Greitai šios verslininkės vadovaujama internetinė parduotuvė švęs jau vienuoliktąjį gimtadienį. Kaip jai sekėsi įsitvirtinti itin konkurencingoje rinkoje? Kuo skiriasi prekyba Lietuvoje ir Latvijoje? Apie tai ji ir sutiko papasakoti.
Negaili gražių žodžių močiutei
D. Kiselionienė supažindina, kad jos vadovaujamoje internetinėje parduotuvėje įsigyti galima įvairiausios namų tekstilės: patalynės užvalkalų, paklodžių, antklodžių, lovatiesių, pledų. Vieni gaminiai yra siuvami individualiai, kiti – standartiniai.
„Tai, kad sėkmingai dirbame jau tiek metų įrodo, jog judame teisinga linkme ir esame mylimi žmonių. Mūsų tekstilės asortimentas – vienas didžiausių Lietuvoje. Nuo pat įmonės įkūrimo orientavomės į prekių kokybę, o tai leido suburti tikrai didelį kiekį nuolatos sugrįžtančių klientų“, – pasakoja pašnekovė.
Ji išduoda, kad visa tekstilės siuvimo ir pardavimo veikla jos šeimoje „gimė“ dar 1990 metais. Anuomet Dovilė daug laiko praleisdavo su savo močiute, kuri, anot jos, buvo nepaprastai energinga, kūrybinga ir veikli moteris.
„Ji buvo siuvėja ir labai mylėjo savo darbą. Vieną dieną močiutė pastebėjo, kad žmonėms daug labiau trūksta patalynės, o ne naujų drabužių. Taip ji pamažu pradėjo naują verslą, prie kurio prisijungė ne tik vis daugiau siuvėjų, tačiau ir abu mano tėvai“, – nurodo D. Kiselionienė.
Pašnekovė teigia, kad šeimos verslas pradėjo plėstis ir jų pagaminama produkcija buvo parduodama ne tik Lietuvoje, tačiau ir kitose Baltijos šalyse.
Namų tekstilę pradėjo pardavinėti virtualioje erdvėje
Šiuo metu internetinei parduotuvei vadovaujanti verslininkė sako, kad pati prie šeimos verslo prisijungti visai neplanavo. Baigusi universitetą ji nesiejo savo ateities su tekstile ir pasirinko visai kitą profesinį kelią.
„Tai buvo darbas su prekėmis, tačiau toli gražu ne su audiniais. Pamenu, vieną dieną tėvams prireikė mano pagalbos pardavimų srityje. Prisijungiau prie jų manydama, kad tai – tik trumpam. Tačiau labai greitai įsimylėjau audinius ir šioje srityje pasilikau. Šiuo metu su namų tekstile dirbu jau gerokai daugiau nei 10 metų“, – teigia pašnekovė.
Iki 2013 metų „Saulės patalynė“ internetu pasiekiama nebuvo. Tačiau D. Kiselionienei pastebėjus, kad internetas vis labiau populiarėja, ji ryžosi dar vienai avantiūrai ir atidarė internetinę parduotuvę. Joje – didžiulis namų tekstilės asortimentas, išskirtinės ir itin kokybiškos prekės.
Manė, kad viską padaryti gali pati
D. Kiselionienė pasakoja, kad jų internetinei parduotuvei įsitvirtinti rinkoje labai sunku nebuvo. Jie buvo vieni pirmųjų tekstilės siuvėjų ir pardavėjų, pasiūliusių savo produkciją virtualioje erdvėje. Konkurencija buvo žymiai mažesnė, nei, pavyzdžiui, šiuo metu.
„Pirmaisiais įmonės veiklos metais aš buvau vienintelė darbuotoja. Pradėjusi lauktis vaikelio neskubėjau ieškoti pagalbos. Turbūt, kaip ir daugelis naujų verslų savininkų, galvojau, kad už mane darbų geriau niekas nepadarys. Tačiau nėštumo laikotarpis buvo labai sudėtingas ir supratau, kad be pagalbos neapsieisiu“, – prisimena ji.
Vis tik, anot pašnekovės, nors greitai ir pavyko rasti puikią kolegę, vos po dviejų savaičių jai prasidėjo priešlaikinis gimdymas. Pašnekovei beveik 3 mėnesius teko gulėti ligoninėje ir verslą patikėti naujajai darbuotojai.
