Pirmoji lietuvių parduota prekė – pašto ženklas

Šioje elektroninės prekybos svetainėje, sako A. Milašauskas, sutikti lietuvį pardavėją tikrai nėra sudėtinga. Nors platforma viešai pardavėjų skaičiaus iš Lietuvos neskelbia, prieš keletą metų pastarasis siekė apie 11 tūkstančių. Pašnekovas skaičiuoja, kad tendencijos turėtų būti labai panašios ir šiuo metu.

„Lietuviai čia prekiauja jau labai seniai, o pati platforma yra viena iš seniausių globalių pardavimo platformų pasaulyje, tai turime tikrai tokių veteranų, kurie prekiauja ir po 10 metų ir po daugiau, bet didžiausias pardavėjų skaičiaus augimas, kaip ir bendrai e-komercijos, buvo per koronaviruso pandemiją“, – sako jis.

Pirmasis lietuvių parduotas daiktas, pasakoja A. Milašauskas, buvo pašto ženklas: „Fun fact (juokingas faktas, liet.), kad Ukrainos paštas irgi yra „eBay“ pardavėjas – pardavinėja daug įvairios produkcijos, susijusios su paštu, daugiausiai pašto ženklus, ir netgi prieš keletą metų buvo gavę greičiausiai augančio pardavėjo apdovanojimą. Geriausiai parduodamas pašto ženklas nuo karo pradžios – tas, kuriame parašyta: ruski vaeni korabli, idi n***. Tai Ukrainos paštas, kaip ir visa Ukraina, turėjo galimybę siųsti tokią kaip ir žinutę pasauliui ir labai smagu, kad „eBay“ buvo ta vieta, per kurią ta žinutė buvo siunčiama.“

Agentūros „GloberTop“ įkūrėjas ir oficialus „eBay“ platformos ambasadorius Baltijos šalyse Aivaras Milašauskas

Daugiausiai lietuviai, aiškina platformos atstovas Lietuvoje, parduoda automobilių dalių ir aksesuarų: „Praktiškai kas antras pardavimas iš Lietuvos į pasaulį per „eBay“ vyksta šioje kategorijoje.“ Antra kategorija, kurioje įsitvirtinę lietuviai – mados: rūbai ir avalynė nuo naujų iki dėvėtų.

„Labiausiai dominuoja, pavadinkime, geri dealai (pasiūlymai, liet.), kada rūbas, avalynė, aksesuaras kainavo kažkada labai brangiai, dabar jį parduoda pigiai ir ateina pirkėjai tų daiktų sumedžioti, kurie kažkada buvo lentynose ir kainavo tūkstančius dolerių.

Kitos kategorijos, kurias irgi būtų galima išskirti, tai namų apyvokos daiktai, home and garden (namai ir sodas, liet.) kategorija: elektronika, ypač gerai yra atnaujinta, vadinama refurbished elektronika, ar naudota elektronika, taip pat kolekciniai daiktai. Žinau, kad tikrai neblogai pavyksta netgi toms pačioms monetoms, bet su monetomis reikėtų atsargiai, nes, pasirodo, jeigu siunti per Lietuvos paštą, tai monetos gali užstrigti ir pardavėjai gali būti apkaltinti kontrabanda, tai jeigu jau norime monetas pardavinėti, reikėtų pasižiūrėti, pasigilinti į įstatymus. Taip pat parduodama ir laisvalaikio prekių ar daiktų kitam verslui ar profesionalui. Čia yra pagrindinės kategorijos, bet tikrai čia galime parduoti bet ką, nuo visiškos smulkmenos iki tikrai labai brangios ir rimtos įrangos“, – pasakoja jis.

Siuntiniai

Yra ir tokių pardavėjų, kurie šią platformą renkasi kaip vienintelį pardavimo kanalą. A. Milašauskas pasakoja, kad štai pavyzdžiui įmonė „Teksasas“, geriau žinoma kaip „Poppri Fashion Auctions“, verslą vysto tik čia.

