Taip atsirado naują nišą rinkoje atradęs krosoveris „Nissan Qashqai“. Dabar net gali pasirodyti, kad krosoveryje, arba vadinamame miesto visureigyje, nėra nieko revoliucingo, tačiau prieš aštuonerius metus viskas buvo kitaip. Nes tiesiog nebuvo automobilių, kurie būtų nedideli, tačiau erdvūs, patogūs ir patikimi. Ir kad jie būtų tinkami važinėti ne tik miesto gatvėmis, bet ir sudėtingesniu reljefu.
Tai buvo drąsus „Nissan“ žingsnis, kuris buvo pasitiktas su lūkesčius pranokstančiu entuziazmu. Šis automobilis visose rinkose tapo prekybos hitu. Ir dabar jis tebėra geriausiai perkamas „Nissan“ modelis. „Qashqai“ labai greitai buvo pripažintas ir Lietuvoje, kurioje buvo įvertintas visureigio stilius, aukšta vairuotojo pozicija ir galimybė važiuoti blogais keliais.
Specialistai tvirtina, kad naujasis „Qashqai“ ir toliau lieka vienu iš geriausių šeimyninių automobilių. Praėjusių metų pabaigoje šis automobilis pelnė prestižinį „Lietuvos metų automobilio“ titulą, aplenkdamas eilę labai vertinamų varžovų.
Erdvus salonas, važiavimo komfortas ir geras pravažumas garantuoja, kad „Qashqai“ lengvai susidoros su visomis šeimyniniam automobiliui keliamomis užduotimis. Dar pridėkite turtingą bazinę įrangą, ir visos šios išvardintos savybės pelnė jam „Lietuvos Metų Automobilis 2015“ titulą, o „Top Gear“ Baltijos šalyse „Qashqai“ įvertino „Kiekvieno cento verto automobilio“ titulu.
Kad ir kaip tai paradoksaliai skamba, vienintelis „Qashqai“ minusas yra ir jo pagrindinis privalumas: tai yra krosoveris. Tiesiog yra daugybė žmonių, kurie niekuomet nenorės pirkti tokio automobilio. Jiems atrodo, kad toks stilius yra pernelyg pretenzingas. Tačiau jie taip pat nori erdvaus, dailaus ir patikimo automobilio. Tai yra, kažko panašaus į „Qashqai“, bet ne krosoverio. Būtent tokiems žmonėms buvo sukurtas „Nissan Pulsar“. Šis automobilis skirtas tiems, kurie galvoja ne tik apie save ir nori tradiciniame pavidale gauti tai, kuo garsėja „Nissan“. Kažką elegantišką, protingą ir madingą, pakankamai nedidelį miesto gatvėms ir erdvų šeimai.
„Oashqai“ ir „Pulsar“ panašumus galima pastebėti jau iš pirmo žvilgsnio. V formos dekoratyvines radiatoriaus grotelės, įrėminančios „Nissan“ ženklą, pailgi priekiniai žibintai ir platus variklio gaubtas atrodo beveik identiškai. Charakteringos „Nissan“ kėbulo linijos leidžia suprasti, kad tai – du vienos šeimos automobiliai. Tačiau „Pulsar“ eksterjeras, palyginus su „Qashqai“, atrodo gerokai labiau „lengvasis“.
„Oashqai“ bei „Pulsar“ vienija daugybė techninių sprendimų. Ir tuos pačius variklius.
Asortimente yra 1,2 litro, 115 AG turbobenzininis variklis DIG-T ir 1,5 litro, 110 AG turbodyzelinis dCi. Su bet kuriuo varikliu „Pulsar“ važiuoja sklandžiai, esant bet kokioms sąlygoms. Pavyzdžiui, benzinu varomas „Pulsar“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 10,7 sekundės, o dyzelinė versija – per 11,5 sekundės. Žemesnis ir lengvesnis „Pulsar“ greitėja 0,4 sekundės greičiau už „Qashqai“. Dėl šių priežasčių „Pulsar“ yra ir ekonomiškesnis: jo vidutinės sąnaudos, priklausomai nuo variklio, siekia 5 arba 3,6 l/100 kilometrų. Šiuos skaičius vainikuoja aukščiausios klasės anglies dvideginio taršos rodikliai, siekiantys vos 94 g/km. Balandžio mėnesį gamą papildys ir 1,6 litro, 190 AG turbobenzininis variklis DIG-T su 240 Nm sukimo momentu.
Išorė ir techninės galimybės rūpi visiems, bet dar svarbiau yra tai, kaip automobilyje jaučiasi vairuotojas ir keleiviai. Pagrindinis šių dviejų automobilių panašumas slypi būtent salone. Ir jis nėra atsitiktinis, nes „Pulsar“ pagamintas, naudojant „Qashqai“ bazę. Štai dėl ko salone yra tiek daug vietos ne tik priekinėse, bet ir galinėse sėdynėse. Tai pavyko pasiekti ilgiausios ratų bazės klasėje, siekiančios net 2700 mm, dėka. Efektyviai išnaudoti šią erdvę padėjo sumanus salono planavimas, leidęs „Pulsar“ salone pasiekti geriausius klasėje rodiklius, matuojant vietą kojų ir pečių lygyje. Galinėse sėdynėse keleivių kojoms skirti 692 milimetrai yra geriausias rodiklis segmente. Jis net pranoksta ne vieną aukštesnės klasės automobilį.
Erdvus salonas suformuotas, neaukojant bagažinės dydžio. Jos talpa siekia net 385 litrus, o nulenkus galines sėdynes – visą kubinį metrą. Tai – nežiūrint į neįtikėtinai kompaktiškus išorinius matmenis: „Pulsar“ ilgis siekia vos 4385 mm. Šiuos gabaritus įvertina vairuotojai, bandantys surasti vietą stovėjimui ankštuose miesto parkinguose arba gatvėse.
„Pulsar“, kaip ir „Qashqai“, bazinėje įrangoje yra daugybė tokių sprendimų, kokių konkurentai nepasiūlys net už papildomus pinigus. Daugumą jų galima apibūdinti terminu „Nissan apsaugos skydas“. Jų pagrindinė funkcija – užtikrinti maksimaliai saugų važiavimą šiuo automobiliu.
Apibendrinant galima tvirtinti, kad „Pulsar“ yra dar labiau miestui orientuotas „Qashqai“ įsikūnijimas. Jame rasime visas gerąsias savybes, kurios „Qashqai“ atnešė stulbinamą sėkmę. Ar tai atrodo įdomu ir šiek tiek neįtikėtina?
Palyginkite šiuos du modelius ir įsitikinkite patys, apsilankę adresu www.nissan.lt.