Štai vilnietis Vytautas Vilimas pasakoja ilgais nesvarstęs ir suskubęs pasirinkti jo namų ūkio poreikius geriausiai tenkinantį elektros tiekėją. Vyras džiaugiasi, kad sutarties pasirašymas taip pat buvo labai greitas ir patogus.

„Gavęs pasiūlymą su geromis sąlygomis, jį paanalizavau, ir įsitikinęs, kad tiekėjas tikrai siūlo pigiausias sąlygas rinkoje, labai paprastai, tiesiog telefonu sudariau sutartį“, – prisimena Vytautas.

Gyventojai, nespėję pasirinkti tiekėjo iki gruodžio 10 d., pateks į pusmetį galiosiantį garantinį tiekimą, kuris reikš, kad elektra tokiems vartotojams pabrangs net 25 proc.

Tuos gyventojus, kurie planuoja pasirinkimą atidėti paskutinėms akimirkoms, ESET Lietuva IT inžinierius Ramūnas Liubertas įspėja, kad gali sutrikti sistemų darbas arba dar blogiau – jūsų siunčiamais duomenimis gali susidomėti kibernetiniai sukčiai.

„Jei daug žmonių vienu metu pradės siųsti užklausas ar paraiškas dėl elektros tiekėjo pasirinkimo, gali kilti paskirstyta paslaugos trikdymo ataka. Tai reiškia, kad kai ateina didelis užklausų kiekis, sistemos tampa nepajėgios apdoroti visų duomenų. Tačiau didelis užklausų kiekis taip pat gali pritraukti ir piktavalius, kurie pasinaudodami šia situacija gali pradėti vadinamas „fishing“ atakas – vartotojams siųsti melagingus laiškus su nuorodomis į internetinius puslapius, kuriuose prašoma prisijungti per el. bankininkystę. Jei gyventojas pateks į tokias pinkles, jo sąskaita bus greitai ištuštinta“, – teigia IT specialistas.

Verta paminėti, kad pirmojo etapo dalyviai sudaro vos 6 proc. visų Lietuvos namų ūkių savininkų. Iš viso šalyje yra 1,6 mln. privačių elektros vartotojų. Mažiau elektros suvartojantys ir kitiems dvejiems etapams priklausantys gyventojai kvietimų pasirinkti tiekėją sulauks 2021 ir 2022 metais. Tačiau tie vartotojai, kurie aktyviai domisi elektros rinkoje vykstančių pokyčių teikiamomis galimybėmis ir nekantrauja įsitraukti, pasirinkti nepriklausomą tiekėją gali jau dabar ir visiškai nesvarbu, į kurį etapą jie patenka.