„Jie pardavinėja daugiausiai aukciono būdu ir tikrai yra ilgametis „eBay“ pardavėjas, jie netgi yra gavę apdovanojimą už labai gerus dešimtmečio rezultatus. Mažesnių pardavėjų, pastačiusių savo nedidelius verslus tik ant šio pardavimo kanalo, yra daug. Dar vienas didesnis vardas, kam tikrai gerai sekasi, tačiau tai nėra jų vienintelis kanalas, bet jie užaugo čia ir tai buvo jų pirminis impulsas, kas leido jiems pradėti tą nuostabią kelionę, kurią jie dabar tęsia, [...] yra įmonė „Ovoko“, prekinis ženklas „RRR“, automobilių dalių pardavimo platforma“, – pasakoja pašnekovas.

Jei parduoda kaimynas – galiu ir aš

Paklaustas, ar lietuviams šioje platformoje išties yra daug potencialo, A. Milašauskas pastebi: „Jei parduoda kaimynas, vadinasi, galiu ir aš, nes esu toje pačioje vietoje ir turiu tokias pačias sąlygas.“ Vis dar svarstantiems verslams jis primena, kad Lietuva – maža rinka, todėl išeiti už jos ribų gali būti naudinga kiekvienam.

„Visgi, tai yra tarptautinė platforma, kuri turi 132 milijonus aktyvių pirkėjų iš 190 šalių, tai mes kalbame apie tarptautinę platformą. Būnant čia, mažoje rinkoje, noras išplaukti į plačius vandenis atsiranda natūraliai, o čia ta galimybė būtent ir atsiveria. Pati organizacija Lietuvos rinką vertina labai gerai ir didžiausi aplodismentai dėl to turėtų eiti automobilistams, nes „eBay“ didelis fokusas yra automobilių dalys ir aksesuarai, tai kadangi lietuviai čia rodo išskirtinai gerus rezultatus ir mes turim daug autodalių pardavėjų, tai mūsų rinka būtent dėl tokio tipo pardavėjų ir yra įdomiausia.

Įdomus faktas, kad jeigu mes paimtume Jungtinės Karalystės, ebay.co.uk, rinką, kuri yra antra pagal dydį „eBay“ organizacija, tai ten pagal įdėtų autodalių skaičių pirmi yra britai, natūralu – milžiniška rinka, o antri pagal įdėtų dalių skaičių yra lietuviai. Tai – daug ką pasakantis faktas. Ši kategorija yra milžiniška ir pinigai, kurie plaukia toje kategorijoje, yra milžiniški“, – faktais dalijasi pašnekovas.

Agentūros „GloberTop“ įkūrėjas ir oficialus „eBay“ platformos ambasadorius Baltijos šalyse Aivaras Milašauskas

Pagrindinės rinkos, kuriose daugiausiai prekiauja lietuviai, yra trys: Jungtinės Amerikos Valstijos, Jungtinė Karalystė ir Vokietija.

Bet taip pat yra ir tokios stiprios rinkos kaip Italija, Prancūzija, Australija, kur tikrai išvažiuoja nemažai mūsų lietuvių siuntų. Skirtumas, kiek mes norim plačiai apimti tą geografiją yra toks, kad jeigu mes turime logistikos galimybes, tai mes galim iš esmės prekiauti visame pasaulyje. Jeigu mūsų prekės yra stambiagabaritės, tai tada dažniausiai pardavėjai apsiriboja Europos žemynu, nes kokius šaldytuvus transportuoti orų į Ameriką – nebelieka matematikos.

Šaldytuvai, be abejo, tik kaip pavyzdys, bet jeigu mes kalbame apie nedidelius daiktus, nuo kilogramo iki dviejų, kad ir sunkesnius, bet standartinių matmenų, tai tikrai čia yra ta platforma, kur mes galime išnaudoti tą jos privalumą, kad tai yra globali platforma ir gauti pardavėjų tikrai iš tokių kartais šalių, kur tu net nežinai, kad to šalys egzistuoja“, – pasakoja platformos atstovas Lietuvoje.

Pasiteiravus, ar sudėtinga į šias šalis patekti, A. Milašauskas aiškina, kad svarbiausia yra turėti patikimus logistikos partnerius. O Lietuvoje šioje srityje bėdų nėra.

