Nors naujausi tyrimai rodo, kad ketvirtadalis Lietuvos gyventojų nesinaudoja automobiliais, meilę jam vis dar jaučia didelis būrys vartotojų. Kaip, augant asmeninių automobilių skaičiui, daugiabučių kiemų nepaversti asfalto ir betono plynėmis?
Viena iš svarbiausių priemonių miestų darnaus judumo planuose – viešasis transportas. Gerai išvystyta ir patogi viešojo susiekimo sistema yra daugelio miestų gyventojų svajonė. Ne išimtis ir Vilnius. Atliepdama gyventojų lūkesčius, per pastaruosius metus sostinė įsigijo virš 350 naujų autobusų ir troleibusų, tarp jų – ir pirmuosius elektrinius autobusus. Planuojama, kad šį rudenį mieste važiuos daugiau kaip 70 proc. naujų autobusų.
Būtent šį keliavimo būdą išbandė ir žinomas TV laidų, renginių vedėjas, vienas iš „Radistų“ Rolandas Mackevičius. Vilniaus mieste jis keliavo 1G autobusu nuo Santariškių iki Vinco Kudirkos aikštės.
Kelionės bilietas – telefone, galimybė pasikrauti prietaisus – autobuse
Kelionė truko itin trumpai – vos 15 minučių, o paties R. Mackevičiaus teigimu, viešajame transporte dabar galima rasti ir įvairių patogumų, apie kuriuos jis, būdamas vaikas, galėdavo tik pasvajoti.
„Čia yra nemokamas Wi-Fi, tad mano sūnus Motiejus džiaugiasi, kad gali naudotis planšete, be to, ją gali pasikrauti specialiame įkroviklyje. Mano kelionė šiandien buvo maloni – visiškai naujame autobuse sėdėjau vienas, kaip karalius“, – šypsosi jis.
Taip pat Rolandas pasakoja, kad dabar viešojo transporto bilietėlį galima įsigyti itin patogiai – pakanka atsisiųsti mobiliąją programėlę. Tai ypač pravers tiems, kurie su savimi nesinešioja grynųjų pinigų ar tuo metu neturi reikiamos sumos.
„Įsigijau bilietą išmanioje m.Ticket mobiliojoje programėlėje, kurioje galiu nusipirkti vienkartinį 30 minučių bilietą ir jį čia pat, per 15 sekundžių, aktyvavau. Ir aš jau nebe zuikis, aš – erelis“, – juokiasi R. Mackevičius.
Apstu ir kitų patogumų
Be jau minėtų naujovių, viešajame transporte dabar galima rasti kokybišką informacijos perdavimą, kurį užtikrina autobuse esantys modernūs multimedijos ekranai. Taip pat viešuoju transportu patogiai gali keliauti žmonės su negalia, tėvai su mažais vaikais vežimėliuose. Dviratininkams – autobuse įrengtos specialios vietos. Be to, užtikrinama ir palaikoma švara.
„Galiu jums garantuoti, kad mėgstu labai tvarkingomis transporto priemonėmis keliauti, ir šiame autobuse buvo tikrai labai švaru. Jis – milžiniškas, jame buvo žmonių, tačiau buvo ir labai tylu. Man, kaip senam miestiečiui, tikrai labai svarbus miesto transportas“, – teigia žinomas TV laidų ir renginių vedėjas.
Jis taip pat atvirauja, kad šiuo metu prie viešojo transporto bando prisitaikyti visa šeima. Tarp jų – sūnus Motiejus ir dukra Meilė.
„Mes su žmona ir vaikais autobusu savaitgaliais kartu važiuojame į miestą, pasiimame savo paspirtukus ir Meilės vežimėlį. Autobuse labai lengvai viskas telpa. Tikrai rekomenduoju pabandyti ir ne darbo dienomis. Galite išmėginti savaitgalio keliones į miestą. Aš garantuoju, kad jūs tikrai ne tik pamilsite miesto transportą, bet ir prie jo priprasite“, – tikina R. Mackevičius.
Primename, kad šiuo metu, Lietuvoje esant paskelbtai ekstremaliai situacijai, viešajame transporte privaloma važiuoti dėvint kaukę, laikytis saugaus atstumo ir dezinfekuoti rankas.
Apie projektą
„(Ne)dūzgiantis miestas“ – Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) inicijuotas projektas, kurio tikslas – paskatinti didmiesčiuose gyvenančias jaunas, vaikus auginančias šeimas dažniau naudotis darnaus judumo priemonėmis. Projekto metu TV laidų ir renginių vedėjas Rolandas Mackevičius išbando įvairias darnaus judumo galimybes Vilniaus mieste: važiavimą dviračiu, paspirtuku, viešuoju transportu, elektromobiliu ir keliavimą su kaimynais. Komunikacijos kampanija „(Ne)dūzgiantis miestas“ finansuojama Europos socialinio fondo lėšomis. ES investicijų pagalba kasmet Lietuvos miestuose diegiamos įvairios darnaus judumo priemonės: tiesiami dviračių takai, perkamas ekologiškas viešasis transportas, įrengiamos elektromobilių krovimo stotelės.