„To laikotarpio niekada nenorėčiau išgyventi dar kartą. Net dviejų kilogramų nesveriantį naujagimį aš reanimacijoje galėdavau aplankyti vos kelis kartus per dieną. O įmonė, kuri man taip pat buvo kaip vaikas, liko nežinomybėje. Tačiau man pasisekė – vaikutis augo greitai, o darbuotoja buvo gabi ir sparčiai visko mokėsi“, – teigia D. Kiselionienė.
Įveikusi sunkumus į verslą pašnekovė grįžo dar stipresnė. Greitai ji suprato, kad nesinori apsiriboti vien prekyba Lietuvoje ir pradėjo dairytis į kitas rinkas.
Įsitvirtinti užsienyje – nelengva užduotis
Šiuo metu D. Kiselionienės vadovaujama internetinė parduotuvė sėkmingai veikia tiek Lietuvoje, tiek ir Latvijoje. Taip pat ji prekiauja ir tarptautinėje platformoje „eBay“.
„Skirtumas tarp šių prekybos būdų yra didelis. Mūsų parduotuvėje apsiperkantys žmonės labai vertina produktų kokybę bei galimybę įsigyti individualių išmatavimų patalynę. O štai „eBay“ auditorija yra gerokai platesnė ir labiausiai čia konkuruojama ne kokybe, o kaina. Tačiau čia mūsų prekes gali įsigyti žmonės iš tolimesnių kraštų“, – sako pašnekovė.
Anot jos, šiais laikais pasiūla yra tiesiog milžiniška. Todėl įsitvirtinti atidarant naują parduotuvę užsienio rinkoje nėra lengva.
„Tai užtrunka ir daug kainuoja. Juk žmogus turi apie tave išgirsti ne vieną kartą tam, kad pradėtų pasitikėti, o vėliau dar ir rekomenduotų kitiems. Todėl tarptautinėse platformose iš dalies viskas yra lengviau, mat jose paprastai prekiauja patikimi pardavėjai ir klientas gali būti tikras, kad apsipirkti yra saugu“, – patirtimi dalinasi verslininkė.
Didmeninė prekyba nepasiteisino
Paklausta, kokie sprendimai prekiaujant užsienyje nepasiteisino, D. Kiselionienė teigia, kad jų atveju nepasiteisino ne konkrečios virtualios pardavimo platformos, o didmeninė prekyba užsienio šalyse.
„Mūsų patalynė yra kokybiška, o kokybišką produktą pagaminti kainuoja. Nors ir buvo įdėta nemažai pastangų, tačiau kainos atžvilgiu Lietuvoje pagaminta patalynė nusileidžia toms, kurios yra gaminamos trečiosiose pasaulio šalyse“, – pripažįsta pašnekovė.
Verslininkė teigia, kad jiems labiausiai pasiteisino darbas su individualiais klientais. Šis būdas leidžia pasidžiaugti kiekvieno kliento teigiamomis emocijomis gavus prekes bei sukurti su apsiperkančiais žmonėmis artimesnį ryšį.
Pataria neskubėti, tačiau išeiti iš komforto zonos
Verslininkams, kurie svajoja savo produkcija prekiauti užsienyje, D. Kiselionienė pataria gerai išanalizuoti rinką: konkurentus, kainas, siuntimo ir sandėliavimo kaštus.
„Taip pat svarbu ne tik apgalvoti, tačiau ir aprašyti strategiją. Taip galima įvertinti visus niuansus. Žinoma, svarbu nebijoti išeiti iš komforto zonos“, – pataria pašnekovė.
Ir nors savoje šalyje prekyba yra paprastesnė, verslininkė ragina nebijoti leistis į avantiūrą ir prekiaujant svetur. Vis tik svarbu suprasti, kad kiekviena šalis – individuali, tad teks prisitaikyti prie kultūrų skirtumo.
Apie naujausias e-komercijos tendencijas, strategijas ir praktinius patarimus iš rinkos lyderių siekiant sėkmės globalioje rinkoje galima sužinoti Inovacijų agentūros „E-Export Nation Lithuania“ akademijoje.