E. komercija – galimybė pasibandyti


D. Gudelis sako, kad taisykles, kurios užsienio rinkose norintiems plėstis e. komercijos verslams galiojo prieš dešimt metų, reikėtų pamiršti. Viena iš priežasčių ta, kad verslas savaime tampa labiau pasiekiamas tarptautinėse rinkose.

„Atsiranda vis daugiau įrankių, šiais metais ypač didelis dirbtinio intelekto įrankių bumas, kurie palengvina „išėjimą“ į užsienio rinkas. Visa strategija ir verslo modelis, kaip plėsti verslą į užsienį, labai kinta. Ypač per paskutinius metus“, – laidoje „Delfi diena“ kalbėjo „Makes You Local“ atstovas.

Pasak P. Reut, e. komercija yra lengvesnis ir pigesnis kelias išbandyti savo tikslinę auditoriją bei atrasti ją užsienio rinkoje.

„Atsidarius šį e. komercijos kanalą, mes tikrai rekomenduojame pradėti ir tradicinį eksportą būtent dėl to, kad rinkos greitai kinta, o vartotojų poreikiai – dar greičiau. E. komercija ir skirtingi įrankiai, kurie padėtų analizuoti ir suprasti vartotojų elgesį, suteikia galimybę mažesniais kaštais pasibandyti nei iš karto pradedant fizinę prekybą užsienio šalyse“, – sakė pašnekovė.

Elektroninė prekyba

Svarbu neatsilikti nuo naujovių


Anot D. Gudelio, pastebima, kad per penkerius metus pasikeitė pačių vartotojų lūkesčiai. Jis akcentavo vartotojų pasitikėjimo rodiklio pokytį.

„Jie kur kas lengviau pasitiki verslais iš užsienio valstybių ir mieliau renkasi jų prekes“, – pabrėžė laidos pašnekovas.

Jo tikinimu, vis daugiau lietuviškų verslų plečia savo veiklą už šalies ribų. Pasak „Makes You Local“ atstovo, šiandien yra nemažai greitai tobulėjančių įrankių, kurie padeda greičiau, lengviau ir pigiau įveikti kalbos ar kultūrų barjerus. Pavyzdžiui, klientų aptarnavimo srityje.

D. Gudelis pabrėžia, kad verslas neturėtų atsilikti nuo siūlomų naujovių, ypač jeigu galvoja apie tarptautines rinkas.

„Įvairūs įrankiai gali padėti atsirasti kitose rinkose ir pradėti ten prekybą. Tačiau jie taip pat sukuria kur kas didesnę konkurencinę aplinką. Taigi konkurencijos iššūkiai ir kiti marketingo klausimai tik didėja“, – akcentavo jis.

Patricija Reut

Nuo ko reikėtų pradėti?


P. Reut sako, kad verslas turi siekti tapti sėkmingu tarptautinėse rinkose ir tam kompetencijas reikia auginti. Ji taip pat pabrėžė, kad iš tiesų vartotojai tapo labai reiklūs, todėl pirmenybę teikia kokybiškoms ir patikimoms parduotuvėms.

Ji yra įvardino tris esminius informacijos šaltinius, besidomintiems ar pradėjusiems vykdyti e. prekybą. Tai – „GlobalShop“ akademija, Ecom akademija ir „Amazon“ konsultacijos.

P. Reut tikinimu, į tarptautines rinkas siekiantis plėstis e. verslas turi pasirinkti konkrečią rinką ir atlikti išsamią analizę. O vėliau – pasirinkti tinkamiausią kanalą vykdyti prekybai.

„Rinkos pasirinkimas labai svarbus visuose tolimesniuose etapuose. Nesvarbu, ar mes pradedame nuo artimesnių šalių, kaip Lenkija ar Estija, kur verslo plėtra yra kur kas lengvesnė, ar nuo didžiausią potencialą turinčių rinkų, kaip Vokietija, Didžioji Britanija ar JAV.

Rinkos pasirinkimas turėtų prasidėti nuo daugybės klausimų: ar prekiausite gerai žinomais produktais, ar norėsite pasiūlyti savo prekės ženklą, kas yra jūsų klientas, kokia yra konkurencinė aplinka ir pan.“, – kalbėjo D. Gudelis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją