Kas svarbiau - technologijos ar mokytojo asmenybė?
Robotus kuriančios ir komercializuojančios įmonės „Factobotics“ vadovas Justinas Katkus įsitikinęs, kad nors ir Lietuvos mokyklose yra išties daug kūrybiškų, lanksčių ir ambicingų mokytojų, čia vis dar mažai įrangos, galinčios gerinti ugdymo kokybę. „Pasaulyje egzistuoja daugybė priemonių, skirtų ne tik praturtinti pamokos turinį, bet ir, pavyzdžiui, vertinti mokinių pasiekimus ir stebėti jų pažangą. Mokytojas, turėdamas tokius pagalbinius įrankius, sutaupytų didžiausios savo vertybės – laiko“ – teigia J. Katkus. Tuomet, jo manymu, mokytojas galėtų lengviau pereiti į fasilitatoriaus rolę, kiekvienam moksleiviui skirti daugiau laiko, padėti atrasti ir atskleisti jo stipriąsias puses.
Kita vertus, Justinas sako, jog iš to, kiek pačiam teko lankytis Lietuvos mokyklose, jis pastebėjo, jog Lietuvos mokytojai eina geru keliu – jie yra šviesūs, protingi ir atsidavę žmonės. Mokytojas, turintis pašaukimą, gali padaryti didžiulį pokytį klasėje – jis ragins mokinius kuo labiau įsitraukti į pamoką, pamatys, kuriuo būdu kiekvienam labiausiai sekasi atlikti užduotis, organizuos keleto mokymo dalykų integraciją ir rengs užsiėmimą ne tik mokyklos suole, bet ir gamtoje arba įmonėje – tarp mašinų, kuriančių mūsų kasdienybėje būtinus produktus.
Arnoldas Šileika, laivų statybos ir remonto įmonės „Vakarų laivų gamykla“ generalinis direktorius pritaria, kad technologijomis turi būti aprūpinta kiekviena mokykla, tačiau mano, kad tikslingą jų panaudojimą įgalins tik entuziastingas mokytojas. „Net ir turint klasėje visą reikalingą įrangą, gerų rezultatų galima ir nepasiekti, jeigu šalia nebus motyvuotų, charizmatiškų, puikiai savo darbą išmanančių ir mylinčių mokytojų – asmenybių. Inovatyvus ir kūrybiškas mokytojas sugebės įtraukti ir sudominti mokinius net ir su paprastesnėmis turimomis priemonėmis“ – įsitikinęs A. Šileika.
Verslas praturtina kasdienį mokymąsi
Bendradarbiavimas tarp mokyklos ir verslo atstovų būtinas nuolatos: rengiant dirbtuves įvairaus profilio įmonėse, organizuojant pamokas su įmonių vadovais, skatinant mokinius dalyvauti inovatyviuose projektuose. Anot J. Katkaus, bendradarbiavimas neturėtų pasibaigti ties ekskursijos mokslo metų į įmonę suorganizavimu.
Bet kokio profilio verslo įmonėse mokiniai gali pamatyti tai, ko neišvys mokyklos suole – kaip yra realizuojami įvairūs technologiniai procesai, organizuojamas darbas cechuose.
Būdamas didelės įmonės vadovu, A. Šileika stengiasi užtikrinti, kad mokiniai iš jo vadovaujamos įmonės galėtų kuo daugiau išmokti: „Ne vieneri metai įmonės personalo darbuotojai lankosi Lietuvos mokyklose, populiarindami jūrinę inžinerinę pramonę bei skatindami moksleivius rinktis perspektyvias ir įdomias profesijas. Ateityje tikimės prisikviesti mokinius atlikti praktinius darbus mūsų laboratorijose, supažindinti su verslo organizavimu, naudojamomis informacinėmis technologijomis, finansinės ir verslo valdymo apskaita.“ Jis priduria, kad bet kokios įmonės ekspertai gali tiesiogiai prisidėti prie ugdymo proceso – naudodamiesi mokykloje ugdomų disciplinų pavyzdžiais, parodyti mokiniams, kaip jas pritaikyti, dirbant versle.