„Lietuvoje, kai mes turime tiek daug gerų logistikos įmonių, tokių kaip „DHL“, „Fedex“, „Ups“, tas pats Lietuvos paštas, tarpininkai, tai mes tikrai turime visas galimybės išeiti globaliai, bet jeigu net kažkas su logistika sunkiau, tai tada faktas, kad Europoje yra lengviau startuoti ir galbūt eigoje prijungti kitas šalis. Bet vėl, pasikartosiu, mes čia pilnai turime visas galimybes iškart eiti globaliai, nes tikrai kiek mes turim logistikos sprendimų Lietuvoje, tai mums gali daugelis pasaulio šalių pavydėti“, – teigia jis.

Lietuvos paštas

Ko reikia, norint pradėti?

Pirmiausia, sako specialistas, norintys prekiauti turėtų pradėti nuo reikiamo žinių bagažo. O tokį sukaupti gali padėti profesionalai arba mokymai. Pastaruosius, kaip sako jis, reikia atsirinkti labai kruopščiai – internete šiais laikais galima rasti ne tik naudingų, bet ir visiškai nereikalingų dalykų.

„Turint žinių, sklandžiai užsiregistruojama, sklandžiai patvirtinami visi įmonės duomenys, sklandžiai paruošiama paskyra prekybai. Jeigu mes edukacijos ir profesionalų šalia neturime, tai tikrai gali būti sudėtinga taip eiti. Ir net ne tik sudėtinga, bet ir rizikinga, nes gali būti pridaroma tokių klaidų, kurios jau negrįžtamų padarinių padarys – užblokuos paskyrą ir nebus įmanoma atblokuoti. Tai tikrai reikėtų pasidomėti prieš pradedant, kaip tą startą padaryti sėkmingai.

Kada mes jau pradėsime domėtis, mes tikrai gausime informaciją, kuri rinka mums priimtinesnė, koks yra mūsų produkcijos potencialas ir panašiai, tai visus dalykus įsivertinus žinosime bent jau kokius lūkesčius turėti. Kad kiekvienam galima čia turėti bent jau vieną iš pardavimų kanalų – tai tikrai. Kai pardavimų paskyra bus paruošta, pilnai sutvarkyta ir visa produkcija patalpinta, tai ir tie pardavimai tikrai pradės atsirasti jau pirmą mėnesį, čia net klausimo nėra. Klausimas tik bus mastelis, kiek tų pardavimų bus – ar tai bus verslą keičiantys pardavimai, ar tai bus papildomi pardavimai prie visos verslo veiklos“, – aiškina platformos atstovas Lietuvoje.

Eksperimentuodami ir neturėdami žinių lietuviai ne tik rizikuoja prarasti paskyrą, bet ir patirti didžiulį nusivylimą: „Tada neturime rezultatų ir sakome: ai, čia nieko gero, ta platforma neveikia. Netinkamas rinkos starto pasirinkimas irgi gali lemti, kad nėra rezultatų. Netinkamas paskyros paruošimas prekybai, netinkamas logistikos sutvarkymas pačioje paskyroje gali lemti, kad tų pardavimų nebus ar bus mažai. Suprantu, kad detaliai mes iki smulkmenų nežinosim startuodami, ką darom, bet bent jau gaudytis pagrinduose mes privalome startuojant, kad neprisidarytume klaidų ir kad tikrai tą potencialą išnaudotume, bet greičiausias į tai kelias – profesionalų pagalba.“

Apie naujausias e-komercijos tendencijas, strategijas ir praktinius patarimus iš rinkos lyderių siekiant sėkmės globalioje rinkoje jau galima sužinoti Inovacijų agentūros „E-Export Nation Lithuania“ akademijoje, o norintys semtis žinių apie prekybą rytų ir vidurio Europoje, kviečiami iki spalio 23 d. prisijungti prie nemokamos „Allegro“ akademijos.

Šaltinis
Temos
Specialusis projektas „Pasaulis yra mažas“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją