Delsimą keičia aktyvumas

Kaip pasakoja „Inregnum Lietuva“ generalinė direktorė Lina Paulauskė, liekant vos kelioms dienoms iki gruodžio 10-osios gyventojai aktyviai ieško geriausio pasirinkimo savo namams.

„Vartotojų aktyvumas yra gana didelis, kiekviena dieną gauname daugybę užklausų. Gyventojai ir toliau ieško patogaus būdo, kaip palyginti rinkoje esančių tiekėjų pasiūlymus, domisi atsiskaitymo, deklaravimo galimybėmis bei kaip apskaičiuojama biržos kaina kiekvieną mėnesį. Todėl panašu, kad yra nemažai žmonių, pasilikusių nepriklausomo elektros tiekėjo pasirinkimo klausimą paskutinei minutei“, – sako L. Paulauskė.

Kito nepriklausomo elektros tiekėjo „Elektrum Lietuva“ marketingo ir komunikacijos vadovė Neringa Petrauskienė teigia, kad tokiam žmonių delsimui įtakos galėjo turėti ir tikėjimas geresniais „paskutinės minutės“ pasiūlymais. Ji pastebi, kad jau ir dabar vyksta migracija tarp tiekėjų.

„Vieni vartojai laukė iki paskutinių dienų, turbūt, tikėdamiesi kalėdinių ar kitokių nuolaidų, tačiau dabar, detaliai išanalizavę pasiūlymus, jau atlieka pasirinkimus. Kiti, anksčiau pasirašę sutartis, keičia tiekėjus, nes, galbūt, turėję daugiau laiko ir gavę daugiau informacijos suprato, kad pirmasis pasirinkimas nebuvo jiems naudingiausias. Taip pat pastebime, kad kai kurie klientai, susigundę produktais, susietais su elektros kaina biržoje, dabar persigalvoja ir renkasi fiksuotos kainos produktus, nes pamatė, kad pastaruoju metu kaina elektros biržoje stipriai auga ir nori sumažinti savo riziką“, – aiškina N. Petrauskienė.

Visgi, pasak jos, dalis gyventojų dar nėra pakankamai įsigilinę ir supratę skirtingų tiekėjų kainodarų.

„Neturėdami patirties renkantis elektros tiekėją, gyventojai nevertina pasiūlymų plačiau, o kartais žiūri tik į vieną tarifą, kuris, pasikeitus situacijai elektros rinkoje, taip pat gali pasikeisti. Todėl įsivertinti visas pasiūlymo sąlygas – koks lankstumas yra paliktas vartotojui keisti kainodarą, ar paslaugos tiekėjas yra patikimas, turintis patirties, ar yra lankstus, linkęs bendrauti ir bendradarbiauti su klientu – labai svarbu“, – teigia „Elektrum Lietuva“ atstovė.

Aktualiausi klausimai

Kaip pastebi „Ignitis“ Privačių klientų tarnybos vadovas Andrius Kavaliauskas, bene dažniausiai iškylantis klausimas I-ojo etapo vartotojams: „kaip nuo šiol reikės mokėti už elektrą?“

„Kai kalba pasisuka apie apmokėjimą, klientus visada nuraminame, kad tvarka nesikeičia ir sunaudotos elektros rodmenis deklaruoti reikės kaip iki šiol – kiekvieną mėnesį, iki paskutinės mėnesio dienos. O pasibaigus mėnesiui, gausite sąskaitą, kurią galėsite apmokėti tais pačiais įmokų kanalais, taip pat, kaip iki šiol“, – pasakoja A.Kavaliauskas.

Pasak jo, ne ką mažiau sulaukiama ir užklausų su klausimu – „kas bus, jeigu nepriklausomo tiekėjo nepasirinksiu iki gruodžio 10 d.?“

„Svarbu žinoti, kad jeigu patenkate į I-ąjį etapą ir iki gruodžio 10 d. nepriklausomo tiekėjo nepasirinksite, nuo 2021 sausio 1 d. bus pradėtas taikyti garantinis elektros energijos tiekimas iki pasirinksite nepriklausomą tiekėją. Jį užtikrins Energijos skirstymo operatorius (ESO). Tačiau ESO garantinį tiekimą privalo užtikrinti tik 6-is mėnesius, o per šį laikotarpį vis tiek bus būtina pasirinkti nepriklausomą tiekėją“, – aiškina „Ignitis“ atstovas.

