„Ši veikla labiau pasirinko mane, o ne aš ją. Ir nors viskas įvyko netikėtai bei organiškai, džiaugiuosi, kad galiu tęsti prasmingą ir svarbų darbą, kurį pradėjo mano tėvai“, – teigia verslo vadovas.

Kaip kukli avalynės taisykla virto į šalyje pripažintą batų gamybos įmonę? Kodėl Benas ryžosi pakeisti žinomumą užsitarnavusį prekės ženklo pavadinimą? Su kokiais iššūkiais jie susidūrė nusprendę išskirtiniais batais pradėti prekiauti užsienyje? Apie tai su juo ir kalbamės.

Viskas prasidėjo nuo didelės svajonės

„Mas Laus“ – prekinis ženklas, kurio veikla prasidėjo dar 1995 metais. Tiesa, anuomet jis taip nesivadino.

„Mano tėvai pradėjo taisyti avalynę mažame kioskelyje, viename iš Kėdainių miegamųjų rajonų. Tačiau tėtis vestuvių dieną pažadėjo mamai, kad jie tikrai turės avalynės gamyklą. To jis ir siekė. Po truputėlį pradėjęs mokytis batų gamybos subtilybių, per keletą metų tėtis išgarsėjo šalyje ir buvo vadinamas geriausiu avalynės dizaineriu Lietuvoje. Jo kūrybą pamilo daugybė žmonių, garsenybės, politikai ir tiesiog tie, kurie vertino kokybę“, – prisimena B. Maslauskas.

Taip, anot jo, pradėjo vystytis „Batų Namai“. Prie įmonės veiklos 2017 metais prisijungė ir Benas bei jo būsimoji žmona Gintarė.

„Tuomet ir nusprendėme kartu su visa šeima keisti verslo kryptį bei iš individualių užsakymų pereiti prie prekinio ženklo koncepcijos. Ryžomės kurti batų kolekcijas ir pardavinėti juos internetu bei fizinėse parduotuvėse. Per keletą metų atidarėme tris parduotuves, o 2021 metais, norėdami pradėti veiklą užsienyje, pakeitėme „Batų Namai“ pavadinimą į dabartinį. Tai padėjo mums žengti į Amerikos ir Europos rinkas“, – pasakoja pašnekovas.

Verslininkas teigia, kad šiuo metu jie visą dėmesį skiria kūrybai ir internetinei prekybai.

Benas Maslauskas

Niekada nesirenka lengviausio kelio

B. Maslauskas sako, kad prie šeimos verslo kažkada prisijungė tik todėl, kad norėjo padėti tėvams sunkiu metu. Tačiau greitai jis „užsikabino“ ir pamatė, kiek tėčio kuriami batai turi potencialo ir galimybių verslo prasme.

„Mane sužavėjo ir asmeninė savirealizacija. Esu marketingo srities žmogus, todėl labai džiaugiuosi turėdamas laisvę kurti savo prekinį ženklą“, – pasakoja jis.

Vis tik pašnekovas pabrėžia, kad įsitvirtinti mados pasaulyje, ypatingai – tarptautinėje rinkoje, yra labai sunku ir sudėtinga.

„Konkurencija yra milžiniška. Kiekviena kolekcija gali tave „iškelti“ į naują lygį, arba, atvirkščiai, sužlugdyti. Reikia sugebėti nepaprastai gerai jausti žmonių poreikius, tendencijų pokyčius. Kartais tenka savo kūrybinius norus pamiršti ir daryti tai, ko reikalauja klientai. Iššūkių tikrai labai daug, kiekviena diena mados pasaulyje – kitokia“, – sako verslininkas.

Tačiau, nors nuolat susiduriama su tam tikrais sunkumais, kartais jie įkvepia, o ne nuvilia.

Nauja "Mas Laus" avalynė kolekcija

„Pavyzdžiui, mūsų batų modelius, kurie yra sukurti mano tėčio, norėjo įsigyti vienas didžiausių prekinių ženklų pasaulyje. Tačiau nuvežus gaminius į to prekinio ženklo ofisą mums buvo pasakyta, kad šie modeliai – pernelyg sudėtingi technologiškai ir meistrai jų tiesiog nepagamins. O jei vis tik jie ryžtųsi gamybai, savikaina būtų „kosminė“. Ir nors išgirdome neigiamą atsakymą, visai nenusivylėme“, – pasakoja pašnekovas.

B. Maslauskas paaiškina, kad ši istorija tik įrodė, kad jų prekinis ženklas yra išskirtinis ir kitoks.

Pirmieji tokie Baltijos šalyse

Įmonės direktorius teigia, kad šis laikotarpis tokio tipo verslams – nėra paprastas ir lengvas. O viskas prasidėjo nuo koronaviruso pandemijos.

