Kaip prasidėjo jūsų verslo istorija?

„Agrochemos“ istorija prasidėjo 1993 m., kai buvo įregistruota UAB „Skystos trąšos“, vėliau ji sujungta su „Achema“ filialu „Agroprekyba“ ir pervadinta „Agrochema“. Bendrovės pagrindinė veikla buvo skystųjų ir biriųjų azoto trąšų gamyba bei prekyba. Iki dabar vienas svarbiausių „Agrochemos“ išskirtinumų – skystųjų trąšų gamyba.

Kaip ir prieš 30 metų, taip ir dabar, pagrindinis iššūkis žemės ūkyje yra gamta. Niekur nedingo ir kiti iššūkiai: pasaulinė ekonomika, nuo kurios priklauso dujų kaina, geopolitinė situacija pasaulyje, turinti įtakos trąšų importui, grūdų eksportui.

Kai įkūrėte įmonę, agro sektorius buvo labiau orientuotas į ūkininkus, o kokia situacija dabar, galbūt lietuviai daugiau dėmesio skiria savo kiemams, gėlių darželiams?

Pirmąją specializuotą žemės ūkio prekių parduotuvę „Agrochema“ atidarė 2005 metais Jonavoje ir tuomet, ir dabar turime ką pasiūlyti sodo ir daržo mylėtojams. Mums vienodai svarbūs tiek ūkininkai, tiek sodo ir daržo prekių pirkėjai, kurių pirkimų dalis yra stabili kasmet.

Dirbate jau 30 metų, kada ir kodėl atidarėte elektroninę parduotuvę?

Pandemijos laikotarpiu vartotojų įpročiai smarkiai pasikeitė, išaugo vartotojų dalis, kuri mėgsta viską užsisakyti greitai ir neišeidami iš namų. Galima sakyti, kad daliai vartotojų apsipirkimas internetu tapo prioritetiniu. Mūsų įmonė nuolat ieško būdų, kaip būti arčiau klientų, taip pat kaip dirbti efektyviau, taigi natūraliai vienu iš įmonės sprendimų tapo žingsnis į elektroninę komerciją.

2022 m. atidarėme elektroninę parduotuvę, skirtą sodininkams-daržininkams. Norėjome sukurti vietą, kurioje kiekvienas augalų mylėtojas galėtų lengvai ir greitai įsigyti pagrindinių derlių gausinančių ir augalų išvaizdą gerinančių prekių.

Po metų elektroninę parduotuvę bei savitarną pristatėme ūkininkams bei žemės ūkio bendrovėms. Daugelis galvoja, kad žemės ūkis yra uždaras ir konservatyvus sektorius, tačiau mes tai galime paneigti – ūkininkai aktyviai registruojasi, išbando ir naudojasi mūsų elektronine platforma. Šiais metais mūsų elektroninė parduotuvė, skirta sodininkams ir daržininkams, pradėjo veikti ir Latvijoje.

Kokios įtakos elektroninės parduotuvės atidarymas turėjo konkurencinei kovai su kitais šio sektoriaus verslais?

Mūsų ūkininkų e. parduotuvė yra pirmoji ir vis dar vienintelė Lietuvos elektroninė parduotuvė, kurioje galima įsigyti trąšų, sėklų, augalų apsaugos priemonių profesionaliam naudojimui.

Kaip klientai priėmė šią naujovę, ar sodo/daržo prekės nėra vienos iš tų, kurias norima pirkti fizinėse parduotuvėse?

Žemės ūkio prekes, kuriomis mes prekiaujame savo e. parduotuvėse, pirkėjai vertina ne pagal jų išvaizdą, o pagal sudėtį, numatomą efektą ir kitas savybes. Todėl klientams nėra būtina prekę apžiūrėti gyvai, ją paliesti. Be to, perkant internetu klientams nereikia rūpintis prekių pakrovimu, transportavimu, o daugeliu atveju prekės pristatomos ir nemokamai.

Ir pirkdami el. parduotuvėse mūsų klientai gali pasikonsultuoti telefonu, el. paštu, programėlės „Messenger“ užklausa. Abi mūsų e. parduotuvės sulaukė didelio klientų susidomėjimo ir pranoko visus lūkesčius.

Galbūt yra prekių, kurias internetu iki šiol klientai perka retai?

