Sylwia Siwek-Nowak, Lenkijos e. prekybos milžinės „Allegro“ verslo išteklių partnerė, atkreipia dėmesį, kad šis Europos regionas yra unikalus.

„Regionas yra ne tik įvairus, bet ir kupinas galimybių verslams, kurie nori įžengti į naujas rinkas ir pasiekti milijonus potencialių klientų. Lietuvių įmonės turi puikią progą pasinaudoti šiuo augimu, ypač bendradarbiaudamos su vietiniais rinkos lyderiais“, – sako „Allegro“ verslo išteklių partnerė.

Rinka fragmentuota, bet augimo potencialas – didžiulis

Pasak Sylwios Siwek-Nowak, VRE e. prekybos rinka pasižymi dideliu fragmentavimu: „Regioną sudaro daugybė kalbų, valiutų ir skirtingų vartotojų pageidavimų. Tačiau būtent tai suteikia didžiulį augimo potencialą, ypač lyginant su jau stipriai užpildytomis Vakarų Europos rinkomis. Kol Vakarų Europoje e. prekyba yra pasiekusi brandos stadiją, VRE rinkos sparčiai vystosi, o tai suteikia verslams unikalią galimybę įsitvirtinti augančioje rinkoje“.

Statistika taip pat rodo didžiulį augimo potencialą ir galimybes e. prekybininkams pritraukti naujų klientų būtent Vidurio ir Rytų Europoje. Europos e. prekybos ataskaitoje pažymima, kad 2023 metais prekybos internetu Vakarų Europoje augo tik 4 proc., tuo tarpu Vidurio Europoje – 28 proc., o Rytų Europoje – net 36 proc. Nors Vakarų Europoje apie 90 proc. gyventojų perka internetu, Vidurio Europoje šis skaičius yra šiek tiek mažesnis – apie 80 proc.

Lenkijos vartotojai renkasi iš net 250 milijonų pasiūlymų internete

Šie statistiniai duomenys rodo, kad Vidurio ir Rytų Europa tampa vis patrauklesnė e. prekybos verslams, siekiantiems plėstis ir pritraukti naujų klientų. Viena iš ryškiausių ir perspektyviausių šio regiono rinkų yra Lenkija ir būtent „Allegro“ yra populiariausias klientų pasirinkimas apsipirkti internetu Lenkijoje. E. prekybos platforma siūlo nei 250 milijonų prekių net keturiolikoje produktų kategorijų.

Sylwia Siwek-Nowak pastebi, kad Lenkijos vartotojai yra labai atviri naujoms technologijoms ir lengvai prisitaiko prie naujų sprendimų, tokių kaip mobilieji mokėjimai ar automatizuoti siuntų terminalai. Taip pat auga pasitikėjimas internetine prekyba, o tai skatina e. prekybos sektoriaus augimą. 2023 metais Lenkijos e. prekybos rinka pasiekė 22 mlrd. JAV dolerių vertę., tačiau prognozuojama, kad iki 2027 metų ji šoktels iki 31 mlrd. JAV dolerių.

„Tai rodo, kad, nepaisant rinkos brandos, augimas tęsis ir artimiausiais metais. Lenkija turi stiprią internetinės prekybos kultūrą ir didelę rinką su apie 38 mln. gyventojų. „Allegro“ apsiperka per 14,6 mln. pirkėjų, kurie yra aktyvūs ir lojalūs. Tai – ypač geros žinios verslams, norintiems įeiti ar plėstis regione“, – pažymi ji.

Verslui dar mažai atrastas perlas – Čekijos rinka

Dar viena sparčiai auganti ir unikali e. prekybos rinka – Čekijos. Pasak Sylwios Siwek-Nowak, šios šalies rinka yra labai fragmentuota – joje veikia daugiau nei 50 tūkstančių vietinių e. parduotuvių, kurių kiekviena siūlo itin skirtingą klientų patirtį.

Ši fragmentacija kelia iššūkių tiek vartotojams, tiek pardavėjams. Vartotojams gali būti sudėtinga rasti geriausius pasiūlymus ir patikimus pardavėjus, o pardavėjams – pasiekti platesnę auditoriją. „Allegro“ mato tai kaip galimybę: sujungti skirtingus pardavėjus į vieną platformą, kurioje pirkėjai gali rasti platų prekių asortimentą, naudotis pirkėjų apsaugos programomis, gauti neribotus pristatymus ir nemokamus grąžinimus. Tai sukuria vieningą ir patogų apsipirkimo procesą ir pridėtinę vertę tiek pirkėjams, tiek pardavėjams.

Čekijos vartotojai turi aukštus lūkesčius dėl užsakymų pristatymo greičio ir kokybės. „Čekai vertina greitą ir patikimą pristatymą, todėl mūsų „One Fulfillment“ paslauga, siūlanti visapusišką siuntinių valdymą iš mūsų sandėlio Lenkijoje į Čekiją, yra labai patraukli pardavėjams. Vidutinis pristatymo laikas yra vos dvi dienos, o tai atitinka aukštus vietos vartotojų lūkesčius“, – priduria Sylwia.

Aktyviai plečiasi Vidurio ir Rytų Europoje

„Allegro“ sėkmingai plečiasi Čekijoje ir Slovakijoje, siekdama tapti svarbiu žaidėju visame Vidurio ir Rytų Europos regione. „Per pastarąjį ketvirtį padvigubinome aktyvių pirkėjų skaičių Čekijoje, pasiekdami 1,6 mln. aktyvių vartotojų. Remdamiesi šiais rezultatais, šių metų pavasarį pradėjome veiklą Slovakijoje“, – džiaugiasi Sylwia.

