlaikyti žemas kainas, platų asortimentą ir aukštą klientų aptarnavimo lygį, kad išliktume mylimiausia elektroninės prekybos vieta Lietuvoje​​​​.

Užsiimate ne tik prekyba, bet ir technikos išvežimu, nuoma – kokias jūsų paslaugas lietuviai renkasi dažniausiai?

Iš tų paslaugų, kurias teikiame, dažniausiai renkamasi įrangos nuomos paslaugos.

Bendradarbiaujate su gausybe prekės ženklų, galbūt planuojate plėsti jų sąrašą ir pasiūlyti dar įvairesnių prekių bei paslaugų?

Taip, mes nuolat siekiame plėsti savo ir partnerių prekių asortimentą. Šiuo metu turime daugiau nei 2 milijonus skirtingų prekių ir planuojame įtraukti dar daugiau, kad galėtume pasiūlyti kuo platesnį pasirinkimą savo klientams. Dabar turime apie 13 000 skirtingų prekių ženklų, iš kurių beveik pusė – „Marketplace“ prekiautojų.

Daugelis ES verslų šiuo metu suka žaliuoju kursu, kokia jūsų tvarumo politika, kokius pokyčius įvedėte?

Mes labai rimtai žiūrime į tvarumą ir aplinkos apsaugą. Mūsų tvarumo politika daugiausiai apima atliekų mažinimą (pavyzdžiui, pernaudojame dėžutes) ir perdirbimą (sandėlio ir biuro darbuotojai rūšiuoja bei atiduoda atliekas perdirbimui). Taip pat skatiname savo partnerius ir tiekėjus taikyti tvarumo principus savo veikloje, pavyzdžiui, strategiškai dirbame su DPD, kurie turi didžiausią elektromobilių parką iš visų kurjerių. Siekiame būti ekologiškai atsakingi ir prisidėti prie žalesnės ateities​​.

Kokią įsivaizduojate internetinės prekybos ateitį ir kas laukia verslų, kurie šios paslaugos kol kas nesiūlo?

Internetinės prekybos ateitis yra labai perspektyvi. Technologijų pažanga, didėjantis patogumas ir vartotojų pasitikėjimas skatina šios srities augimą. Verslai, kurie dar neteikia internetinės prekybos paslaugų, turėtų rimtai svarstyti apie šio kanalo įtraukimą į savo strategiją, nes tai gali tapti svarbiu konkurenciniu pranašumu. Mes tikime, kad ateityje elektroninė prekyba taps dar labiau integruota į kasdienį žmonių gyvenimą, o inovacijos – tokios, kaip dirbtinis intelektas ir automatizacija – padės tobulinti pirkimo patirtį​​​​.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)