Populiariausios prekės mūsų el. parduotuvėje yra trąšos, sėklos ir augalų apsaugos priemonės. Šiek tiek mažiau nuperkama sodo įrankių ir bitininkystės reikmenų, nes tai yra prekės, kurias įsigydami klientai nori jas pamatyti gyvai, pačiupinėti, įvertinti dydį, medžiagas, ergonomiką ir kitus parametrus.

Kokie didžiausi iššūkiai prekiaujant sodo/daržo prekėmis internetu?

Agroversle tiek fizinėse parduotuvėse, tiek ir elektroninėje parduotuvėje pagrindinis iššūkis – sezoniškumas: prekės pradedamos pirkti anksti pavasarį, o rudenį visi džiaugiasi derliumi ir žemės ūkio prekių paklausa sumažėja.

Laimėjote tausojančio pristatymo apdovanojimą už tvarius pakavimo sprendimus, kokie jie?

Viena iš „Agrochemos“ strateginių krypčių – tvarumas. Bendrovė yra išsikėlusi virš 20 tvarumo tikslų, tarp kurių – užtikrinti, kad 100 proc. visos „Agrochemos“ gaminiais užpildytos pakuotės būtų tinkamos perdirbimui. Jau dabar „Agrochemos“ skystosios trąšos pilstomos į perdirbimui tinkamus, o organinių produktų linijos trąšos – į jau perdirbto plastiko ergonomiškus buteliukus.

Prekių transportavimui naudojamos antrinės pakuotės, pagamintos iš perdirbtos medžiagos. Jei prekės transportavimui nėra būtina antrinė pakuotė, jos nenaudojame. Dalis ūkininkams skirtų prekių pristatomos daugkartinio naudojimo talpose.

Rinkdamiesi pakuotes savo prekėms, žiūrime, kad jos būtų pagamintos iš perdirbimui tinkamų medžiagų, antrinės pakuotės privalo būti pagamintos iš perdirbtų medžiagų. Dirbame su pakuočių gamintojais, kurie savo veiklą vykdo pagal ISO 14001 standarto reikalavimus bei taiko tvarius aplinkosaugos sprendimus (pavyzdžiui, žalioji energetika).

Nuolat edukuojame klientus, kaip tvarkyti pakuočių atliekas, atnaujiname pakuočių informaciją, nurodydami, kaip sunaikinti tuščias pakuotes. Analizuojamos galimybės ir kitas trąšas fasuoti į perdirbimui tinkamas pakuotes. Atliekami skirtingos medžiagos pakuočių testavimai mūsų gamybos linijoje.

Žemės ūkio verslams šiuo metu keliami didžiuliai tvarumo reikalavimai, kaip keitėte verslo strategiją, kokias naujoves pritaikėte?

„Agrochema“ aplinkosaugos klausimams ypatingą dėmesį skyrė dar tada, kai terminas „tvarumas“ buvo mažai kam žinomas: bendrovės padaliniuose nuolat atliekame aplinkos būklės monitoringą, aplinkos apsaugos aspektų vertinimą, veiklą vykdome pagal jau 15 metų įdiegtos ir sertifikuotos integruotos vadybos sistemos pagal trijų standartų (ISO 9001, ISO 14001 ir ISO 45001) reikalavimus. Nuolat investuojame į efektyvias, aplinką tausojančias technologijas ir taršą mažinančias prevencijos priemones, tobuliname skystųjų bei birių trąšų praktines naudojimo rekomendacijas, kuriame organines trąšas, diegiame pažangesnes tręšimo technologijas, ieškome galimybių padidinti trąšų efektyvumą derliui ir jo kokybei, sumažinti trąšų ir tręšimo darbų savikainą ir poveikį aplinkai, vykdome beatliekę tręšiamųjų produktų gamybą.

Turime gerai veikiančią papildomų naudų programą savo darbuotojams, kurioje yra papildomas sveikatos draudimas, dėmesys darbuotojų šeimoms ir vaikams, nuosekliai didiname lėšas darbuotojų mokymams ir kvalifikacijos kėlimui. Bendrovė remia įvairias bendruomenių iniciatyvas, bendradarbiauja su mokslo įstaigomis, prisideda prie gamtą ir aplinką tausojančių projektų. Taigi, pagrindinė naujovė mums – kad dabar viską reikės aprašyti oficialiose tvarumo ataskaitose.

Šaltinis
Temos
Specialusis projektas „Mano verslas internete“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)