„Tikrai jaučiame labai didelį nuovargį nuo pastovios nežinomybės. Kainos kyla kiekvieną savaitę. Pavyzdžiui, mūsų batų savikaina per šiuos metus augo 2–4 kartus, priklausomai nuo modelio. Tad tai suvaldyti darosi itin sudėtinga. Tačiau verslas – gyvas organizmas, tad privalai arba prisitaikyti, arba užsidaryti. Mes bandome prisitaikyti ir atlikti būtinus pokyčius“, – sako pašnekovas.

Anot jo, tai duoda teigiamų rezultatų. Šeimos valdomas avalynės prekinis ženklas yra pirmasis Baltijos šalyse, kurį galima išvysti „Zelando“.

„Esame pirmieji sudarę su jais sutartį. Jų stilistų komanda atsirinko mus iš daugybės mažų prekinių ženklų. Šiuo metu jie renkasi batus iš mūsų kolekcijų pardavimui visoje Europoje. Tai – didžiulis pasiekimas mūsų įmonei ir svajonė, kurią pavyko išpildyti“, – aiškina B. Maslauskas.

Anot jo, pasirašius šią sutartį jiems „atsivėrė“ daug naujų galimybių. Dabar daugybė žmonių iš skirtingų Europos šalių atranda jų kuriamą produkciją.

Amerika – pagrindinis tikslas ir siekiamybė

Pašnekovas dalinasi, kad Amerikoje pradėti prekiauti batais jiems padėjo internetinė platforma „Wolf&Badger“.

„Šiuo metu turime nedaug užsakymų, tačiau jie yra pastovūs. Labai daug dirbame marketingo srityje tam, kad šioje rinkoje augtume. Amerika yra mūsų pagrindinė siekiamybė. Ten žmonės mūsų kuriamus batus labai vertina, reklamuoja savo draugams ir kolegoms. Manome, kad ši rinka – mūsų ateitis“, – įsitikinęs verslininkas.

Anot jo, užsienio rinkose jie tebesijaučia nedrąsiai. Vis tik lietuviai deda labai daug pastangų tam, kad galėtų konkuruoti su žinomiausiais prekiniais ženklais.

„Atliekame labai daug analizių ir rinkos tyrimų. Ieškome efektyviausių būdų pateikti savo produktą tam, kad mus rastų tikslinė auditorija. Nesižvalgome ir nekopijuojame kitų prekinių ženklų. Ieškome būtent savo sėkmės kelio“, – nurodo B. Maslauskas.

Pašnekovas įsitikinęs, kad pradedant veiklą užsienyje yra svarbiausia pats produktas, jo unikalumas ir išskirtinumas. Taip pat daug dėmesio skirti reikia ir to produkto pateikimui.

Siekiant plėstis būtina aiški strategija

Kalbinamas verslininkas dalinasi ir ne tokiais sėkmingais plėtros bandymais. Pavyzdžiui, anot jo, plėsdamiesi į užsienį jie daug pinigų investavo tikėdami tradicinių marketingo kanalų sėkme.

„Pavyzdžiui, „Facebook“ marketingas mums puikiai veikia Lietuvoje, tačiau Amerikos rinkoje reikia itin didelio biudžeto, jei norima pasiekti bent minimalių rezultatų. Mums šis būdas nepasiteisino“, – aiškina pašnekovas.

Anot jo, mūsų šalyje tam tikros investicijos gali atrodyti didelės, o Amerikoje tai tebus „lašas jūroje“.

Nauja "Mas Laus" avalynė kolekcija

„Verslų atstovams, kurie trokšta plėstis užsienyje, aš patariu labai gerai suvokti ir išanalizuoti savo tikslinę auditoriją. Būtina žinoti, kas yra tie žmonės, ką jie veikia, kokie jų hobiai, kokius prekinius ženklus jie renkasi. Taip pat svarbu suvokti, kad siekiant plėstis užsienio rinkose reikia aiškios strategijos ir unikalaus produkto. Žinoma, apsieiti nepavyks ir be didelio biudžeto. Vystyti verslą be paskolų ar kitų finansavimo šaltinių yra beveik neįmanoma“, – patarimais dalinasi B. Maslauskas.

Jis pabrėžia, kad kiekviena šalis turi savo niuansus. Skirtingose rinkose skiriasi ir vartotojų elgsena bei poreikiai. Net ir Latvijoje, anot verslininko, jie taiko kitokias rinkodaros priemones, nors ir gali pasirodyti, kad ši šalis nedaug skiriasi nuo Lietuvos.

Apie naujausias e-komercijos tendencijas, strategijas ir praktinius patarimus iš rinkos lyderių siekiant sėkmės globalioje rinkoje galima sužinoti Inovacijų agentūros „E-Export Nation Lithuania“ akademijoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)