„Ar yra Vilniuje taksi arba pavežėjų įmonė, kuri turėtų mažų vaikų vežimui reikalingas auto-kėdutes? Pasiaiškinau.

Skambinau į taksi firmas.

Paskambinau 11 skirtingų taksi numerių. 5 kartus iš skirtingomis taksi firmomis apsimetančių svetainių sužvejoti numeriai nuvedė į vieną ir tą pačią taksi firmą. 2 numeriai nebegaliojo, taksi firmos buvo panaikintos. 4 skirtingų taksi firmų operatoriai atsakė, kad jų įmonėse nėra nei kūdikiams vežti skirtų auto kėdučių, nei mažiems vaikams tinkančių kėdučių. Iš šių keturių operatorių, viena paminėjo, kad jų firmoje yra vadinamasis „pašikniukas“, skirtas didesniems vaikams nuo 15 kg (arba maždaug nuo 3 metų). Taigi, Lietuvos sostinėje surasti taksi firmą, kuri vežtų tėvus su 0-3 metų vaikais – nepavyko.

Ne kartą kviečiausi pavežėjus.

Kviečiantis Bolt arba Uber, galima pasirinkti, kad atvažiuotų taksi su auto kėdute vaikui. Deja, visada tai yra tas pats didesniam vaikui (nuo 3 arba daugiau metų) skirtas sėdynės paaukštinimas. Neslėpsiu, kartą išsikvietus tokį Uber į oro uostą, gavau nuo vairuotojo necenzūrinių žodžių ir vieną žvaigždutę, nes mūsų vaikai buvo per maži vežti vairuotojo turimoje kėdutėje.

Kita mama taip pat pasakojo, kad kartą ją taksi vairuotojas iškoneveikė, jog ji neturinti tos didesnės kėdutės pusantrų metų vaikui. Ją su vaiku reikėjo parvežti iš Santariškių, į ten juos su vaiku atvežė greitoji pagalba. Čia toks galėtų būti dar vienas pavyzdys, kokia nesąmonė yra su tais reikalavimais tėvams tampytis tas dideles, sunkias kėdutes, ypatingai, jei važiuoja viena mama su vaiku.

Kodėl gi nepasėdėjus namie su vaikais, kol jie užaugs, kam kažkur važiuoti?

Kur prisireikia važiuoti su mažais vaikai ir kūdikiais? Pirmiausia, jeigu kūdikio raida yra tobula ir nereikalingi jokie papildomi patikrinimai, nuo gimimo per pirmuosius kūdikio gyvenimo metus reikės nuvažiuoti į privalomas apžiūras poliklinikoje bent 12 kartų. O poliklinika nebūtinai bus netoli namų. Jeigu reikia bet kokių papildomų patikrinimų, procedūrų, ar užklumpa ligos, važiuosite daugiau arba labai daug kartų. Jeigu visi sveiki ir norisi pakelt sparnus, keliauninkams gali prisireikti važiuoti į oro uostą, o su taksi tą daryti patogiausia (būtų). Visos kitos kelionės – į centrą, prie eglutės, į svečius, į parką – irgi kelionės.

Važiuoti su savo automobiliu patogiausia, bet ne visi automobilius turi, galbūt ne visi nori sėsti už vairo po 4 nemigos mėnesių, o kartais automobiliai sustoja ir juos nutempia į servisą.

Viešuoju transportu (autobusu, troleibusu) važiuojant su kūdikiu gali tekti iškęsti pragarą dėl šprotų skardinėje situacijos, dėl ilgo maršruto su persėdimais, dėl apsunkintų sąlygų įsikelti ir išsikelti vaikišką vežimą (jeigu atvažiuoja nežemagrindis). Jeigu bus patogu, pasirinksite šitą keliavimo būdą, jeigu bus per daug sunku, nesirinksite. Dviračiu ar paspirtuku kūdikio irgi nenusiveši, kur reikia.

Taigi, taksi ir pavežėjai mielai paveš pūkuotus šunis ar ant sankryžos pro langą vemiantį šįvakar padauginusį baliavotoją, bet ar pavyks pasivažinėti su mažais vaikais?

Nežinau, kokia situacija kituose miestuose, tačiau bent jau Lietuvos sostinėje, jeigu esi žmogus iki 3 metų, tai kitaip negu vyresnis žmogus – tu negali pasinaudoti taksi arba pavežėjų paslaugomis, nepažeisdamas įstatymų.

Daugybėje Europos šalių taksi ir pavežėjai laikomi viešuoju transportu ir keliaujant miesto vietovėse nėra reikalaujama naudoti auto kėdutes vaikams bei kūdikiams, todėl tėvai su vaikais gali iš bet kurios miesto vietos išsikviesti taksi ir sėdę į mašiną važiuoti kur reikia, nesitampydami kartu su savimi nuosavų sėdynių, sveriančių daugiau nei vaikais. Taip yra Lenkijoje, Italijoje, Jungtinėje Karalystėje, Ispanijoje, Prancūzijoje ir kt. Kai kuriose šalyse teisiškai reikalaujama, kad visi taksi paslaugas teikiantys vežėjai automobilyje vežiotųsi visų amžiaus grupių vaikams reikalingas auto kėdutes (Vokietijoje). Todėl vienaip ar kitaip, šitas klausimas yra sprendžiamas ir tėvai neapsunkinami prievole tampytis su savimi baldo dydžio kėdutes tam, kad galėtų iš kažkur parvykti taksi“.