Ekspertai pasakė, kokios elektroninio pašto galimybės dažniausiai lieka neišnaudotos. Vis tik ekspertai teigia, kad elektroninio pašto galimybės iki šiolei toli gražu nėra išnaudojamos. Kodėl taip yra bei kaip šią situaciją reikėtų keisti? Apie tai ir pasakoja specialistai.
Džiuginantys rezultatai – ne tik naujienlaiškių dėka
Matas Pocius, NFQ.email el. pašto rinkodaros padalinio vadovas pasakoja, kad per pastaruosius ketverius metus beveik du kartus išaugo populiariausias elektroninio pašto rinkodaros elementas – naujienlaiškiai.
„Tai rodo jau septintus metus atliekamas elektroninio pašto rinkodaros tyrimas. Jo metu stebime, kaip šį, efektyviausiu pripažįstamą rinkodaros kanalą, išnaudoja didžiausios elektroninės parduotuvės Lietuvoje. Viso stebime 229 elektronines parduotuves“, – supažindina ekspertas.
Tačiau, anot jo, reikia suprasti, kad naujienlaiškiai sudaro tik apie pusę elektroninio pašto rinkodaros kanalų.
„Kitą pusę naudos suteikia automatizuoti komunikacijos scenarijai. Seniausias toks automatinis elektroninis laiškas – gimtadienio pasveikinimas. Elektroninėje komercijoje patys populiariausi laiškai – priminimas apie „pamestą“ krepšelį, pasveikinimas po prenumeratos pradžios“, – teigia M. Pocius.
Jis pastebi, kad ši sritis nėra pakankamai išnaudojama. Specialisto teigimu, tik mažiau nei trečdalis verslų naudoja vienus ar kitus automatizuotus scenarijus. To priežastys įvairios: kompetencijų trūkumas ar techniniai iššūkiai.
Prenumeratoriai – tikras įmonės turtas
Pašnekovas nurodo, kad elektroninis paštas yra efektyviausia rinkodaros priemonė pagal generuojamą grąžą.
„Skaičiuojama, kad iš vieno investuoto euro gausite 40–50 eurų grąžos“, – sako specialistas.
M. Pocius teigia, kad pastaruosius keletą metų rinkodaros ir komunikacijos specialistai akcentuoja nuosavo komunikacijos kanalo privalumus. Anot jo, rinkoje garsiai nuskambėjo atvejai, kuomet keleto žinomų organizacijų „Facebook“ ir „Instagram“ paskyros buvo užblokuotos.
„Tokiu atveju šių paskyrų gerbėjų ratą reikia pradėti rinkti iš naujo. Tačiau jūsų sukauptų elektroninio pašto adresų, kurie yra ir prenumeratoriai, niekas nepasisavins. Tai – tikras jūsų turtas“, – paaiškina pašnekovas.
Ekspertas aiškina, kad elektroninis paštas naudingas yra ne tik verslams, tačiau ir vartotojams. Tai – saugus kanalas, kurio pagalba galima palaikyti ryšį su atitinkamu prekiniu ženklu ar organizacija.
„Populiariausia elektroninio pašto platforma yra „Gmail“. Šioje platformoje puikiai galima filtruoti vartotojui aktualius laiškus. Vieni gali būti perkelti į pagrindinį „langą“, kiti laiškai gali būti perkeliami į socialinių tinklų ar reklamų skiltį“, – vertinga informacija dalinasi pašnekovas.
Neišnaudota niša – automatizuoti laiškai
M. Pocius supažindina, kad Lietuvoje kuriamos ir pasaulyje savo segmente lyderiaujančios marketingo automatizavimo platformos „Omnisend“ duomenimis, automatizuoti laiškai sudaro tik 2 procentus visų laiškų.
„Tačiau ši maža laiškų dalis sugeneruoja net 41 proc. visų užsakymų. Dėl šios priežasties nieko nuostabaus, jog paskutinį dešimtmetį užsienio rinkodaros specialistų vykdomose apklausose, kuriose klausiama, kur verslas žada skirti savo fokusą ateinančiais metais, itin dažnai galima aptikti sąvoką „Automatizacija“. Po šiuo terminu „slepiasi“ automatizuoti komunikacijos scenarijai, kurie yra aktyvuojami pagal statistinius duomenis arba veiksmus, kuriuos vartotojas atliko atitinkamame projekte“, – pabrėžia specialistas.
