Supermaisto produktus kuria su specialistais

Prieš ketverius metus Radvilės ir jos vyro Emono įkurtas prekių ženklas siūlo supermaisto produktus, kuriuos patys vadina ritualais, skirtus žarnynui, odai, imunitetui ir energijai.

Radvilė pasakoja, kad šio verslo idėja kilo iš poreikio ir noro Lietuvai pasiūlyti kitokį sveikos gyvensenos produktą: „Pati dirbau maisto industrijoje, mačiau, kad viskas ten juda ganėtinai lėtai. Yra daug dalykų, kurie jau turėtų būti palikti praeityje, pavyzdžiui, visos detoksikuojančios arbatos. Ir pačios papildų industrijos problema ta, kad papildai kuriami tam, jog būtų parduoti, o ne pačiam žmogui. Man tai nepatiko, kadangi turėjau patirties maisto gamybos pramonėje, pagalvojau, kodėl nesuteikus žmonėms Lietuvoje alternatyvos.

Pati ilgai domėjausi mityba, mėgau gaminti, man buvo labai artima supermaisto tema. Šie du poliai natūraliai susiėjo ir mes tiesiog norėjome pasiūlyti produktus, juos, beje, vadiname ritualais, o ne papildais, kurie nedalytų didelių pažadų ir būtų sukurti specialistų.“

Paklausta, nuo ko viską pradėjo, pašnekovė sako, kad pirmiausia reikėjo atrasti specialistų, kurie tuos produktus sukurtų: „Tai buvo pagrindinis žingsnis. Mes juos radome, per laiką jie vis keitėsi, nes reikėjo skirtingų žinių. Pradėjome nuo natūropatės, dabar dirbame su biochemijos mokslų daktare. Kai reikia, pasikonsultuojame ir su mitybos specialistais, dietistais.

Radvilė Šabonė

Visas mūsų fokusas buvo sukurti gerą produktą. Pradėjome turėdami gal tik 3 tūkst. eurų viskam: puslapiui, prekių ženklui, pakuotėms ir t. t., su 180 produktų – tikrai labai mažyte partija, norėjome pasitestuoti, kaip žmonės reaguos. Taip po truputį ir įsivažiavome.“

Užsiaugino bendruomenę daug dėmesio skirdami turiniui

Pasiteiravus, kas sunkiausia kuriant verslą, Radvilė sako, kad veikiausiai faktas, jog niekada netampa lengviau:

„Man asmeniškai, kas yra sunku, kad niekada netampa lengviau. Tu galvoji, kad štai, kažkiek tavo verslas paaugs, nebebus taip sunku. Bet iš tikrųjų problemos tampa tik dar komplikuotesnės, sprendimai, kuriuos reikia primti, yra vis sunkesni, nes jie įgauna vis daugiau svorio. Sakyčiau, kad didžiausias iššūkis yra tai, kad tu pats visada esi atsakingas už tą sėkmę ir tau pačiam labiausiai rūpi tas verslas, bendruomenė ir niekada negali atsipūsti. Jeigu nori augti ir eiti į priekį, visada turi būti įsijungęs“, – dalijasi pašnekovė.

Radvilė džiaugiasi, kad per kelerius metus pavyko užsiauginti bendruomenę, tačiau priduria, kad vien dėl reklamos tai nenutiko, tam reikėjo įdėti labai daug pastangų ir laiko:

„Reklamą kūrėme ganėtinai klasikiniais būdais: ambasadoriai socialinėse platformose, mokamos reklamos ir pan. Bet, kuo išsiskyrėme, kad mūsų darbas nesibaigia išsiuntus siuntą. Įdėjome labai daug darbo kurdami turinį ir siekdami įtraukti žmones.

Mitybos tema yra be proto daug triukšmo, kai tos informacijos tiek daug, žmonės gali pasimesti. Mes skyrėme tikrai daug laiko tiek e. laiškams, tiek turiniui socialinėse medijose, kad jis būtų žmogiškesnis, labiau, bet ne erzinančiai, edukuojantis. Manau, mums tai pavyko ir dėl to pavyko užsiauginti didelę bendruomenę. Tai buvo labai didelis mūsų augimo variklis.“

„Daily Spoon“ renginio dalyviai

Paklausta, kaip sekasi dabar, pašnekovė nusijuokia sakydama: „Neblogai.“ Priduria, kad visada gali būti geriau, tačiau pabrėžia, niekas greitai nevyksta, taip nenutiko ir jų atveju: „Kai kurie sako, kad mes labai greit išaugome. Taip, augimas yra ir jis geras, bet, mano akimis, nebuvo nieko greito. Į tai įdėjome tikrai labai daug darbo, pastangų ir kūrybiškumo. Manau, jeigu viską būtume darę, kaip daro klasikiniai verslai, to tikrai nebūtų buvę. Mes į viską įdedame šiek tiek daugiau širdies, turime kiek kitokį požiūrį į dalykus, į klientą, manau, kad tai labai padėjo mums išaugti.“