Nepriklausomi elektros tiekėjai sako, kad pasitaiko ir tokių atvejų, kai gyventojai, prieš atlikdami pasirinkimą, nemažai laiko skiria sąlygų bei tiekėjų skirtumų išsiaiškinimui.

„Pastebime, kad besikreipiančius labai domina klausimas – „kaip bus apskaičiuojama kaina?“ Juk iki šiol gyventojai gaudavo vieną sąskaitą už elektrą, kurioje nebuvo tiek daug sudedamųjų dalių. Labai svarbu, kad klientai matytų ir suprastų, iš ko susideda elektros kaina, todėl mes džiaugiamės galėdami pirkėjams teikti elektrą už realią didmeninę kainą be jokių tarpininkų tiesiai iš lyderiaujančios Šiaurės ir Vakarų Europos regiono pardavimo biržos – „Nord Pool“. Vėliau yra gilinamasi į sutarties sąlygų lankstumą bei atsiskaitymo už paslaugas patogumą“, – pasakoja „EGTO“ energija direktorius Egidijus Rutkauskas.

Jo teigimu, pasitaiko ir tokių klausimų, kaip pavyzdžiui, kokia yra elektros energijos kilmė, ar nebus taip, kad elektra bus perkama iš Astravo AE, kaip tiekėjai gauna elektros energiją, kur reikės kreiptis esant gedimui, ar bus galima nutraukti sutartį ir pan.

„Tokiu atveju, savo klientams aiškiname, kad Valstybine energetikos reguliavimo tarnyba (VERT) ir Energijos skirstymo operatoriumi (ESO) užtikrina, jog elektros skirstymas būtų patikimas ir efektyvus, o tinklų gedimų šalinimas ir naujų klientų prijungimas sklandus“, – pasakoja E. Rutkauskas.

Kaina – nėra vienintelis prioritetas

Kaip sako L. Paulauskė, lūkesčių, renkantis tiekėją, gyventojai išreiškia tikrai ne vieną, todėl visada yra stengiamasi besikreipiantiems paaiškinti, ką ir kokiu atveju jie gauna.

„Daugumai žmonių yra svarbi kaina ir galimybė sutaupyti, pasirinkus nepriklausomą tiekėją. Tačiau taip pat žmonės pasidomi ir atsiskaitymo galimybėmis, deklaravimo klausimu. Vieniems yra svarbu viską daryti nuotoliniu būdu, kiti gi nori atsiskaityti fiziniuose taškuose ir pagal tai renkasi tiekėją“, – teigia „Inregnum Lietuva“ generalinė direktorė.

Su ja sutinka ir A. Kavaliauskas. Pasak jo, kaina tikrai ne visada atlieka pagrindinį vaidmenį.

„Pastebime, kad klientams ypač svarbiu veiksniu, renkantis tiekėją, yra jo patikimumas, bendrovės darbo su klientais patirtis, o taip pat siūlomos įvairios papildomos naudos. Nors kaina yra svarbus elektros tiekėjo pasirinkimo kriterijus, tačiau žmonės, rinkdamiesi tiekėją, remiasi ne vien tik ja“, – komentuoja „Ignitis“ atstovas.

Jei dar nesate pasirinkęs tiekėjo arba svarstote, daugiau informacijos su rūpimais klausimais galite rasti čia (www.pasirinkitetiekeja.lt) arba tiesiogiai kreipdamiesi į tiekėjus, kurių šiuo metu rinkoje yra 7: „Birštono elektra“, „EGTO energija“, „Elektrum Lietuva“, „Enefit“, „Ignitis“, „Inregnum“ ir „Perlas Energija“.