Jis sako, kad tokio tipo elektroniniai laiškai turi aukšto įsitraukimo rodiklius. Jie net kelis kartus dažniau atidaromi bei juose dažniau spaudžiamos nuorodos nei naujienlaiškiuose.
„Taip yra todėl, kad mes, kaip vartotojai, puikiai žinome, kodėl juos gauname. Patys atlikome tam tikrus veiksmus tinklalapyje, švenčiame kažkokią sukaktį ar panašiai“, – paaiškina M. Pocius.
Elektroninio pašto rinkodara – būdas „pasiekti“ vartotoją
Elektroninėje prekyboje automatizuoti laiškai, anot specialisto, padeda verslams efektyviai išnaudoti generuojamą lankytojų srautą, konvertuojant didesnį jų procentą pirkėjams.
„Elektroninio pašto rinkodara leidžia efektyviai „pasiekti“ vartotojus. Juk viename laiške galime sudėti visą turimą tekstinę ir vizualinę informaciją apie vartotoją, o ir pats laiškas bus išsiųstas nustatytu tinkamiausiu vartotojui laiku“, – teigia pašnekovas.
El. pašto rinkodaros padalinio vadovas įsitikinęs, kad tokie individualizuoti elektroniniai laiškai pasieks tūkstančius vartotojų. Tereikia teisingai sukonfigūruoti vieną naujienlaiškių kampaniją.
Protingai sutvarkyta elektroninio pašto dėžutė gali sutaupyti labai daug laiko
Produktyvumo mentorė, projektų vadovė ir „Produktyviai.lt“ įkūrėja Simona Klovaitė teigia, kad daug žmonių kasdien „pasimeta“ savo elektroniniame pašte tarp daugybės reklamų, naujienlaiškių, svarbių laiškų.
„Jei į laiškus atsakinėjate padrikai, o kartais net praleidžiate svarbias užklausas, taip prarandate labai daug laiko. Kiekvienas „užėjimas“ į pašto dėžutę turėtų būti tikslingas, efektyvus“, – įsitikinusi ji.
Specialistė nurodo, kad vidutiniškai žmogus praleidžia savo elektroninio pašto dėžutėje apie dvi valandas vien jį tikrindamas ir atrašinėdamas į laiškus.
„Aš jame užtrunku iki 15 minučių kasdien. Taip yra todėl, kad susitvarkiau ir susikūriau sau veikiančią tvarką bei sistemą“, – sako pašnekovė.
S. Klovaitė teigia, kad dažniausiai žmonės gauna labai daug laiškų, bet ne visi jie yra naudingi bei vertingi.
„Dažnai apsiperkant elektroninėje parduotuvėje paliekame savo pašto adresą, o vėliau gauname daug reklaminių naujienlaiškių. Kitus pasirenkame prenumeruoti patys, tačiau ilgainiui nebelieka poreikio juos skaityti. Tačiau tie laiškai „plaukia“ toliau. To rezultatas – gausoje pasimeta tikrai svarbūs laiškai“, – įsitikinusi ji.
Jei norisi išvengti tokios situacijos, ekspertė pataria reguliariai atsisakyti reklaminių naujienlaiškių. Tą padaryti, anot jos, galima tiesiog atkreipiant dėmesį į tai, ką norisi vos gavus ištrinti, kokių laiškų nė neatidarote. Tokių prenumeratų verčiau atsisakyti.
„Žmonės labai daug laiko iššvaisto vien ieškodami pasimetusios informacijos. Reikėtų to išvengti. Patarčiau atsisakyti neskaitomų prenumeratų, reguliariai valyti laiškus. Juos galima archyvuoti, nebūtinai reikia trinti. Taip pat verta išnaudoti etikečių privalumus bei automatinius filtravimus. Tai – pagrindai, kuriuos lengvai įsidiegti gali kiekvienas elektroninio pašto naudotojas“, – pataria S. Klovaitė.