Tikslas – kad žmonės norėtų labiau savimi rūpintis

Iš anglų kalbos išvertus į lietuvių, Radvilės ir Emono prekių ženklo pavadinimas reiškia „kasdienis šaukštas“. Pašnekovė sako, kad variantų buvo įvairių, tačiau šis labiausiai juodviem patiko ir gerai skambėjo: „Be to, jis yra visiems, net ir nekalbantiems angliškai, gerai suprantamas.“

Pavadinimas – tarsi aliuzija į siūlomą produktą, kuris turėtų būti vartojamas kasdien: „Į žmonių dienas norime įnešti tęstinumą, ritualą, nes įpročiai, jų tęstinumas yra tai, kas iš tikrųjų atneša savijautos pokyčius. Joks papildas per savaitę ar koks kitas tik mėnesį trunkantis dalykas negali atnešti tiek gerų rezultatų, bet, jeigu kasdien darome kokius nors ritualus, puoselėjame maistingus įpročius, jie gali atnešti labai puikių rezultatų.

Todėl mes visada esame už tęstinumą, o ritualai yra tik dalis to. Sakome, kad juos labai paprasta vartoti, bet, kai tu tai padarai, psichologiškai nusiteiki imtis ir kitų dalykų, pavyzdžiui, daugiau pasivaikščioti, pasportuoti, pasigaminti maistingesnę vakarienę. Tiesiog, kai žengi pirmą lengvą žingsnį, mūsų manymu, yra lengviau žengti ir tuos, kurie reikalauja daugiau pastangų. Tad mūsų didysis tikslas ir yra, kad žmogus, vartodamas šį produktą, norėtų ir šiaip labiau savimi rūpintis, dėl savęs stengtis.“

Moteris sportuoja

Žaliavos atkeliauja iš viso pasaulio

Paprašyta papasakoti, kokią produkciją siūlo ir kam ji skirta, Radvilė sako, kad pagrindiniai akcentai yra žarnynas, taip pat oda, imunitetas ir energija: „Ypač daug dėmesio skiriame žarnynui ir visada sakome, kad viskas nuo jo prasideda, turime keletą mūsų einamiausių produktų, kurie skirti būtent jam. Kai fokusuojiesi į žarnyną, geresnis ir imunitetas, ir odos būklė, nes viskas labai susiję.

Dar vienas produktas, dėl kurio esame žinomi, yra mūsų mačia. Buvome vieni pirmųjų, kurie plačiau pradėjo pardavinėti šią žaliąją arbatą Lietuvoje, dabar esame vieni didžiausių. Tai yra didelis mūsų pasididžiavimas. Mes tiesiogiai dirbame su Japonijos ūkiu, jie ten mums viską fasuoja, tad mačią galime atsiskraidinti visiškai šviežią, o ji yra labai lepi. Tai yra vienas mūsų geriausiai parduodamų produktų dėl išskirtinio šviežumo, kurį, taip ne kukliai pasakysiu, manau, kad Lietuvoje turime geriausią.

Mačia

Dar vienas mūsų fokusas – funkciniai, arba kitaip vadinami – adaptogeniniai, grybai.“

Pašnekovė dalijasi, kad žaliavas kuriamiems produktams atsiveža iš viso pasaulio: „Naudojame daugiau kaip šimtą ingredientų, jie praeina visus reikalingus testavimus, jeigu kažkurios šalys yra tolėliau, einame apie fizmenininkus, mokame daugiau tam, kad būtų padaryti visi reikalingi testai.

Ekoženklo dar neturime, bet 60–70 proc. mūsų naudojamų ingredientų yra ekologiški, kai kurie mūsų adaptogenai taip pat yra ekologiški.“

Planas ateičiai – bendruomenė užsienyje

Paklausta apie artimiausius planus, Radvilė dalijasi, kad šiuo metu šiek tiek atnaujina prekių ženklą ir audžia planus įsilieti ir į užsienio rinkas:

„Tikrai nieko daug nekeisime ir bendruomenės negąsdinsime, tiesiog pakeičiame pakuotes, norime šiek tiek sumažinti mūsų pėdsaką, būti labiau atsakingi ir atsišviežinti išvaizdą, kad galėtume pradėti mirkyti kojas į užsienio rinkas. Lietuva ir bendruomenė čia mums buvo be proto gera, leido užaugti, tad jau norėtume pabandyti, ar tokia pat sėkmė būtų ir užsienyje. Tiesiog matome, kad dabar mūsų produktai yra tikrai pakankamai konkurencingi ir kitose rinkose.

Savo produkcijos parduodame šiek tiek Latvijoje, Estijoje, anksčiau buvome daugiau dėmesio skyrę Latvijai ir Vokietijai, turėjome ten pardavimų, bet tam, kad viską iš tikrųjų išaugintum taip, kaip mes norėtume – per bendruomenės jausmą, visai kitokį, šiltesnį ryšį, reikia dėti visai kitokias pastangas. Nenorime tiesiog paleisti reklamą ir žiūrėti, kas prilips, ką iš tikrųjų daro daugelis. Norime eiti strategiškiau, kurti bendruomenę jau kitoje šalyje, bet tam dar reikia resursų, atsinaujinti, ką dabar ir darome.“