Kalbėdama apie pirkėjų elgesio skirtumus tarp Slovakijos ir Čekijos, Sylwia pastebi: „Nors yra skirtumų, svarbiausi veiksniai abiejose rinkose yra platus asortimentas, patogumas ir gera kaina. Tačiau Čekijoje ir Slovakijoje mokėjimas pristatymo metu vis dar populiarus, o pristatymas į automatizuotas siuntų mašinas yra būtinas“.

Ji taip pat atkreipia dėmesį į duomenų apsaugą: „Čekijoje ir Slovakijoje žmonės labai saugo savo duomenis ir linkę apsipirkti naudodami svečio paskyras, tuo tarpu Lenkijoje pirkėjai naudoja registruotas paskyras, kurios suteikia personalizacijos ir patogumo, ko jie ieško“.

Taigi, plėtra į naujas rinkas visada kelia iššūkių. „Kaip ir kiekvienas naujas žaidėjas, turėjome susipažinti su naujos rinkos ypatumais, pritaikyti savo paslaugas vietinių vartotojų pageidavimams ir sukurti aktualų prekių asortimentą. Dėl „Mall Group“ įsigijimo šie procesai mums buvo daug sklandesni, nes įgijome vertingų vietos žinių ir patirties“, – pabrėžia „Allegro“ verslo išteklių partnerė.

Ateityje „Allegro“ planuoja tęsti plėtrą į kitas regiono šalis – Vengriją.. „Mūsų tikslas – tapti e. prekybos lyderiu Vidurio ir Rytų Europoje, siūlant aukščiausios kokybės paslaugas ir platų prekių asortimentą visame regione“, – apibendrina Sylwia.

Vietinių partnerių svarba ir konkurencija

Vienas iš esminių aspektų, norint sėkmingai plėstis VRE regione, yra bendradarbiavimas su vietiniais partneriais. „Žmonės VRE regione labiau linkę pirkti iš vietinių mažmenininkų – ši tendencija pastebima ir kitose Europos šalyse. Todėl bendradarbiavimas su vietiniais žaidėjais gali būti efektyvi strategija plėtrai regione“, – aiškina Sylwia.

„Allegro“, būdama rinkos lydere Lenkijoje ir viena iš labiausiai patikimų prekės ženklų šalyje, gali būti puikus partneris įžengiant į didžiausią regiono rinką. Bendrovė sparčiai plečiasi kitose VRE šalyse, siūlydama vartotojo patirtį, pritaikytą vietinių pirkėjų poreikiams ir įpročiams.

Lietuvos verslams pataria išnaudoti nemokamus išteklius

Lietuvos įmonėms, siekiančioms plėstis į užsienio rinkas, Sylwia pataria: „Pirmiausia išnaudokite „Allegro“ išteklius. Mes siūlome „Welcome Package“ naujiems pardavėjams, įskaitant tris mėnesius nemokamos prieigos prie „Allegro Analytics“. Šis įrankis suteikia realius pardavimų duomenis, padeda stebėti kategorijas, analizuoti konkurentus ir koreguoti asortimentą“.

Ji taip pat pabrėžia logistikos svarbą: „Efektyvūs pristatymo procesai yra ypač svarbūs Lenkijos pirkėjams. Vartotojai tikisi greito, patogaus ir nebrangaus pristatymo. Pardavėjai gali patys tvarkyti logistiką arba naudotis mūsų „Allegro One Fulfillment“ paslauga, kuri apima produktų sandėliavimą, pakavimą, klientų užklausų tvarkymą ir grąžinimus“.

„Allegro“ sprendimai tarptautiniam verslui

Apibendrindama Sylwia pabrėžia „Allegro“ siūlomus sprendimus, padedančius įveikti tarpvalstybines kliūtis ir sėkmingai įžengti į Vidurio ir Rytų Europos rinką:

  1. Lokalizacijos paslaugos: padeda pritaikyti produktų aprašymus ir rinkodaros medžiagą vietiniams vartotojams.

  2. Logistikos tinklas: supaprastina prekių pristatymą VRE šalyse, įskaitant pagalbą muitinės procedūrose.

  3. Rinkos įžvalgos: teikia vertingus duomenis apie vartotojų preferencijas ir rinkos tendencijas.

  4. Mokėjimo sprendimai: pritaikyti VRE šalių vartotojų poreikiams, įskaitant vietinius mokėjimo metodus.

  5. Klientų aptarnavimas: teikiamas keliomis kalbomis, užtikrinant teigiamą apsipirkimo patirtį.

  6. Rinkodaros galimybės: įvairios reklamos ir skatinimo priemonės, padedančios padidinti matomumą VRE rinkoje.

Vidurio ir Rytų Europos e. prekybos rinka siūlo dideles galimybes plėtrai, ypač bendradarbiaujant su vietiniais rinkos lyderiais, tokiais kaip „Allegro“. Platforma suteikia verslams galimybę pasiekti milijonus pirkėjų, optimizuoti logistiką ir greitai augti šiame perspektyviame regione.

„Mūsų tikslas – ne tik plėsti „Allegro“ veiklą, bet ir suteikti mūsų pardavėjams galimybę augti tarptautiniu mastu. Bendradarbiaudami su „Allegro“, tarptautiniai verslai gali pasinaudoti mūsų patirtimi, infrastruktūra ir inovacijomis, kad sėkmingai įžengtų į VRE rinką ir išnaudotų jos augimo potencialą“, – reziumuoja Sylwia Siwek-Nowak.

Registruotis į nemokamą Allegro akademiją galite iki spalio 23 d. čia.