Galimybių daug, tereikia pasinaudoti
„eBay“ ekspertas ir ambasadorius Baltijos šalyse Aivaras Milašauskas sako, kad internetinės prekybos galimybių yra kur kas daugiau nei šiandien panaudojama.
„Internetinė prekyba yra pakankamai plati ir mano ekspertinės žinios labiau apsiriboja ties globaliomis pardavimo platformomis, ypač „eBay“. Kompanija rengia pakankamai daug įvairių projektų, iniciatyvų, renginių, skirtų būtent Lietuvoje esantiems mažiems ir vidutiniams verslams, kad jie pradėtų eksportą globaliu mastu. Tuo reikėtų pasinaudoti, nes dažnai tokie nemokami „saldainiai“ ilgai nėra dalinami“, – laidoje „Delfi diena“ kalbėjo A. Milašauskas.
Dėl internetinės prekybos galimybių gausos jam pritarė DHL Verslo vystymo vadovė Vaida Kuzminskienė. Jos skirtos tiek verslams, nebandžiusiems siųsti savo prekių į kitas valstybes, taip pat jau prekiaujantiems. Anot moters, galbūt ne visi verslininkai gali turėti pakankamai reikalingų žinių, tačiau jos yra pasiekiamos.
„Yra labai nemažai lietuvių verslų, kurie labai sėkmingai pardavinėja savo prekes, netgi toje pačioje „eBay“ platformoje. Tačiau labai daug galimybių turi tie, kurie to daryti dar nepradėjo. Kiek daug yra įmonių, kurios prekiauja tik Lietuvoje. O iš tiesų tai galėtų daryti ir kitose šalyse bei turėti didelį pasisekimą“, – kalbėjo V. Kuzminskienė.
Anot A. Milašausko, Lietuvoje rinka yra pakankamai ribota, nes šalis negali pasigirti gyventojų gausa.
„Didžiosios interneto platformos sukuria srautą ir tam, kad jį būtų galima pasiekti pasauliniu mastu, tereikia jose būti. Tam nereikia specifinių žinių, o tų, kurių reikia, suteikiama galimybė jų pasisemti. Pavyzdžiui, nematau priežasčių, kodėl nepabandyti būti tokioje platformoje, kuri vienija 132 mln. aktyvių pirkėjų iš 190 šalių. Kad ir kokią produkciją tiekia verslas, aš galiu garantuoti, kad pardavimų tikrai bus“, – pabrėžė pašnekovas.
Jis įvardino, kokia lietuvių produkcija gali būti patraukli populiarios prekybos platformos pirkėjams. Pirmiausia tai – automobilių dalių ir aksesuarų, kurie sudaro beveik pusę pardavimų iš Lietuvos į pasaulį per minėtą elektroninės prekybos platformą.
„Visų mūsų garažiukai arba liaudiškai tariant šrotininkai atneša didžiulis pinigus ir jiems yra sukuriamos gausios galimybės „išeiti“ į platesnį pasaulį ir parduoti savo produkciją globaliu mastu. Mes iš tiesų kartais nustembame, kiek yra įvairiausių šalių, kurios mėgsta lietuvių produkciją.
Kartais tai yra šalys, kurios net nežinotume, kad egzistuoja“, – kalbėjo A. Milašauskas, anot kurio Lietuviai pardavėjai gauna apdovanojimus, kad jie ekspertuoja daugiau nei į šimtą skirtingų šalių. Kažkas bando koncentruotis į mūsų šalį, tačiau tų, kurie turi galimybę eksportuoti savo prekes į daugiau nei šimtą šalių, potencialas yra didesnis, įsitikinęs pašnekovas.
Svarbu skirti laiko
V. Kuzminskienė paminėjo galimai vieną pagrindinių priežasčių, kas Lietuvos verslininkus stabdo plėsti savo internetinę prekybą užsienio rinkose. Tai – jau minėtas žinių trūkimas.
„Iš tiesų šalių yra pačių įvairiausių ir negalima joms pritaikyti vienos taisyklės. Netgi negalima sugrupuoti Europos šalių ir sakyti, kad visos jos yra vienodos. Aš patarčiau visada pasigilinti apie šalis, į kurias planuojama eksportuoti prekes. Pavyzdžiui, jeigu šiandien prancūzai vis dar renkasi prekių pristatymą į namus, tai čekai arba lenkai, netgi 54 proc., – į paštomatus“, – kalbėjo moteris.
A. Milašauskas pridūrė, kad lenkai netgi dažniausia renkasi apmokėjimą už prekes, kai jos bus pristatytos. Todėl, pasak jo, pardavėjui nesiūlančiam tokios paslaugos, gali būti sudėtinga. Vyras pritarė, kad žinių trūkumas iš tiesų gali būti vienu iš „stabdžių“, kalbant apie globalias elektroninės prekybos platformas.
„Tą reikia praktikuoti arba rasti kitą žmogų, kuris tą daro ir būtų galima iš jo pasimokyti. Kokiam nors universitete ar kolegijoje neparuoš, tarkim, „eBay“ ar „Amazon“ prekybininkų. Tam reikia patirties“, – pabrėžė pašnekovas.
Tačiau, anot jo, kompanija labai daug dėmesio skiria edukacijai. Šiuo metu yra galimybė nemokamai prisijungti prie „eBay“ Akademijos programos, kuri skirta ir prieinama visiems Lietuvos pardavėjams. Mokymų metu informacija lietuvių kalba pateikiama vietiniams mažiems ir vidutinio dydžio verslams, kad jie galėtų nuo „A“ iki „Z“ susipažinti su šia prekybos platforma ir atverti savo verslą pirkėjams iš viso pasaulio.
„Dažnai žmonės pirmiausiai bando nežinodami, ką tiksliai daryti, todėl atlieka tam tikrus veiksmus, kurie sukelia problemas ir uždaro kelius. Tokiu atveju gali būti blokuojamos paskyros ar panašiai. Prieš pradėdami pirmiausia skirkite laiko edukacijai, kad žinotumėte, ką iš tiesų darote, ir jums tikrai pasiseks“, – patarė ekspertas.
Siuntos gali pasiekti bet kurį kampelį
Nors internetinė prekyba paplitusi visame pasaulyje, tačiau ar lietuvių prekiautojai gali vengti Azijos rinkos dėl siuntų gavimo ar siuntimo sunkumų. Anot DHL Verslo vystymo vadovės, pasaulyje tai jau nebėra problema – jos pakankamai greitai gali pasiekti bet kurį pasaulio kraštą ir tam gali pakakti vos vienos dienos.
„Noriu paminėti, kad greitas pristatymas taip pat suprantamas labai skirtingai. Patys laimingiausi Europoje yra suomiai, kuriems pristatymas per tris dienas yra pats tas. Tačiau šiandien siuntas galima pristatyti per 24 valandas kur tik nori“, – patikino V. Kuzminskienė.
A. Milašauskas pridūrė, kad netgi gaunama atsiliepimų iš pirkėjų su nuostaba, kad siunta į JAV iš kito pasaulio krašto, pavyzdžiui, Lietuvos, juos pasiekia per pora dienų. O dėl laiko skirtumo žmonėms gali atrodyti, kad atkeliauja vos per dieną.
Apie naujausias e-komercijos tendencijas, strategijas ir praktinius patarimus iš rinkos lyderių siekiant sėkmės globalioje rinkoje jau galima sužinoti „E-Export Nation Lithuania“ akademijoje, o norintys pradėti sėkmingą e-prekybą užsienyje kviečiami registruotis į nemokamą GlobalShop akademiją Inovacijų agentūros svetainėje iki balandžio 24 d.