Kaip rašoma pranešime spaudai, daugiau nei dešimtmetį organizuojamas didžiausias muzikos festivalis Lietuvos pajūryje „Karklė“ kasmet dėmesį skiria ne tik kokybiškai muzikai, smagioms ir įtraukiančioms pramogoms, bet ir šviečiamajai veiklai. Šiais metais renginio dalyviai taip pat galėjo susipažinti su naujausiais moksliniais atradimais, pirmosios pagalbos pradžiamoksliu, o „Delfi“ inicijuojama akcija „NežVAIRUOK!“ priminė ir apie saugumą keliuose.
Pasak „NežVAIRUOK!“ sumanytojo, „Delfi“ kūrybos vadovo Sauliaus Žvirgždo, muzikos festivaliai daugeliui yra neatsiejama vasaros dalis. Juose susirenka tūkstančiai jaunuolių, iš kurių nemažai turi ir vairuotojo pažymėjimus. Todėl „Karklė“ puiki vieta priminti, kad telefonas yra tarsi „geriausias“ draugas, kuris dėmesio reikalauja ne laiku – kai vairuojame.
„Jauniems žmonėms telefonas neabejotinai yra geriausias draugas, o įprotis juo naudotis giliai įsišaknijęs. Pavyzdžiui, JAV nustatyta, kad jaunesnio amžiaus asmenų žvilgčiojimas į mobiliuosius prie vairo yra rimta problema ir daugybės eismo įvykių priežastis. Vairuojant ir laikant telefoną rankoje, reakcijos laikas sulėtėja, o kelyje svarbi kiekviena sekundė. Tad festivalio „Karklė“ lankytojai – tikslinė „NežVAIRUOK!“ auditorija“, – sako S. Žvirgždas.
Šeštadienį festivalyje viešėjęs „NežVAIRUOK!“ simbolis traukė susirinkusiųjų dėmesį ir savo ryškumu nė kiek nenusileido išmonės puošiantis nestokojusiems renginio dalyviams. Aktoriaus įkūnijamas mobilusis telefonas spėjo ne tik pasidaryti daugybę asmenukių su festivalio svečiais, bet ir priminti, kad praleistas skambutis ar žinutė niekur nepradings, o kelyje visą dėmesį sutelkti reikia tik į vairavimą. „Karklėje“ dirbo ir „Delfi“ žurnalistų komanda, kuri domėjosi, ar jaunieji vairuotojai pasiduoda pagundai žvilgčioti į telefoną prie vairo ir ar dažnai pastebi tai darančius kitus eismo dalyvius.
Kasmet socialinis projektas „NežVAIRUOK!“ pažeria vis naujų staigmenų. Iki šiol idėjos sumanytojai į telefonus prie vairo nežvairuoti kvietė informacinėmis laidomis, interaktyviu žaidimu ir stilingais vaizdo klipais. S. Žvirgždas džiaugiasi, kad pozityvią žinią nešančio „NežVAIRUOK!“ simbolio dėka paskatinti susimąstyti apie atsakingą elgesį kelyje pavyksta dar daugiau žmonių.
„Nors akcija „NežVAIRUOK!“ vyksta jau trečius metus, tačiau šiemet pirmą kartą turime tokį žaismingą personažą, su kuriuo galime apsilankyti daugelyje šalies vietų, įskaitant ir festivalį „Karklė“. Dabar su žmonėmis galime bendrauti ne tik virtualioje erdvėje, bet ir susitikti bei pasikalbėti gyvai“, – teigia „Delfi“ kūrybos vadovas S. Žvirgždas.
Šią vasarą mobiliojo telefono personažas jau spėjo apsilankyti tradicinėse geriausių Vilniaus miesto autobusų ir troleibusų vairuotojų varžybose, „NežVAIRUOK!“ ir Lietuvos kelių policijos surengtame specialiame reide, kuriame tikrino, ar vairuotojai nesinaudoja mobiliaisiais telefonais. Taip pat akcijos simbolis keliavo ir į Lietuvos miestus bei miestelius, kur paskelbė apie iki rugpjūčio pabaigos vykstantį „NežVAIRUOK!“ nuotraukų konkursą.
Daugiau informacijos apie saugų eismą skatinančią ir į telefonus prie vairo nežvairuoti kviečiančią socialinę akciją „NežVAIRUOK!“ rasite interneto svetainėje www.nezvairuok.lt.